Iets tegen het glijden? Tankpad, sidepads, grippers?

Charliefox

Die hard MF'er
21 okt 2014
737
6
Amsterdam
Ik draag sinds het voorjaar jeans op de motor. Weliswaar een gewone jeans (met leren motorbroek eronder) maar ben op zoek naar een gebruikte met Kevlar of Armalith. Heb inmiddels wel al gemerkt dat het niet zo comfortabel rijdt als met leer. Zal straks met een eenmaal aangeschafte motorjeans niet anders zijn, vrees ik, tenzij er leren stukken op zitten. Hoe dan ook:

Wat kan ik doen om meer grip te krijgen met m'n knieën / binnenkant benen tegen de tank? Ik heb al iets gezien met grippers en side pads. Is dat hetzelfde? Het lijkt er wel op. En zo'n tankpad, is dat meer iets voor alleen de bovenkant van de tank? Althans, naar de plaatjes kijkend ziet het er zo uit, dat het alleen de bovenzijde bedekt. En zo'n leren tankhoes? Die had ik op de lesmotor. Lijkt me ook meer grip geven?

Ik ben nogal een rijder die ook of vooral stuurt met heupen en benen en nu heb ik te weinig grip, blijkt.
 
Stormgrip. Plak je op de zijkant van de tank waar je benen tegen aan zitten en dan heb je meer grip :)
 
Laatst bewerkt:
Stompgrips :Y

[img=800]https://dl.dropboxusercontent.com/u/24163496/DO%20NOT%20REMOVE/IMG_20150411_164539_edit.jpg[/img]
 
Of onderstaande langs beide kanten van je tank hangen...

RCT-Wood-Rasp-File-CloseUp_large.jpg
 
Dank voor de reacties. Ik snap de vraagtekens mbt die jeans over een leren motorbroek. Maar zonder motorbroek heb ik geen bescherming. Het is voor tijdelijk. Zo kan ik me toch gewoon ergens 'in burger' vertonen en evt trek ik de motorbroek uit en heb ik de jeans al mee. Plus ik vind een jeans met leren motorjack en een paar bruine (off shore) laarzen wel cool staan, met name op een naked bike (XJR1300?).
 
Recent een motorbroek gekocht van Rev'it. Betreft een spijkerbroek verweven met Cordura. Ook zitten er op de heupen en knie vlakken met powershield. Ook kan je op die plekken extra bescherming aanbrengen( Kneepads zitten er bij aankoop al bij)
 
Wat voor maat spijkerbroek heb je daar wel niet voor gekocht _O-

Als ik een spijkerbroek over m'n motorbroek wil krijgen dan kom ik toch serieus in de problemen bij m'n knieën
 
Wat voor maat spijkerbroek heb je daar wel niet voor gekocht _O-

Als ik een spijkerbroek over m'n motorbroek wil krijgen dan kom ik toch serieus in de problemen bij m'n knieën
Ha, ik snap het onbegrip. Ik heb nu W31 en had tot ruim een jaar geleden W33. Er begon destijds wat over de broekrand te hangen. Dat werd ik zo zat dat ik m'n eetpatroon heb aangepast, met resultaat. Bevalt me prima, die 7 kg er permanent af. Dus die Levis 501 maat 33 kan ik nu over m'n motorbroek aantrekken.
 
Ik zou voor je Kevlar jeans GEEN grippad oid op je motor plakken, want na een tijdje schuurt er gewoon een gat in je spijkerstof...
 
Ha, ik snap het onbegrip. Ik heb nu W31 en had tot ruim een jaar geleden W33. Er begon destijds wat over de broekrand te hangen. Dat werd ik zo zat dat ik m'n eetpatroon heb aangepast, met resultaat. Bevalt me prima, die 7 kg er permanent af. Dus die Levis 501 maat 33 kan ik nu over m'n motorbroek aantrekken.

Pas maar op als je WD40 haalt ...
 
Ik zou voor je Kevlar jeans GEEN grippad oid op je motor plakken, want na een tijdje schuurt er gewoon een gat in je spijkerstof...

:^

Vooral Stompgrips zijn pakkenvreters als je ze ook echt gebruikt. Jeans ben je in no-time doorheen met stompgrips. Zelfs mijn leren overall slijt daar al aardig (circuitgebruik only, maar toch)...
 
Weer wat geleerd mbt dat doorslijten van die broeken, zowel jeans als leer.

Inmiddels wat andere inzichten ontstaan. Als ik nu binnenkort een echte motorjeans heb, kan ik het natuurlijk ook omdraaien. Soort van stompgrips of ordinair antislip rubber op de broek naaien/lijmen ipv op de tank. Al gezien dat online van alles te bestellen is aan diverse rubbersoorten in complete meterrollen voor 25-40 euro. Voor dat geld heb je in de motorzaken slechts een miniem stukje tankpad of stormgrips voor. Zo'n motorjeans gebruik je toch alleen voor op de motor. Zou het nu zelfs al op m'n oversized Levis 501 kunnen doen (over de motorbroek heen, zie paar posts terug).

Ik rij nu al een tijdje met jeans zonder grip en merk echt dat het te veel glijdt, niet fijn.
 
ik rijd nu een jaar of 2 met Techspec tank grips op m'n SV. Bevalt me onwijs goed. Vooral tijdens remmen schuif ik niet meer zo over de tank. Spul is een stuk minder "abrasive" dan de stomgrips die je vaak ziet en werkt uitstekend :Y
 
@V-twin Kevin: Mooi spul inderdaad. Waar gekocht? Ik zie alleen maar buitenlands spul KLIK

@Bert65: Je knipoog brengt me trouwens wel op een idee. Misschien een paar zakken aan de binnenkant van de broek naaien zoals dat ook met CE-protectie gedaan wordt en daar flexibele magneetstrippen in schuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan