iets vast gesmolten op linkpijp

Bikers_Rider

Rookie
25 apr 2017
6
0
Antwerpen
Bij thuiskomst na m'n afgelopen trackday merkte ik dat er iets gesmolten op de linkpijp van de uitlaat van mijn GSX-R kleeft. Ik heb al zowat alle schoonmaakproducten geprobeerd die ik in de garage heb, maar geen spikkel kunnen verwijderen. Dacht eerst dat het de zool van mijn racebot ging zijn maar die ziet er nog perfect uit dus dat is het niet. Iemand ervaring, iemand advies?
full
 
@RockyK @Raymond W: vraag is -voor mij- ook 'als het plastic is, van waar komt dat dan?'. Heb ook al proberen krabben met m'n nagel maar dat deed niets, wil ook geen krassen maken op het metaal, die MEK zal dat niet aantasten hoop ik?
 
"vraag is -voor mij- ook"
Eerst de oplossingen die hier aangereikt worden eens proberen. Dat het er wel op één of andere manier zal af gaan daar heb ik vertrouwen in, is toch ook een beetje zaak om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt.

Probleem is wel dat als er aan je motor niets in de buurt tegenaan hangt wij ool niet kunnen ruiken vanaf hier wat jij allemaal uitspookt in de buurt van je pijpje.

Dus ik zou zeggen maak t schoon en hou t in de gaten. Misschien betrap je jezelf wel op de rede ;)
 
Hou er rekening mee dat MEK uiterst giftig spul is,normaal moet je een gasmasker dragen bij gebruikt.
Ik zou het gewoon verwarmen met een gasbrander/verfschroeier,dan wordt het plastic zacht en haal je het er zo af.
Of anders gewoon de motor laten lopen,dan wordt je pijp ook warm.
 
Ik zou dat met een rvs, of inox zoals ze het in België noemen, schuurspons doen. Kun je redelijk subtiel mee werken en toch schuurt het hard genoeg om hardnekkig materiaal weg te krijgen. Ik gebruik dat voor vanalles en nog wat. Meestal om pannen schoon te schrobben, maar bijvoorbeeld ook om de lichtmetalen velgen van mijn auto met wat JIF te doen.

squizzo-schuurspons-rvs-set-van-2-stuks.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan