iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

*knip stuk tekst weg*

Maar nu, dankzij de comment van Turbo Bul eerder, dacht ik, wellicht doe ik het eens zo:

functie.auto.skip.waypoint_1:.

ALS afstand.naar.waypoint < waypointradius EN route.waypoints > 2 DAN functie.auto.skip.waypoint_2

functie.auto.skip.waypoint_2:

ALS afstand.naar.waypoint > waypointradius DAN delete.waypoint


Dus dan zou het zo werken:
Als de afstand naar het waypoint kleiner is dan de ingestelde radius, ga naar de 2e functie. De 2e functie zegt: Als de afstand GROTER is dan de ingestelde waypoint radius dan verwijder het waypoint.

[knip tekst weg]
.

Spreken de twee functies elkaar nu niet tegen?
IF afstand.naar.waypoint < x AND route.waypoints > 2 THEN functie2

in functie 2 wordt weer verwezen naar X
IF afstand.naar.waypoint > X THEN delete.waypoint

functie 2 loopt toch alleen als functie 1 voldoet? (real time)

dus als X dus kleiner is dan bv 3000 dan gaat functie 2 lopen, functie 2 doet vervolgens niets omdat je richting het waypoint rijd en X wordt dan kleiner dan 3000.
Stel je rijd van het waypoint weg dan wordt X op een gegeven volgens functie 1 wel groter dan 3000, maar functie 2 wordt niet geactiveerd omdat functie 1 niet voldoet.

misschien zit ik er wel helemaal naast, en zit er ergens een save value ofzo, doe er mee wat je wilt ;)
 
joeri heeft helemaal gelijk. Overigens had ik daar wel wat aan geprobeerd te doen met delays en andere truckjes, maar het werkt idd niet stabiel. Net namelijk ff snel getest.

Ach ja, zo blijven we denken toch? :D
 
ik ben momenteel ook aan het stoeien om de motor-editie draaiende te krijgen.
Het wil maar niet lukken.
Ik heb verschillende Igo versie's op de Peaklife geprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde melding.

Momenteel staat er versie 9.6.22.09584 (international edition) op.
Deze werkt zonder de motor mods.
Zodra ik de save map eraf gooi en de bestanden van Hozzira (waarvoor grote dank) er op plaats krijg ik volgende foutmelding:



Waar ga ik de mist in?
 
Hey Wim, de link lijkt niet te werken, ben wel benieuwd naar de foutmelding namelijk.

Dit met name omdat ik wellicht iets te gehaast die 320 versie online heb gegooid. Heb het wel getest overigens maar slechts 1x dus kan zomaar iets vergeten zijn

*edit* laat maar, klote firewall hier :(
 
Laatst bewerkt:
Hij deed het al, alleen de firewall hier blokkeert kennelijk die site. Maar goed, heb de melding al gezien. Het spijt me maar die melding komt eigenlijk omdat je geen iGO 2.4 hebt. het is namelijk niet versie 9.6.22.09584 maar die 22 is 2.2 oftewel: 9.6.2.209584 = Primo 2.0
Alles boven 9.6.13 is iGO Primo 2.4
Ik stuur je even een PM
 
Laatst bewerkt:
Deze functie zat ook op mijn telefoon met de Igo primo
Kreeg pas weer beeld bijna op de afslag
Hij bleef 2 tellen aan en ging weer uit :(
Misschien was dit omdat ik op batterij reed ?
Met de stroom er op niet geprobeerd en kan ook niet meer heb het er af gegooid :Y
Was het eigenlijk al meteen zat
Zelf geef ik de voorkeur aan gewoon beeld en niet te ver uit zoemen
Misschien is het scherm wat dimmen een optie ?
Maar waarom een stroom spaar stand.
Hij word toch gewoon opgeladen onderweg ?

Bij Garmin gaat hij ook uit zoemen op snelheid
En aangezien je op de motor snel hard gaat zoemt hij te veel uit binnen door en kan je niet meer goed zien hoe de weg loopt over dat heuveltje bvb
Door al dat in en uit zoemen word hij traag met zijn beeld
Dus geef ik vaak de voorkeur om het uit te zetten
en toch zoemt hij :(

Hoi Turbo bul.

De screensaver werkt bij mij prima, maar ik gebruik hem alleen als ik op de grote stukken op de snelweg moet rijden.

Je kunt hem instellen dat hij in normale mode gaat, op enkele Km of enkele honderden meters, dwz als je hem instelt op 1km rij je op een lang stuk weg van 2km voor de volgende afslag gaat hij op screensaver, kom je op 1km van de afslag gaat hij naar normale modus met straten en het normale scherm.

Maar ik zeg het, ik gebuik het alleen op de snelweg. Want als je binnen doorrijd is het wel handig als je eventueel een scherpe bocht in de route krijgt.

GR Edwin
 
Die optie kon ik er niet in vinden.

Vind het zo wie zo nutteloos want hij staat altijd onder stroom onderweg.
Maar op de batt kan ik mij er wel wat bij voor stellen.

Nog een opmerking over het route punt
Ik heb net 4 routes omgezet van Garmin naar Sygic ( is een beetje het zelfde als naar IGO )
En wat mij opvalt is dat de routepunten maar max 15 mtr van de weg staan in Tyre.
Dus als de straal 20 mtr zou zijn om hem als bezocht te registreren zou al mooi zijn.
Dan zou je de routes zo kunnen laden.
Omdat Tyre net ff anders rekend zit er nog een klein verschil in maar als er genoeg routepunten in staan scheelt het bijna niks.
Is er een omleiding dan maar punten met de hand wissen of een optie omrijden naar volgende routepunten of omrijden en routepunten overslaan.

Er gebeurt hier wel wat zeg :}
Kunnen ze wat van leren bij Garmin
 
@Hozzira,

bedankt voor je PM.
Nu werkt ie perfect :} :} :} :}


Hier werkt het ook goed :}
Ziet er netjes uit en de kleuren zijn mooi diep,heb een stukje door de zon mee kunnen pikken bij het testen en het beeld blijft goed zichtbaar.

Heb wel een aantal keren geen fix gehad,dat had ik in het verleden eigenlijk nooit.
Ik hou het in de gaten 8-)
 
Er gebeurt hier wel wat zeg :}
Kunnen ze wat van leren bij Garmin

Ik kom van een Garmin 2720. Ik had voor de Rage een Peaklife en mijn ervaring is dat voorzien van een goed geprogrammeerde skin deze chinese navigatiesystemen een prima alternatief zijn voor de zgn. high end apparaten. Deze skin behoort tot één van de beste! :)
 
Nog even over de gps. Ik denk toch dat er veel verschil zit in de hardware. Deze ochtend heb ik mijn 2 gps units naast elkaar in de auto gehad. De ene is dus een 3,5inch unit, de Interphone Bike GPS, de ander een 4,3inch unit, de Holux GPSmile 61CS. Beide units zelfde iGO versie met motor editie 1.5. De Holux heeft een snellere fix dan de Interphone maar de Interphone vind, als hij eenmaal een fix heeft, meer satellieten. Opstartsnelheid zit ook ruim 4 sec verschil in. Beide units verliezen tijdens het testen tot nu toe geen enkele keer een fix. Maar ja, das 90km snelweg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan altijd de oude versie nog terugzetten maar ik vind jouw versie een enorme verbetering dus ik hoop dat het met de gps goed komt.
 
Even checken of ik niet alleen ben, heb nog een paar foutjes met de batterij status gevonden. Als je kompas aan hebt tijdens route, batterij status aan, echter geen route maar wel een gpsfix, dan staat er bij mij niks. Zal straks eens kijken wat ik vergeten ben, voor nu, ff kompas uitzetten dan zie iig nog wat :P
 
Gewoon, omdat het kan, de keyboard layout eens aangepast om de volledige ruimte te gebruiken en zo de spatiebalk 2x zo groot te maken:

29atj68.jpg


De Shift knop staat nu 1 plek hoger en de spatie is nu dus 2x zo groot

Is dat wat?
 
Laatst bewerkt:
Is de bediening nu niet minder intuïtief? Ik denk even vanuit de ergonomie.

De QWERTY lay-out waar de meesten aangewend zijn, kent al sinds jaar en dag de shift-knop naast de Z. Just my 2-cents. :)
 
Ik ga deze primo versie proberen.
ik draai nu met Interphone 3,5" met igo 8.3.2.152657 met een skin :igo8.3_plus2MOD_Matse2 waar je de via punten kunt skippen, die kun je instellen op 0/250/500/1000/2500 meter. ik heb deze gesteld op 250 meter, dus binnen normale zichtafstand. In de nacht modus kunt je het scherm dimmen. wat heel prettig is op binnenwegen, dan heb je niet zo'n lamp in je gezicht schijnen.
Zou je hier eens naar kunnen kijken hoe dit in jouw systeem in te voeren is
 
Is de bediening nu niet minder intuïtief? Ik denk even vanuit de ergonomie.

De QWERTY lay-out waar de meesten aangewend zijn, kent al sinds jaar en dag de shift-knop naast de Z. Just my 2-cents. :)
Waarom uberhaubt een shift? alsof we die nodig hebben voor straatnamen?

kan me even niet bedenken in welke situatie we een shift nodig hebben?
 
Daar zat ik ook aan te denken, maar als je ergens een naam voor wilt invullen, bijvoorbeeld favoriet toevoegen, kan het handig zijn.


Even terug naar de backlight control aka schermhelderheid aanpassen binnen Primo.

Ik krijg het niet voor elkaar. Dit is niet simpel een instelling die ik even kan aanpassen. Na (te)veel onderzoek blijkt dat dit eigenlijk zelden werkt met iGO Primo, maar dat de ingebouwde applicatie van de hardware leverancier dit regelt. Ja klopt, voor sommige werkte dit op iGO8 wel, maar in Primo schijnt het nogal een issue te zijn. Er zijn mensen op internet die uren hebben besteed aan het zoeken hoe hun unit de helderheid regelt, vervolgens een eigen Lucca_API.dll hebben gebouwd en het werkend hebben gekregen.

Elke unit schijnt weer een andere waarde te hebben voor de setting:
backlight_methods=61


Die kun je in sys.txt zetten, maar heb al van alles geprobeerd en krijg het op geen van beide units werkend.

Lang verhaal, maar mijn vraag is aan jullie:
Als je een unit hebt, met iGO Primo (welke versie Primo dan ook) en je kan je helderheid regelen in Primo kun je aub mij even een bericht sturen?
 
Overigens inmiddels het probleem met het batterij icoontje opgelost. Te raar voor woorden maar bleek een issue met het plaatje erachter (witte vakje). Enfin, ziet er nu zo uit en werkt:

8zitmp.jpg


xmocrb.jpg
 
Motor kun je instellen: Hoofdmenu -> Kaartinstellingen (knop rechtsboven) -> 3D-voertuigenoverzicht

Mijn route heeft ook een donkerblauwe lijn, alleen manoeuvres (bochten etc) zijn een licht blauwe lijn. Kleurenschema's staan hier:
Hoofdmenu -> Kaartinstellingen (knop rechtsboven) -> Dagkleurenschema / Nachtkleurenschema
 
Terug
Bovenaan Onderaan