iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Hulde voor Hozzira! Ik zit zelf niet zo in die programmeer wereld, maar ik vind het top dat je je hier zo in vastbijt.

Ik ben in de afgelopen vakantie (500Euro Challenge2014) ook tegen een aantal dingen aangelopen. We waren met 2 Rage's onderweg die er ongeveer tegelijkertijd de brui aan gaven. Er was dan geen fix meer, daardoor geen navigatie meer en een aantal afslagen gemist. Ik heb zelf het idee dat het komt door de hoge tempteratuur. Het was op die momenten 35 graden of warmer en die navi's hangen wel voor een groot deel in de zon.

Waar ik wel heel blij mee zou zijn is een werkbare ritlog. Nu is het zo dat er elke seconde een marker wordt gezet. Heel accuraat, dat wel. Maar onwerkbaar als ik de route via bijvoorbeeld ITNconverter terug wil kijken. Is het ook mogelijk om het aantal markers terug te schrijven naar bijvoorbeeld 12 per uur ipv de 3600 die hij nu logt?
 
@borisz

Wat betreft de ritlog, je bedoeld het opnemen van je route zodat je die later kan terugkijken toch?
Volgens mij kun je de frequentie niet aanpassen, maar als je de track opent in Tyre krijg je wel gelijk een melding met de vraag of je het aantal route punten wil terugbrengen naar alleen de belangrijke. Heb je daar wellicht iets aan?

18fxwz.png
 
Laatst bewerkt:
ik geloof dat de (chinese) batterij in mijn peaklife is overleden. Ding heeft heel de nacht opgeladen en was maar 15%. Op de dock op de motor is hij wel iets bijgeladen onderweg naar het werk, maar die lading was er 's middags gewoon weer vanaf :P

Heb maar ff een Nokia batterij besteld :Y
 
Cool tooltje! Mijn Rage heeft in ieder geval de beloofde 128 Mb ;)

Overigens over de optie 'shutdown_time=0': dat werkt (Igo komt met de melding), echter voordat deze melding komt wil de Rage zelf al gaan sluiten. Is dat ook ergens in te stellen, ik kan het totnutoe niet ontdekken....
 
Ik heb myBoot gedraaid en heb 128 MB. De foutmelding over te weinig geheugen blijft echter. Gelukkig komt het niet voor bij het navigeren zelf.

:)
 
Ok, kun je eens kijken of in dat zelfde scherm, alleen dan het tabblad geheugen, de slider op die pagina geheel naar links staat? Zo nee, doen ;)
 
@ Hozzira. Als je extra ondersteuning zoekt, bij voorbeeld om de velden met Engelse teksten te vertalen naar het Nederlands, wil ik graag helpen.

Laat maar weten.
 
@ VTRrookie

Tnx! soms best lastig een Engelse term ergens voor te vinden, of bijvoorbeeld om "Kaartinstellingen" met een spatie te schrijven alleen omdat het anders niet leesbaar is op de knop.

Als je voor alles wat Engels is een goed Nederlands alternatief hebt, laat mij maar weten!

Overigens zoek ik ook nog iemand die een mooi opstart scherm kan maken.

Als laatste:
Inmiddels heb ik een hoop nutteloze functies er al uitgesloopt (ook Picture viewer :P )
Zijn er mensen bij wie dat Bluetooth icoon werkt binnen iGO? Volgens mij kan dat nooit werken omdat elke unit komt met een ander bluetooth programma maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid
 
Laatst bewerkt:
Ik zal een lijstje gaan maken met Engelse termen en de vertaling.

Ik begrijp dat ik picture viewer niet meer hoef te vertalen. :+
 
Hmm net de software of me peaklife gezet, maar hij start nu niet op.

Heb ergens iets verkeerd gedaan denk ik.

Heb hem ingesteld dat ie automatisch opstart maar er gebeurd niets. Ook niet als ik op het knopje druk. Geen popupje niets.

Zal morgen eens kijken wat ik fout heb gedaan, link is goed iig, installatie heb ik het zelfde gedaan als bij me rage.
 
Hoi Allemaal,

Met veel intresse volg ik deze topic.

Ik heb ook een rage in mijn bezit, en daar staat IGO primo 2.4 op met dimka skin.

Daar ik bij de grens met Belgie woon, steek ik veel over de grens, soms wel een keer of 5 per route.

En als je de grens over steekt krijg je iedere keer de lands info van Belgie en dan weer Nederland enz..., is deze uit te zetten of kun je die uitzetten bij deze motor editie.

Momenteel begin het mijn keel uit te hangen :( :X , en dus morgen is het weer zover, we gaan naar het vuurwerk kijken in knokke dus weer de grens over.

MVG Edwin
 
@ Hozzira:

Is het niet handiger als ik de wijzigingen direct aanbreng in de files?

Als jij mij de files stuur, dan kan ik daarin de wijzigingen aanbrengen en de files naar je terug sturen.
 
“Ik heb een viapunt op de tegengestelde richting van de snelweg geplaatst, ik zie hem op de kaart misschien op nog geen 100m afstand staan maar het icoon “Skip Waypoint" komt niet beeld ondanks dat ik wel een radius heb ingesteld. Werkt de mod niet?”
De “Skip Waypoint Mod” werkt wel, echter het berekenen van de afstand tot het viapunt gebeurd niet “hemelsbreed”. Ik ben nog druk aan het zoeken of het anders kan, maar het lijkt er niet op dus voorlopig werkt het als volgt:
De afstand tot het volgende viapunt wordt altijd berekend door de software op basis de route er naar toe. Dat wil zeggen: stel je viapunt staat aan de andere kant van de snelweg, de route berekend dat je moet omrijden en een afstand van 7km moet rijden om daar te komen. Dan is de afstand naar het volgende viapunt volgens de software 7km, ook al staat het viapunt hemelsbreed wellicht maar 100m van je aan de overkant van de weg. Als de ingestelde radius dan bijvoorbeeld 1500m is zal de knop dus niet in beeld komen. Ik hoop dat dit zo een beetje duidelijk is. In de laatste versie van de mod zit echter ook de mogelijkheid de knop altijd in beeld te laten staan ipv binnen een radius

Ik het Sygic geprobeerd op mijn Samsung S5 telefoon en die gemiste routepunten blijft een drama net als ik hier lees
Stoppen en routepunt wissen is geen optie

Kan het niet zo zijn dat als je de route gewoon volgt ( want dat geeft hij gewoon aan bij Sycic in ieder geval ) en je passeert de volgende route punt dat hij de vorige ook als bezocht registreert.
Dan kan je gewoon door rijden en lost het zich vanzelf op

Ga het hier volgen :)

Die Garmin ben ik meer dan zat :(
 
Laatst bewerkt:
Voor deze schaarse gevallen het snel menu openen en skip waypoint zelf aanklikken. (rechts boven in meen ik)
Vind dit persoonlijk geen probleem, normaal gesproken deed ik het ook allemaal rijdend, dat ging ook (met winterhandschoenen wat minder).
 
Vonfoxie heb je de verwijzing op de peaklife ( navipath )zelf wel gezet naar sdmmc\primo.exe?
 
@ Hozzira:

Is het niet handiger als ik de wijzigingen direct aanbreng in de files?

Als jij mij de files stuur, dan kan ik daarin de wijzigingen aanbrengen en de files naar je terug sturen.

Hey VTRrookie,

Liever niet, bedoel ik niet lullig, maar die bestanden zijn er nogal veel, maar dat niet alleen, ook nogal onoverzichtelijk en niet alles kun je vertalen omdat een aantal zaken weer ergens wordt aangeroepen. Klink ingewikkeld, is het soms ook haha.

Heb een beter idee, als jij binnen iGO de menu opties afgaat en in een notepad bijvoorbeeld de vertalingen noteert kan ik ze verwerken in de code, zo bijvoorbeeld:

Black color by Day - <vertaling>
Street Font Color - Kleur Straten

Zo kun je denk ik ook beter vertalen omdat je dan weet wat ook de functie van een dergelijke item is.
 
Helemaal goed.

Ik ga er de komende avonden mee aan de slag. Ik heb al wel gezien dat hoe dieper je in de menustructuur duikt hoe meer Engels je tegenkomt.

:)
 
Yup, vertalen en opschonen doe ik gaande weg :P

@Edwin605
Zelf kom ik niet zo vaak de grens over maar heb even in de code zitten spitten en heb de functie gevonden die de popup veroorzaakt, ik ga er een optie van maken om het aan/uit te zetten, tnx voor de tip.



*edit*
*O* *O*

1z32et2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yup, vertalen en opschonen doe ik gaande weg :P

@Edwin605
Zelf kom ik niet zo vaak de grens over maar heb even in de code zitten spitten en heb de functie gevonden die de popup veroorzaakt, ik ga er een optie van maken om het aan/uit te zetten, tnx voor de tip.
is het dan geen mogelijkheid dat je kan instellen van bijv. 0 tot 20 seconden?

0 is geen popup.
 
...
Overigens zoek ik ook nog iemand die een mooi opstart scherm kan maken.
...

Ik kan opzich redelijk overweg met Photoshop. Althans ik kon het aardig, het is eventjes geleden dat ik het gebruikt hebt maar ik wil wel een poging wagen als je dit wilt.

Zoja, pm je ideeën maar :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan