iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Hoi Horriza,

Vandaag kunnen testen nog eens naar het vuurwerk gaan kijken in knokke (Belgie).

Het ziet er prima uit de 1.5 versie alleen denk ik dat er bug in zit met de overgang van dag naar nacht kaart.

Ik reed over een hobbel in de weg, dus ik weet niet of het daar aan lag, hij starte weer op vanaf het begin naar motoreditie, en toen kreeg ik het nacht beeldscherm.

Als ik alleen met deze probleem ben zal het aan de hobbel in de weg liggen en mijn apparaat dat even reset. maar ik heb het nog niet eerder gehad dat hij zelf reset.

Het was vandaag woensdag ongeveer om 20u50 als ik tijd heb zal ik eens kijken of hij het morgen (donderdag) het zelfde probleem heb met overschakeling van dag naar nacht beeldscherm.

Gr Edwin
 
Ook bij het handmatig omschakelen naar de nachtkaart wordt de Rage gereset, hij start dan weer opnieuw op. Voor mij geen punt omdat ik altijd met het dagschema rijdt. Ik heb daarom dus ook niet getest met het automatisch omschakelen.
 
jullie hebben beide versie 1.5? Reset de hele unit of herstart iGO alleen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb versie 1.5 en alleen iGO reset bij mij en ook alleen als ik het nachtschema handmatig aanzet in het menu. Ik heb zelf niet ervaren dat iGO reset bij een automatische overgang van dag naar nacht.
 
Ok duidelijk, de reden waarom ik het vraag? Je kan in een skin bestand zetten:
needs_restart=1

Wanneer je dan van skin wisselt herstart deze, wat dus gebeurd bij het switchen tussen dag/nacht (hij switched het dag-nacht thema)

Anyway, ik het de download bekeken en deze setting staan in 1.5 niet aan, maar goed kan altijd ergens wat mis zijn gegaan. Zouden jullie voor mij het volgende even willen controleren?

  • Maak even een kopie van het \Primo\CONTENT\SKIN\Decent_skin_Motor_Editie.zip bestand
  • Open deze kopie in winzip/winrar en open dan het bestand info.ini
  • Check of daar staat "needs_restart=0 of 1"

Reden waarom ik vraag een kopie te maken: soms kan zo'n zip corrupt raken, zeker met de nieuwste versies van winrar/winzip, daarom veiliger even een kopie te maken en deze te openen ipv het origineel
 
Laatst bewerkt:
mijn info.ini.

[theme]
name="Decent v6.5.1 Color P2.4"
needs_restart=0
supported_resolutions="480_272"
default_night_skin_dir=skin_night
 
Ik heb zelf een door mij omgebouwde TomTom One naar Rider, maar ik moet je toch Kudos geven voor het maken van zoiets moois voor de mensen die met IGO rijden, hulde!
 
Ook bij het handmatig omschakelen naar de nachtkaart wordt de Rage gereset, hij start dan weer opnieuw op. Voor mij geen punt omdat ik altijd met het dagschema rijdt. Ik heb daarom dus ook niet getest met het automatisch omschakelen.

Ik heb geen probleem hiermee op de Peaklife.
Zonder reset van dag nar nacht naar auto.
 
Help,

Ik doe ongetwijfeld iets fout, maar heb volgens mij alle schermen doorlopen maar zie niet waar mijn instellingen de mist in gaan.

EY6YjL.jpg


GPS, batterij worden niet goed weergegeven... of eigenlijk, helemaal niet weergegeven.
 
Foxie, dat batterij probleem is bekend, ik werk er nog aan (zie ook paar berichten terug). Dacht het recentelijk te hebben opgelost, maar kennelijk toch niet. Ik ga hem weer eens links plaatsen maar dan met achtergrond en kijken wat er dan gebeurd. Maar die GPS, die snap ik niet? Je hebt zo te zien een fix. Dat kleine stipje rechts van de motor geeft je daadwerkelijke lokatie aan en je tijd staat ook goed. Wat is het probleem dan? Je hebt geen route dus staat er weinig op je scherm?

Even nog een vraag voor de personen waarvan iGO herstart wanneer men van dag/nacht wisselt:

Zeker weten dat iGO dus herstart en niet de unit? Als iGO herstart -> iGO sluit af, je komt in je navigatie hoofdscherm, en iGO start automatisch weer op.

Hebben jullie een verse installatie van de Motor Editie gedaan of hem over een bestaande heen gezet?

Hebben jullie naast de Motor Editie nog een iGO installatie op de unit staan? Zo ja, is de naam van de folder van de Motor Editie anders dan "Primo"? Mocht dit zo zijn, zet dan in je sys.txt eens:

[folders]
has_secondary_root=0
 
Laatst bewerkt:
Hmm, dan heb ik niets gezegd :P

gisteren een zware dienst gehad denk ik haha.

Ik meende dat die batterij issue al gefixt was in deze update, vandaar.
en qua GPS ben ik gewoon abuis denk ik, ik had verwacht dat het satalietje altijd in het hoekje zou staan.

Vergeet alles wat ik gezegd heb na goedemorgen ;)
 
haha, ik streef er steeds na het scherm zo kaal mogelijk te houden met alleen de info die je nodig hebt :P

Zat gisteren eens wat andere skins te proberen, en hoewel ik van mening ben dat sommige echt hele coole opties hebben, zijn het toch voornamelijk gimmicks die je zelden gebruikt, en staat het scherm zo vol met info en kleine knopjes dat ik er helemaal gek van wordt.

Wel een update even over de ontwikkeling, for those who care

-Druk bezig nog met het batterij icoon. Snap er momenteel echt niets van, alles staat goed, zelfde code als vorige keer, alleen verdwijnt hij nu. Komt wel goed maar wellicht gaat hij verhuizen naar de linker kant van het scherm.
-Aan het testen met nieuwe waypoint skip methode. Helaas niet los aan te leveren, ik zet alles in de "skin" momenteel. Bedoeling is om uiteindelijk een branding.zip te maken waar zo goed als alles in staat (dus geen losse UX mods meer)
-Tripcomputer wordt aangepast, is inmiddels ook al vertaalt.
-Heel veel code aan het opschonen
-Code aan het aanpassen dat in de toekomst een "SAVE" folder van mij niet meer nodig zal zijn (veel werk)

Ter info, ik ben dus geen programmeur, wel een IT-nerd. Maar dit hele project voelde aan als Chinees leren zonder talen knobbel. Inmiddels snap ik het allemaal wel redelijk, maar dan weet je iig waarom dingen soms wat langer duren :D
 
Wilde even reageren op de opmerking om het scherm zo leeg mogelijk te houden.

Ik zie overal straatnamen?
Wat moet je met deze info.
Kost toch alleen maar reken kracht of valt dat wel mee ?
 
Motor kun je instellen: Hoofdmenu -> Kaartinstellingen (knop rechtsboven) -> 3D-voertuigenoverzicht

Mijn route heeft ook een donkerblauwe lijn, alleen manoeuvres (bochten etc) zijn een licht blauwe lijn. Kleurenschema's staan hier:
Hoofdmenu -> Kaartinstellingen (knop rechtsboven) -> Dagkleurenschema / Nachtkleurenschema

Zie nu idd dat na de manoeuvre de route weer donkerblauw is.
Ik dacht dat ik in het voertuigenoverzicht gezocht had maar dat daar niets stond,straks nog maar eens beter zoeken.
 
Ik vind dat je zeker veel bereikt, ben ook een it-nerd en heb ook wel geprogrammeerd, dus begrijp best dat het een flinke klus is ;)
 
Help,

Ik doe ongetwijfeld iets fout, maar heb volgens mij alle schermen doorlopen maar zie niet waar mijn instellingen de mist in gaan.

[afbeelding]

GPS, batterij worden niet goed weergegeven... of eigenlijk, helemaal niet weergegeven.

Vonfoxie laat de unit eens een route berekenen.
Ik heb net de update op mijn peaklife gezet. Zonder een route die de unit moet volgen ziet mijn scherm er gelijk uit als de jouwe. Met een te volgen route is het scherm normaal.

Ik heb trouwens geen problemen met een heropstartende unit met wisselen tussen dag en nacht
 
Cheers, we blijven zo lekker bezig toch? :D

VTRrookie, had jij mn vragen een paar posts hier boven nog gezien?

Ook nog even over die info.ini, heb je dan wel de juiste skin / versie? Want in 1.5 is de info die daar in staat zo:

[theme]
name="Decent v6.5.1 Motor Editie"
needs_restart=0
supported_resolutions="480_272"
default_night_skin_dir=skin_night

Verschil zit in de naam, maar zegt mij dat je wellicht een andere versie hebt :P

Batterij status is dan eindelijk gefixed, weet het echt zeker nu, gewoon weer rechts boven + kompas optie. Iets ander batterij icoontje gebruikt die duidelijker overkomt
 
Vandaag de Rage binnengekregen en gelijk dit hele topic weer even doorgespit.

Fantastisch wat hier gebeurd, ik ga ook meedoen, tot nu toe alleen maar auto- en TT-ervaring, dus wie weet wat ik nog kan verzinnen......

Aangezien ik een verse Rage heb, welke kaartupdates kan ik het beste zoeken én voor welke versie (ik heb zekers de 2.4 van Primo!)

Ik had gehoopt dat ik kon bijladen via de usb-poort op mijn stuur, alleen verdwijnt dan het IGO-scherm..
In het Windows startmenu wél de optie gevonden om de USB van Massstorage af te halen, hierna bleef hij wel zichtbaar.
Morgen even op de motor testen... :]

Iedereen die meedenkt/dacht :}
 
Cheers, we blijven zo lekker bezig toch? :D

VTRrookie, had jij mn vragen een paar posts hier boven nog gezien?

Ook nog even over die info.ini, heb je dan wel de juiste skin / versie? Want in 1.5 is de info die daar in staat zo:

[theme]
name="Decent v6.5.1 Motor Editie"
needs_restart=0
supported_resolutions="480_272"
default_night_skin_dir=skin_night

Verschil zit in de naam, maar zegt mij dat je wellicht een andere versie hebt :P

Batterij status is dan eindelijk gefixed, weet het echt zeker nu, gewoon weer rechts boven + kompas optie. Iets ander batterij icoontje gebruikt die duidelijker overkomt

Ik kijk morgen even. Kan zijn dat ik nog met 1.4 werk.
 
Toch maar even gekeken. Het raadsel is opgelost. Ik heb 2 versies op mijn Rage.

De info.ini was van de oude skin. Excuus voor de verwarring.

De 1.5 versie schakelt zonder te resetten van dag naar nacht en v.v. Overigens heb ik geprobeerd om met de oude versie het resetten na te bootsen. Om een of andere reden lukt dit niet. Ik vermoed dat ik ook hier een nieuwe versie op heb staan.

Ik denk dat met het installeren van 1.5. volgens de instructies in de OP, het probleem opgelost is.
:)
 
@turbo bul
Niet vanaf 0, automatisch skippen begint vanaf 100 en gaat in stappen van 100 naar de 2000 (als je hoger wilt kun je in je sys.txt een commando zetten, hij kan dan tot max 5000), popup begint vanaf 500 en gaat door tot 5km in stappen van 500m :D

@VTRrookie
Ah gelukkig, ik vind kleine bugs zoals die batterij al erg, maar als de boel lijkt te crashen vind ik dat helemaal een drama :P

@Die ene
Wat kaarten betreft heb ik na veel testen toch liever de TeleAtlas kaarten. De TeleAtlas kaarten zijn voor mij, in Nederland, meer up-to-date. De NavTeq kaarten lopen in mijn stad (Amersfoort) nogal achter, wel hebben ze het voordeel dat ik daar de "Driver Alert" bestanden bij heb zodat je waarschuwingsborden op je navigatie ziet. Dat is geinig, maar ik let persoonlijk toch liever op de weg dan continu op mn navi om waarschuwingsborden te zien.

Die Driver Alerts zijn er overigens wellicht ook wel voor de TeleAtlas kaarten, maar zaten niet in de download die ik heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan