ijkingsrapport opvragen

Maar, ff on topic: TS heeft gelijk als ie er onderuit probeert te komen, dat is ook zijn goed recht.
Dat sommigen dat "moreel" niet fris vinden is hun keuze. Dat de rechter er mogelijk ook het zijne van denkt is dan zijn keuze..... 8-)
 
Ja maar.....dat gebeurt je toch wel vaker??? :+

Zeker, maar het bijzondere is dat ik het deze keer zelf in de gaten had en er niet door mijn psychiater of TomTom-dame op gewezen hoefde te worden ;). Vooruitgang dus *O*


Over vooruitgang gesproken, is TS al in de pen geklommen? Zijn De Gebroeders Anker al aan de slag?
 
dan heb ik nog een iets andere vraag, namelijk als je een normale boete krijgt kun je bezwaar aanschrijven en een foto / bewijslast opvragen, maar als je een transactievoorstel krijgt, kan dit dan ook? en naar wie moet je dit sturen dan? achterop een standaard boete staat het postadres voor de officier van justitie, maar achterop het transactievoorstel staat dit niet... kan ik dan evt vragen over de foto / ijkrapport toch sturen naar de OvJ?

iemand ervaringen hiermee?

ik ben namelijk niet van plan een hoge boete te betalen als mij niet aangetoond kan worden dat de hoogte van de boete daadwerkelijk op een juiste wijze bepaald is, maw, dat de meting correct is geweest en niet een paar kilometer te veel heeft aangegeven.
2 kilometer minder en het was namelijk geen transactievoorstel meer geweest...!
 
Laatst bewerkt:
dan heb ik nog een iets andere vraag, namelijk als je een normale boete krijgt kun je bezwaar aanschrijven en een foto / bewijslast opvragen, maar als je een transactievoorstel krijgt, kan dit dan ook? en naar wie moet je dit sturen dan? achterop een standaard boete staat het postadres voor de officier van justitie, maar achterop het transactievoorstel staat dit niet... kan ik dan evt vragen over de foto / ijkrapport toch sturen naar de OvJ?

iemand ervaringen hiermee?

ik ben namelijk niet van plan een hoge boete te betalen als mij niet aangetoond kan worden dat de hoogte van de boete daadwerkelijk op een juiste wijze bepaald is, maw, dat de meting correct is geweest en niet een paar kilometer te veel heeft aangegeven.
2 kilometer minder en het was namelijk geen transactievoorstel meer geweest...!

www.flitsservice.nl hè. Rubriek 'juridisch'.
 
www.flitsservice.nl hè. Rubriek 'juridisch'.


dank je!
ik heb er even rondgesnuffeld, maar helaas wordt er niets verteld over brieven schrijven voor snelheidsovertredingen boven de 30 km/u te hard.
Maar eigenlijk is dat wel vreemd, want als het meetapparaat inderdaad niet correcte metingen maakt, dan moet dit toch gewoon te controleren zijn? misschien is de meting daadwerkelijk verkeerd en scheelt me dat een aantekening en waarschijnlijk tientallen euro's.
Absoluut de moeite waard om te proberen dus denk ik...

maar niemand ervaring hiermee dus? betaalt iedereen gewoon alles maar ongeacht het feit dat je misschien veel te veel moet betalen??
 
Als het op de kilometerteller is gebaseerd is er toch niks te ijken? Daarom is er 2x correctie afgegaan, omdat de teller niet geijkt was.
Die tellers zijn weldegelijk geëikt hoor, een stickertje met de echte snelheid vs tellersnelheid zit op elke politiemotor geplakt.

Het is door de nederlandse wetgeving echter zo, dat bij dergelijke meetmethodes 2x de correctie gemeten moet worden...

Verder: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten!
 
Verder: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten!


Heb je het idee dat er hier ook maar 1 iemand is die dit ontkent?

Ik snap niet waarom iedere keer standaard dezelfde niets-toevoegende opmerkingen worden gemaakt :N

De rest was wel zinvol ;)
 
Laatst bewerkt:
Politie op de motor :Z
Ik ree op een best bochtige weg zat er zo,n fruitella achter me aan "merkte ik pas toen ik moest stoppen om af te slaan"
Hij zij dat ik gestoord was om zo hart te rijden hij kon me niet bijhouden zij i :+
Ik zij toen dat hij nog lomper was om het risico te nemen om me te pakken 8-)
Vond i ni leuk :N en ik was m,n papietje kwijt |(
Maar het is altijd duimzuigen qua Km bij die gasten.

Taalvaardigheid bij sommige gasten ook :z
 
Die tellers zijn weldegelijk geëikt hoor, een stickertje met de echte snelheid vs tellersnelheid zit op elke politiemotor geplakt.

Het is door de nederlandse wetgeving echter zo, dat bij dergelijke meetmethodes 2x de correctie gemeten moet worden...

Verder: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten!


Het is niet dat er twee keer een correctie gemeten wordt, maar er wordt twee keer correctie toegepast. De eerste is het verschil tussn de teller en de ijking van de motorfiets. En wat er daavan overblijft, daar gaat nog een keer de wettelijke correctie vanaf...

En verder: :^
 
Kijk op onderstaande pagina in het menu aan de linkerkant.
Eén van de eerste items is 'Geflitst >30 te hard' en dan heb je een scala aan keuzes.

http://www.flitsservice.nl/algemeen...p://images.flitsservice.nl/juridisch/main.htm

haha, inderdaad, ik heb daar alles gelezen, alleen er staat niets bij over wat te doen bij het idee dat de meting misschien verkeerd zou zijn geweest. Alle brieven die worden gegeven als voorbeeld zijn voor verkeersovertredingen < 30km/u, omdat, zo zeggen ze, > 30km/u het een strafbaar feit is en deze brieven dan niet gelden...
dus wel veel info, maar geen praktisch bruikbare info ;) het enige dat dan nog helpt is een gang naar de rechtbank, maar ik vind t onzin om t zover te laten komen over een overtreding die ik zeer waarschijnlijk wel begaan heb.
ik heb alsnog een brief naar de OvJ gestuurd, we zien wel wat voor reactie ik krijg. Betalen moet ik sowieso, de vraag is alleen hoeveel :)

maar bedankt voor je hulp!
 
Laatst bewerkt:
Moet je zoiets van te voren voorbereiden? of kun je ook wachten tot de rechtszitting en dan vragen naar het ijkrapport bij de officier van justitie?

stel dat dat de officier het niet opstuurt, dan moet hij dat toch wel tijdens de rechtszitting hard kunnen maken dat de teller geijkt was.
 
Moet je zoiets van te voren voorbereiden? of kun je ook wachten tot de rechtszitting en dan vragen naar het ijkrapport bij de officier van justitie?

stel dat dat de officier het niet opstuurt, dan moet hij dat toch wel tijdens de rechtszitting hard kunnen maken dat de teller geijkt was.

dat zou ik niet precies weten.
ik weet wel dat als ze wel kunnen bewijzen dat jij het was, of als jij niet kunt bewijzen dat jij het niet was, dat je dan een stuk meer geld kwijt bent... zover ga ik het dus niet laten komen.
 
zo vandaag om 10.00 moest ik in den bosch zijn. Gerechtshof ligt pal achter het station.
Om 10.30 was ik aan de beurt. blabla zelfde geneuzel aan het begin met het controleren van de gegevens. Verder vroeg de rechter waarom ik in beroep ben gegaan.
Ik heb gezegd dat ik alleen 2 vragen had, of de teller geijkt was en hoe lang een overtreding uit het verleden kan worden meegenomen in de uitspraak. Teller was blijkbaar geijkt en een overtreding gaat 5 jaar mee.

Bij de tenlaste legging heeft de OvJ ipv 4mnd voorw + 350 euro boete, de eis veranderd in 4 mnd voorw + 250 euro boete. Dit was trouwens ook de uitspraak van de rechter.
Kortom vandaag toch nog 100 euro verdiend.
 
Ik heb het ook meerdere malen geprobeerd, nooit het ijkingsrapport gekregen. Alle keren heb ik het geval laten voorkomen en daarbij aangevoerd dat ik mezelf niet goed kan verdedigen aangezien ik niet de beschikking had over alle stukken in de zaak. Heeft de meeste keren geleid tot sepot, 1 keer werd de boete verlaagd van €226,- naar €100,-

Ik moet bekennen, het ging in alle gevallen om de rollentestbank waarmee men poogde de maximumsnelheid van mijn bromscooter te meten. Evenzogoed was het een meetinstrument van de politie, dus leek mij een eerlijk vergelijk :?

Karl


EDIT: mosterd na de maaltijd.. B| :+
 
Laatst bewerkt:
ik heb een ijkingsrapport opgevraagd van mijn overtreding gemeten met een lasergun.. gebeld en 2dgn later in huis..helaas klopte alles dus had geen poot om op te staan..

alleen het feit dat gegevens in lasergun niet opgeslagen worden en dat de snelheid via portofoon doorgegeven wordt irriteert mij.. ze kunnen inprincipe zomaar wat zeggen.. zonder dat t te controleren is.. maar de agenten gooien het dan op hun afgelegde eed.. en dat doet de rechter dus ook.. geen schijn van kans dus
 
In alles wat ik in deze topic lees komt een ding naar voren. We zemelen over allerlei bagatellen, zoals ijking, een kilometertje meer of minder, noem het maar op. KLEINGRUTTERSMENTALITEIT!!!!! mag het een ietsje meer zijn....? Als je met je te hoge snelheid verongelukt, zal Petrus dan ook niet dezelfde vragen gaan stellen???? Dat helpt vast en zeker ook wel!! Ach ja, je bent maar een beetje dood! En daarboven, dezelfde verguisde agent mag je enige hersencel van het asfalt af schrapen!!!
Probeer eens na te denken, gewoon niet te hard!! Is echt niet moeilijk hoor ! :+
 
In alles wat ik in deze topic lees komt een ding naar voren. We zemelen over allerlei bagatellen, zoals ijking, een kilometertje meer of minder, noem het maar op. KLEINGRUTTERSMENTALITEIT!!!!! mag het een ietsje meer zijn....? Als je met je te hoge snelheid verongelukt, zal Petrus dan ook niet dezelfde vragen gaan stellen???? Dat helpt vast en zeker ook wel!! Ach ja, je bent maar een beetje dood! En daarboven, dezelfde verguisde agent mag je enige hersencel van het asfalt af schrapen!!!
Probeer eens na te denken, gewoon niet te hard!! Is echt niet moeilijk hoor ! :+

Zonder ijkingsrapport kan de politie niet hard maken dat jij te hard hebt gereden. Je zou zelfs 200 kunnen rijden en ze kunnen niet eens hardmaken dat je boven de 120 hebt gereden.

Mensen die niet de moeite nemen op dit na te kijken zijn gewoon dom en een dief uit eigen portemonnee. Altijd checken wat een ander heeft gedaan, fouten maken is menselijk, en politie is ook menselijk.
 
Zonder ijkingsrapport kan de politie niet hard maken dat jij te hard hebt gereden. Je zou zelfs 200 kunnen rijden en ze kunnen niet eens hardmaken dat je boven de 120 hebt gereden.

Mensen die niet de moeite nemen op dit na te kijken zijn gewoon dom en een dief uit eigen portemonnee. Altijd checken wat een ander heeft gedaan, fouten maken is menselijk, en politie is ook menselijk.

Dat is nou juist het probleem heden ten dage, Niet het feit op zich (veel te hard rijden) maar de weg naar bewijzen is belangrijk. Niet de rechtspraak maar de rechtsgang is tegenwoordig het hoogste goed...... Daarom gaat het inmiddels in dit landje zo "goed" ...... Normen en waarden!!! Maar alleen voor de anderen......... :+
 
In alles wat ik in deze topic lees komt een ding naar voren. We zemelen over allerlei bagatellen, zoals ijking, een kilometertje meer of minder, noem het maar op. KLEINGRUTTERSMENTALITEIT!!!!! mag het een ietsje meer zijn....? Als je met je te hoge snelheid verongelukt, zal Petrus dan ook niet dezelfde vragen gaan stellen???? Dat helpt vast en zeker ook wel!! Ach ja, je bent maar een beetje dood! En daarboven, dezelfde verguisde agent mag je enige hersencel van het asfalt af schrapen!!!
Probeer eens na te denken, gewoon niet te hard!! Is echt niet moeilijk hoor ! :+

OMG! JIJ weer :o

Oké, dat was een grapje, niet té serieus nemen. Evenzogoed, stel nou dat het erom ging of hij nu 51 of 49 te snel ging, toch een kwestie van wel of geen rijbewijs in de binnenzak. Dat verschil zóu te verklaren kúnnen zijn door een miniem meetfoutje. Menselijke vraag!

Groeten,

Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan