ijkingsrapport opvragen

Ik vind je gewoon een grotew L.L.
Je geeft zelf aan dat je veel te hard heb gereden en toch wil je eronderuit komen.
Ik hoop ( weet zeker ) dat het je niet gaat lukken, gewoon betalen en niet zeuren.
En ga nu niet suggereren dat je een hoog iq hebt om hieronderuitte komen.
Strafbaar feit is gepleegd heb je zelf gedaan, mss voortaan de gewenste snelheid rijden????
Kijk als je netjes 80 heb gereden en je krijgt een prent voor speeding ( als je er 80 mag!!) dan ga je natuurlijk dit soort praktijken doen , maar dit is gewoon jezelf voor schut zetten.
Maar volgens mij heb je ook in het normale leven een beetje problemen met je zelf????
En mss geen motor meer rijden, want daar heb je een beetje verstand voor nodig ha ha.
Succes met deze soap.
 
Ik vind je gewoon een grotew L.L.
Je geeft zelf aan dat je veel te hard heb gereden en toch wil je eronderuit komen.
Ik hoop ( weet zeker ) dat het je niet gaat lukken, gewoon betalen en niet zeuren.
En ga nu niet suggereren dat je een hoog iq hebt om hieronderuitte komen.
Strafbaar feit is gepleegd heb je zelf gedaan, mss voortaan de gewenste snelheid rijden????
Kijk als je netjes 80 heb gereden en je krijgt een prent voor speeding ( als je er 80 mag!!) dan ga je natuurlijk dit soort praktijken doen , maar dit is gewoon jezelf voor schut zetten.
Maar volgens mij heb je ook in het normale leven een beetje problemen met je zelf????
En mss geen motor meer rijden, want daar heb je een beetje verstand voor nodig ha ha.
Succes met deze soap.

Hahahaha, wat is dit dan weer voor een reactie :? Gaat goed of niet?

Ts probeerd gewoon wat de meesten wel zouden willen: bij 60 km overschrijding een boete van 50 km overschrijding, met behoud van het rbw... simpel toch? Hoef je niet zo te zeiken!?
 
Ik vind je gewoon een grotew L.L.
Je geeft zelf aan dat je veel te hard heb gereden en toch wil je eronderuit komen.
Ik hoop ( weet zeker ) dat het je niet gaat lukken, gewoon betalen en niet zeuren.
En ga nu niet suggereren dat je een hoog iq hebt om hieronderuitte komen.
Strafbaar feit is gepleegd heb je zelf gedaan, mss voortaan de gewenste snelheid rijden????
Kijk als je netjes 80 heb gereden en je krijgt een prent voor speeding ( als je er 80 mag!!) dan ga je natuurlijk dit soort praktijken doen , maar dit is gewoon jezelf voor schut zetten.
Maar volgens mij heb je ook in het normale leven een beetje problemen met je zelf????
En mss geen motor meer rijden, want daar heb je een beetje verstand voor nodig ha ha.
Succes met deze soap.

Gelukkig voor TS zijn meningen net als poepgaten: iedereen heeft er een.

TS kan zich gewoon niet voorstellen dat ie 140 gereden heeft en probeert nu te achterhalen of dat nu wel of niet het geval is geweest. Als die snorrenmans 140 op zijn teller heeft gezien en dat blijkt naderhand maar 125 echte kilometers te zijn, dan liggen de kaarten ineens heel anders.
 
ha ha snorremans staat onder ede en mag niet jokken van de baas.
TS is verdachte en hoeft niet mee te werken aan zijn veroordeling.
TS mag jokken van de baas maar wordt wel zielig als je tegen je zelf gaat jokken, dan gaat het niet goed met je.
Gewoon niet zeiken en netjes betalen.
TS geeft wel aan dat hij 140 heeft gereden, en natuurlijk wil je eronderuit komen maar niet op deze manier.
Succes met je soap ha ha
 
ha ha snorremans staat onder ede en mag niet jokken van de baas.
TS is verdachte en hoeft niet mee te werken aan zijn veroordeling.
TS mag jokken van de baas maar wordt wel zielig als je tegen je zelf gaat jokken, dan gaat het niet goed met je.
Gewoon niet zeiken en netjes betalen.
TS geeft wel aan dat hij 140 heeft gereden, en natuurlijk wil je eronderuit komen maar niet op deze manier.
Succes met je soap ha ha

mijn god, gaan de zaken slecht joh? :') :X
 
Mijn ervaring met motoragent was.....ik reed in A'dam veeeeeeels te hard (eigenlijk inname RWB)...

Agent zei dat ik veels te hard reed, en dat hij het op de spits kon drijven blablabla....uiteindelijk volgens een lijstje wat aan de binnenkant van zn koffer zat geplakt 80km van gemaakt incl correctie reed ik 72 waar ik 50 mocht.....

Dus zo kan het ook terwijl ik op me snelheidsmeter 120reed binnen de bebouwde kom (Spaklerweg, A'dam) snachts om 1uur....

Hangt alles hoe je je opstelt naar de beste mna/vrouw, ik wist dat ik hard ging en mocht op me knieen danken dat ik em RWB mocht houden.....

Dus wees een man en gewoon betalen, iets van wie zich brandt etc etc O-)

Nou... ik heb genoeg boetes gehad waaronder ook overschrijdingen die me een strafpunten hebben gekost (overigens wel allemaal overschrijding van de maximum snelheid boetes) maar hoe vriendelijk ik ook was er ik ging niks vanaf ook niet toen ik na correctie 32km/h te hard reed oftewel een strafpunt.

Dus dat het alles afhangt van hoe je je opstelt is een beetje flauwekul in mijn ogen.
 
ha ha snorremans staat onder ede en mag niet jokken van de baas.
TS is verdachte en hoeft niet mee te werken aan zijn veroordeling.
TS mag jokken van de baas maar wordt wel zielig als je tegen je zelf gaat jokken, dan gaat het niet goed met je.
Gewoon niet zeiken en netjes betalen.
TS geeft wel aan dat hij 140 heeft gereden, en natuurlijk wil je eronderuit komen maar niet op deze manier.
Succes met je soap ha ha

Geef maar aan waar TS aangeeft 140 te hebben gereden. :W

Snorrenmans hoeft niet te jokken, want als die 140 op zijn teller heeft gezien is dat inderdaad 140. Maar jokt die teller niet? Die staat namelijk niet onder ede, maar mogelijk onder controle van het Nederlandsch Meetinstituut. Dat wil TS verifieren, niets meer of minder. Mocht de teller niet onder controle staan, dan is niet bekend of de teller jokt en als ie jokt, hoeveel die jokt en is dus ook niet bekend hoe snel TS gereden heeft, anders dan dat het waarschijnlijk is dat TS wel wat te hard heeft gereden.
 
Stokoude discussie die elke keer herhaald wordt met steeds weer dezelfde argumenten. Zelfs TS is er al lang bij in slaap gevallen...... :z
 
mwa terecht of onterecht, als ik niet hoef te betalen dan zou ik ook gewoon in hoger beroep gaan (mits de tijd opweegt tegenover het bedrag. Degene die zegt dat ie gewoon moet betalen is gewoon dom en laat zich gewoon geld uit de zakken kloppen.

Daarbij is het ook een signaal aan de politiek dat je niet zondermeer het eens bent met de hoogte van de boetes.

Ethisch of onetisch, dat is een andere discussie. Maar ik zie dat kevinblade ondernemer is, en als ondernemer moet je soms ook keuzes maken die niet altijd heel koosjer zijn. Dus waarom zou dat bij boetes dan opeens wel anders zijn?
 
Ik weet dat ik te hard heb gereden, het gaat mij om een vermindering van de boete en niet om kwijtschelding. Ik heb alleen twijfels over de meetmethode.
 
Ik weet dat ik te hard heb gereden, het gaat mij om een vermindering van de boete en niet om kwijtschelding. Ik heb alleen twijfels over de meetmethode.

Exact!

ik heb laatst ook een flinke boete binnen gekregen (200,-) en dan denk ik toch: maar wat als de meting niet helemaal correct was en ik dus eigenlijk een paar kilometer minder hard reed? Dat scheelt dan gelijk ff een flinke duit. Dat ik moet betalen, ok, maar je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je niet eerst gaat onderzoeken of je niet meer betaalt dan nodig is?? Het feit dat er ijkrapporten bestaan geeft al aan dat de apparatuur wel eens niet aan de eisen kan voldoen en daardoor een verkeerde uitslag geeft. Stel dat de meting inderdaad fout was?? Dan betalen jullie dus zonder slag of stoot een foutief bedrag dat misschien wel tientallen euro's te veel kan zijn??

Ik vind het niet meer dan logisch, vooral bij zulke bedragen, om inzicht te krijgen in het feit of alles wel op een juiste manier gemeten is.
 
Belsj, als er al twee keer een correctie af is gegaan, kun je er van uit gaan dat het goed is gegaan met de meting. Je hebt een afgelezen tellersnelheid, daarna kijk je op je correctietabel waar de geeikte snelheid op staat, daar gaat dan nog eens de wettelijke correctie vanaf. Weet wel dat bijvoorbeeld sommige Honda tellers (op zo,n politieding rijdt ik nl.) maar twee km overdrijven,...dus 150 km pu teller is dan 148km echt, daar gaat je wettelijke correctie dan vanaf die uit mijn hoofd 5 km is bij die snelheid. 148-5 is 143 pu.

Als die motoragent jouw volgde bij die inhaalactie en op zijn teller keek terwijl hij op gelijke afstand van jou bleef heb je een geldige geeikte meting met aftrek van correctie km. Dus in jou geval moet je minimaal 145km pu gereden hebben om op jou 60 uit te komen.

Jammer voor je dat je niet spiegelde ;)
 
Laatst bewerkt:
een agent mag zelfs nog op het oog een schatting doen van de snelheid, er moet dan wel een dikke correctie af...
(van zijn snelheids meting zal een10% afwijking afgaan ofzo)

En dat weet de agent en rekend er vantevoren 10% bij op....
 
Laatst bewerkt:
Gewoon zeggen ik wilde vlot inhalen en dan moet de snelheid ff omhoog. Toen ik ingehaald hat ging ik weer de normale snelheid rijden.
Dan kun je beter gewoon de acceptgiro betalen. Wat jij voorstelt is een hoop extra moeite om schuld te bekennen.
 
Belsj, als er al twee keer een correctie af is gegaan, kun je er van uit gaan dat het goed is gegaan met de meting. Je hebt een afgelezen tellersnelheid, daarna kijk je op je correctietabel waar de geeikte snelheid op staat, daar gaat dan nog eens de wettelijke correctie vanaf. Weet wel dat bijvoorbeeld sommige Honda tellers (op zo,n politieding rijdt ik nl.) maar twee km overdrijven,...dus 150 km pu teller is dan 148km echt, daar gaat je wettelijke correctie dan vanaf die uit mijn hoofd 5 km is bij die snelheid. 148-5 is 143 pu.

Als die motoragent jouw volgde bij die inhaalactie en op zijn teller keek terwijl hij op gelijke afstand van jou bleef heb je een geldige geeikte meting met aftrek van correctie km. Dus in jou geval moet je minimaal 145km pu gereden hebben om op jou 60 uit te komen.

Jammer voor je dat je niet spiegelde ;)

Hier ga je fundamenteel in de fout.

De wettelijke correctie is geen korting. Het is een compensatie voor een mogelijke meetfout. Als er dus 148 gemeten is kan het zo zijn dat dit in werkelijkheid slechts 143 was. Met zekerheid kan dan dus op basis van die meting gezegd worden dat er 143 gereden is.
Een agent, Koos Spee of OVJ die anders beweert (namelijk dat er 148 gereden is) maakt zich schuldig aan laster, dat is namelijk een beschuldiging die niet bewezen kan worden.
 
Hier ga je fundamenteel in de fout.

De wettelijke correctie is geen korting. Het is een compensatie voor een mogelijke meetfout. Als er dus 148 gemeten is kan het zo zijn dat dit in werkelijkheid slechts 143 was. Met zekerheid kan dan dus op basis van die meting gezegd worden dat er 143 gereden is.
Een agent, Koos Spee of OVJ die anders beweert (namelijk dat er 148 gereden is) maakt zich schuldig aan laster, dat is namelijk een beschuldiging die niet bewezen kan worden.

Lijkt mij toch dat als de tellersnelheid 150 is en het NMI als geijkte snelheid daarbij 148 aangeeft,dit dan ook de werkelijke snelheid is.
 
Politie op de motor :Z
Ik ree op een best bochtige weg zat er zo,n fruitella achter me aan "merkte ik pas toen ik moest stoppen om af te slaan"
Hij zij dat ik gestoord was om zo hart te rijden hij kon me niet bijhouden zij i :+
Ik zij toen dat hij nog lomper was om het risico te nemen om me te pakken 8-)
Vond i ni leuk :N en ik was m,n papietje kwijt |(
Maar het is altijd duimzuigen qua Km bij die gasten.
 
Laatst bewerkt:
Politie op de motor :Z
Ik ree op een best bochtige weg zat er zo,n fruitella achter me aan "merkte ik pas toen ik moest stoppen om af te slaan"
Hij zij dat ik gestoord was om zo hart te rijden hij kon me niet bijhouden zij i :+
Ik zij toen dat hij nog lomper was om het risico te nemen om me te pakken 8-)
Vond i ni leuk :N en ik was m,n papietje kwijt |(
Maar het is altijd duimzuigen qua Km bij die gasten.


:/

|(
 
Hier ga je fundamenteel in de fout.

De wettelijke correctie is geen korting. Het is een compensatie voor een mogelijke meetfout. Als er dus 148 gemeten is kan het zo zijn dat dit in werkelijkheid slechts 143 was. Met zekerheid kan dan dus op basis van die meting gezegd worden dat er 143 gereden is.
Een agent, Koos Spee of OVJ die anders beweert (namelijk dat er 148 gereden is) maakt zich schuldig aan laster, dat is namelijk een beschuldiging die niet bewezen kan worden.


Wat ik schrijf is toch hetzelfde, geijkte snelheid min wettelijke correctieaftrek van geeikte snelheid.
 
Lijkt mij toch dat als de tellersnelheid 150 is en het NMI als geijkte snelheid daarbij 148 aangeeft,dit dan ook de werkelijke snelheid is.




Lijkt mij ook! Heb er wel eens bijgestaan, is eigenlijk heel simpel! Ze draaien de tellerkabel eruit bij het voorwiel en zetten op de kabel een elektromotortje op die is aangesloten op een elektronisch meetinstrument. Elke 10 km op de teller wordt de afgelezen tellersnelheid opgelezen 50 is dan werkelijk bijvoorbeeld 48, de ene teller is veel preciezer dan de ander. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik schrijf is toch hetzelfde, geijkte snelheid min wettelijke correctieaftrek van geeikte snelheid.


Niet helemaal. Je suggereert dat de geijkte (of als het meer hout snijdt, geeikte) snelheid ook de gereden snelheid is.

En laten we wel wezen, volgens mij is geen enkele politie teller geijkt of geeikt. Ze zullen wel gecalibreerd zijn. Maar wat zou de invloed van bijvoorbeeld bandenspanning zijn op de meetresultaten? Of de onzekerheid van de gevolgde meet procedure?
Men heeft ooit vastgesteld dat er een meetonzekerheid is. Daarom moet de gemete waarde bijgesteld worden voor er een uitspraak gedaan kan worden.
Waar ik tegen ageer is dat men vaak geneigd is om een uitspraak te doen over de ongecorrigeerde meetresultaten en dan de correctie als een soort korting te verkopen.
 
Niet helemaal. Je suggereert dat de geijkte (of als het meer hout snijdt, geeikte) snelheid ook de gereden snelheid is.

En laten we wel wezen, volgens mij is geen enkele politie teller geijkt of geeikt. Ze zullen wel gecalibreerd zijn. Maar wat zou de invloed van bijvoorbeeld bandenspanning zijn op de meetresultaten? Of de onzekerheid van de gevolgde meet procedure?
Men heeft ooit vastgesteld dat er een meetonzekerheid is. Daarom moet de gemete waarde bijgesteld worden voor er een uitspraak gedaan kan worden.
Waar ik tegen ageer is dat men vaak geneigd is om een uitspraak te doen over de ongecorrigeerde meetresultaten en dan de correctie als een soort korting te verkopen.

Je hebt gelijk! Is ook geen korting is correctie op reeds gecorrigeerde gemeten
snelheid. M.A.W er gaat nogal wat af uiteindelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan