ijkrapport??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk al die verschillende reactie`s. Hier komt de mijne O-) , de verkeersregels zijn er voor onze veiligheid en ter ondersteuning van conflicten bij ongelukken(dit is mijn kijk er op), een keer te hard rijden betekend niet dat de veiligheid in geding is dus, vind ik , zou er niet altijd bekeurd moeten worden. Aanhouden en een stevig gesprek wil ook wel helpen vooral als het regelmatig gebeurt (baal baal weer aangehouden kan ik weer niet door rijden..enz).
Edoch de schat kist moet gevuld worden en dus moet er bij overtredingen betaald worden.
Let wel, hier niet alle overtredingen over een kam scheren. ;)
Als ik onder en bekeuring uit kan doe ik dat maar helaas meestal (eigenlijk altijd) is een bekeuring voor te hard rijden ook echt zo. O-) dus betalen.
 
Wow wat een jankerds hier!
En dan met een oneliner als: Omdat je nu op de rug van de belastingbetaler justitie aan het werk zet...
Je betaalt sowieso belasting, LIEVER LAAT JE ZE TENMINSTE WERKEN VOOR HUN POEN!
Belasting betalen moet je toch wel.
(en dan onder je naam doorrijder zetten.. Ik geloof er niks van _O- )

Als je onder een boete uit kunt komen, gewoon proberen!!!
Niet geschoten is altijd mis
prima, maar uiteraard niet klagen over de 6 euro administratie kosten die je nu moet betalen en de jaarlijkse verhoging van de bekeuringen.

Mensen kennen altijd heel goed hun rechten, maar de plichten wil men nog wel eens vergeten.
 
He vriendelijke vriend, je komt uit België, jij bent geen Nederlandse belastingbetaler, dus stop met die zever! Jij betaald geen euro mee aan het bezwaarschrift van TS :W

Persoonlijk zou ik alle boetes ook zonder gezeur betalen, als de boetes weer betrekking hebben tot de verkeersveiligheid ipv. begrotingstekorten...
Dat verandert niets aan mijn mening ;) Waar je ook woont, als je een fout maakt moet je maar met de gevolgen leven! :)
 
Ja maar mijn ervaring is dat de Belgische politie stukken relaxter is als de Nederlandse, en als de verkeersboetes hier ergens om gingen zou ook niemand moeilijk doen...
 
Ja maar mijn ervaring is dat de Belgische politie stukken relaxter is als de Nederlandse, en als de verkeersboetes hier ergens om gingen zou ook niemand moeilijk doen...
Mijn ervaring is anders, heb een rechtzaak tegen me lopen omdat ik een straat inreed waar ik blijkbaar niet in mocht. Stond een bord dat ik nog nooit van m'n leven gezien had, aan het einde van de straat: politie. Eerst zeggen 'wordt een gewone boete jongen', dan ineens de wijkagent aan de deur die je doodleuk meldt dat het via het parket gaat & nog wel vrij lang kan duren en veel gaat kosten. Dus zo relax zijn ze hier toch niet :)
 
Als er effectief een fout zou gemaakt zijn had hij volledig gelijk om het aan te vechten, maar dat is hier niet echt het geval hé... Als TS een mening vraagt op een forum, kan ie verwachten dat er ook reacties zoals de mijne komen, denk je dat ook niet? :WJa, ga er een beetje hard in op, maar tegenwoordig zie je zoveel topics voorbijkomen van mensen die vinden dat ze hun boete niet moeten betalen terwijl ze wel degelijk in fout waren, word ik een beetje boos van. Er zijn er natuurlijk ook die het volste recht hebben om in beroep te gaan, maar nogmaals, dat is hier niet het geval...

Ga es terug naar plopsaland... :W

Beetje trieste reactie, iemand vraagt iets en daar kun je toch normaal op reageren? En als je het niet aan staat, wat doe je dan nog langer op MF? :N
 
Wat pas onterecht is, is het feit dat echte criminelen vrij rond lopen omdat justitie geen tijd heeft om ze te pakken, en ze wel tijd hebben om mensen die een keer een foutje maken wattotaal niet te vergelijken is met echte criminaliteit gelijk genadeloos op de bon slingeren.
Ik heb zat meegemaakt in mijn omgeving om uit ervaring te mogen spreken!
En die tijd hebben ze niet omdat iedereen die volkomen terecht een boete krijgt (zelfs als ze een meetfout van 25km/u hebben gemaakt is TS zijn rijbewijs nog kwijt) zoveel tijd opslokt met kansloze bezwaren dat er geen tijd overblijft om boeven te vangen.
 
Alsof diegenen die de bezwaarschriften moeten behandelen, dezelfde zijn als diegenen die de boeven moeten vangen. :X
Werken die gasten die het bezwaar af moeten handelen gratis dan? Niet alles kan, en zeker niet tegelijk, aldus vadertje Drees. Als je geld uit wil geven om bezwaarschriften af te handelen (en je zal wel moeten, anders begint het grauw te klagen dat ze onheus bejegend worden en niet gehoord worden door de Staat) kan je datzelfde geld niet uitgeven om mensen achter criminelen aan te sturen. En die criminelen zullen niet zo snel klagen dat er geen brieven van de overheid op de mat vallen.
 
Werken die gasten die het bezwaar af moeten handelen gratis dan? Niet alles kan, en zeker niet tegelijk, aldus vadertje Drees. Als je geld uit wil geven om bezwaarschriften af te handelen (en je zal wel moeten, anders begint het grauw te klagen dat ze onheus bejegend worden en niet gehoord worden door de Staat) kan je datzelfde geld niet uitgeven om mensen achter criminelen aan te sturen. En die criminelen zullen niet zo snel klagen dat er geen brieven van de overheid op de mat vallen.

Nee, dat kan je niet, want dan moet je dat extra geld doorsluizen naar de uitkeringsdienst voor werklozen. Daar zitten nu extra mensen bij, die vroeger al die bezwaarschriften moesten behandelen en aangezien er zeer weinig bezwaarschriften aanvaard worden (terecht waarschijnlijk), zal er niet meer geld in kas komen, als er geen bezwaarschriften meer ingediend worden.
 
De staatskas is geen enorme berg van geld waar elke overheidsinstantie om de zoveel tijd een emmer uit komt ophalen :W
 
Nee, dat kan je niet, want dan moet je dat extra geld doorsluizen naar de uitkeringsdienst voor werklozen. Daar zitten nu extra mensen bij, die vroeger al die bezwaarschriften moesten behandelen en aangezien er zeer weinig bezwaarschriften aanvaard worden (terecht waarschijnlijk), zal er niet meer geld in kas komen, als er geen bezwaarschriften meer ingediend worden.
Nee, dat hoef je niet, want waar je aan de ene kant mensen ontslaat die bezwaarschriften afhandelen neem je aan de andere kant mensen aan die boeven vangen.
 
dus, vind ik , zou er niet altijd bekeurd moeten worden. Aanhouden en een stevig gesprek wil ook wel helpen vooral als het regelmatig gebeurt (baal baal weer aangehouden kan ik weer niet door rijden..enz).
geloof je het zelf :') _O-


kben ooit wel es gepakt voor 56km te hard...na een boze preek van agent " ja meneer, sgoed meneer, kzal het noooit meer doen meneer" mocht ik verder...

kans dat ik anytime soon gepakt word voor 100km te hard is vrij reeel O-)
 
Laatst bewerkt:
Omdat je nu op de rug van de belastingbetaler justitie aan het werk zet, om toch maar te proberen om jou boete te ontlopen. Jij maakt nu een fout en zorgt ervoor dat iedereen meebetaalt. Héél vriendelijk van je!
Ben je ook zo iemand die na een ongeval doorrijdt? Dan doe je er namelijk ook iets tegen om je verdiende loon te ontlopen...

Grow up en betaal die boete.

Voetbal is een van de meest blesure gevoelige sporten die er is, toch voetballen er veel mensen. Die mensen raken geblesseerd en over de rug van de belastingbetaler moet er gerevalideerd worden.

Voetbal/sport in het algemeen maar verbieden?

Niet in bezwaar gaan omdat het geld kost, wat een kontexcuus zeg, gelukkig heeft de overheid al vaak bewezen feilloos te zijn en worden alle bezwaren afgewezen.

Niet zeiken als je een boete krijgt, vanwege een (lullige) overtreding, maar uitzoeken of je die boete wel op juiste manier gekregen hebt zou niet mogen? Waarom zou jij wel moeten betalen voor een foutje, maar als een agent een fout maakt (met een pv) moet dat maar geaccepteerd worden :X
 
Wat een ongelofelijk hoog Calimero gehalte in de meeste postings.......... :r :]
 
geloof je het zelf :') _O-


kben ooit wel es gepakt voor 56km te hard...na een boze preek van agent " ja meneer, sgoed meneer, kzal het noooit meer doen meneer" mocht ik verder...

kans dat ik anytime soon gepakt word voor 100km te hard is vrij reeel O-)

Ho is even, ik ben gepakt voor 56 te hard, jou konden ze niet meten! Daarnaast, als je die consquentie had gevoeld zou je nu ook niet zo gauw 100 te hard rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ho is even, ik ben gepakt voor 56 te hard, jou konden ze niet meten! Daarnaast, als je die consquentie had gevoeld zou je nu ook niet zo gauw 100 te hard rijden.
ik reed vlak achter je en we reden even hard, en voor het zelfde geld was ik de lul geweest en ging jij vrij uit.

maar das ook me punt, die preek heeft nul effect gehad op me rijstijl. Jij geeft aan dat die dikke prent wel effect heeft gehad op de jouwe, ergo : preek is zinloos :P
 
Laatst bewerkt:
Ga es terug naar plopsaland... :W

Beetje trieste reactie, iemand vraagt iets en daar kun je toch normaal op reageren? En als je het niet aan staat, wat doe je dan nog langer op MF? :N
Kan je me even melden wat er zo abnormaal is aan mijn reactie? Want dat zie ik niet. Er worden meningen gevraagd, ik geef de mijne. Wat is daar nu mis mee? :z

Voetbal is een van de meest blesure gevoelige sporten die er is, toch voetballen er veel mensen. Die mensen raken geblesseerd en over de rug van de belastingbetaler moet er gerevalideerd worden.

Voetbal/sport in het algemeen maar verbieden?

Niet in bezwaar gaan omdat het geld kost, wat een kontexcuus zeg, gelukkig heeft de overheid al vaak bewezen feilloos te zijn en worden alle bezwaren afgewezen.

Niet zeiken als je een boete krijgt, vanwege een (lullige) overtreding, maar uitzoeken of je die boete wel op juiste manier gekregen hebt zou niet mogen? Waarom zou jij wel moeten betalen voor een foutje, maar als een agent een fout maakt (met een pv) moet dat maar geaccepteerd worden :X
Ik zeg niet dat je niet in bezwaar moet gaan omdat het geld kost! Ik zeg dat je het niet moet doen als het niet nodig is! Er zijn er hier hopen die uitroepen "Ga in bezwaar, hoef je nog niet direct te betalen!", maar dat vindt ik nu niet bepaald een geldige reden... En ja, door dat bezwaar onnodig aan te gaan, ga je ook wel wat geld van de belastingbetaler buitengooien...

Maar als een bezwaar echt gegrond is, dan mag je doen wat je wil, kan gewoon niet tegen de parasitaire instelling van een groot deel van onze maatschappij. En dat maakt niet uit waar je woont, het gebeurt tegenwoordig overal.

Nu ga ik me niet meer moeien, heb m'n zegje gedaan, wordt er alleen maar mee aangevallen, dus hoeft het niet meer. Mijn mening blijft dezelfde, die van jullie duidelijk ook B|

Dit betekent niet noodzakelijk dat ik in toekomstige gelijkaardige topics ook niet ga zagen btw
 
eens met Flip :^

En Ts moet niet zo huilen en gwn betalen


Ik vraag toch alleen de mogelijkheden? Boetes van een paar km te hard betaal ik ook gewoon zonder te zeuren. Maar in mijn geval twijfel ik gewoon en wil ik bewijzen zien, als t lukt kan het me geld schelen en zoniet, pech gehad..
 
Ik vraag toch alleen de mogelijkheden? Boetes van een paar km te hard betaal ik ook gewoon zonder te zeuren. Maar in mijn geval twijfel ik gewoon en wil ik bewijzen zien, als t lukt kan het me geld schelen en zoniet, pech gehad..
je weet toch zelf ook wel hoe hard je gereden hebt :z dit is gwn je van de domme houden.
 
Gewoon betalen. Jouw gedrag (zand in de molen strooien) kost ons als samenleving onnodig veel geld. Wat jij doet is dit: je bespaart een paar tientjes, en laat je buurman een paar honderd dokken.
Maar ja, omdat het niet letterlijk je buurman is, doe je lekker aso.
Net zoiets als uiterkeringtrekkers die zwart werken. Dat soort volk heeft dit land echt kapot gemaakt. Doodzonde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan