IJsspeedway Assen

Ga je naar Assen

  • Tuurlijk, wil het voor geen goud missen

    Stemmen: 20 54,1%
  • denk het wel

    Stemmen: 0 0,0%
  • heel misschien

    Stemmen: 3 8,1%
  • Nee, mij te duur/ te ver

    Stemmen: 6 16,2%
  • euh? wat is ijsspeedway??

    Stemmen: 8 21,6%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Vanwege het fiet dat men voor de 40ste keer ijsspeedway organiseert in Assen heeft men in de hal een tentoonstelling van ijsracers, foto's en andere memorabilia. . Toegang is vrij en is op vrijdag en zaterdag open vanaf 14:00 uur. Gewoon door de toegangsdeuren en dan staan er borden waar het is, ergens in een zaal links. De ontwikkeling in 40 ijsraces is er te zien.

EgbertO

Vanaf hoelaat ben ik welkom in het stadion voor de races? Uurtje of 6? ;)
 
Oke, heb echt geen idee meer hoelaat ik er vorig jaar was :+
Weet wel dat ik er wel weer zin aan heb, vond het erg cool :)
 
die rus, nr.13,
steekt er echt met kop en schouders bovenuit....
ook zijn stijl, is anders dan de rest....
mooie stijl....goed te zien op foto nummer 23, dat hij zijn schouders goed omhoog houd,
en erg ver(verder) de bocht in kijkt....

Kosov *O*

Is Junioren kampioen van Rusland geworden dit jaar. Rijd voor hetzelfde team als Kononov. Helaas heeft Kononov zich niet kunnen plaatsen voor het WK, omdat er per kwalificatie ronde maar 2 Russen naar de eindstrijd mochten en hij de 3e was...

Hebben iig 2 grote talenten in hun team...


Sowieso hebben de Russen een aantal jonge goden rondrijden:

Koltakov (rechts)
Eisspeedway-WM-f498x333-F4F4F2-C-f579fe1b-566780.jpg


Kosov
Eisspeedway-EM-f900x600-F4F4F2-C-a4369963-578795.jpg


Kononov
0-ice-race-9398.jpg
 
deze band ooit gekregen van johnny tuinstra.
full


ik heb al weer zin in vrijdag en zaterdag :Y
 
Laatst bewerkt:
dik !!!!!


Wist trouwens niet dat er afgelopen dinsdag een ijsrace 'opstapdag' was in de smelt,
stond nergens vermeld voor zover ik weet.....
zag net een verslag staan van betreffende dag....
 
dik !!!!!


Wist trouwens niet dat er afgelopen dinsdag een ijsrace 'opstapdag' was in de smelt,
stond nergens vermeld voor zover ik weet.....
zag net een verslag staan van betreffende dag....

wist het ook niet maar las het net ook.
ik denk dat ze hun aankomende rijdertjes al uitgezocht hadden en er bewust niet te veel rugbaarheid aan gegeven hebben.
kan me voorstellen dat er anders veel te veel liefhebbers voor zou zijn :Y
zou me ook voorstellen dat de rijdertjes enegzins zijn uitgezocht.
ze rijden perslot van rekening wel op beschikbaar gestelde motoren van prieve eigendom.
 
Haha, ja Kononov was echt een sensatie vorig jaar vond ik! Zo jammer dat hij net 3de was, ookal won hij de semi finale nog. Vorig jaar was hij 1 van de weinige die echt voor krasnikov kon komen en blijven, alleen nam hij daar blijkbaar iets te vaak teveel risico bij. Een crash met krasnikov in finale 3 en 4 zorgde ervoor dat kononov daar "maar" 4de werd, en de 5de finale in assen kwamen ze op 1 motor over de streep. Wat een finale was dat zeg!
cam%2520olympus%25201242.JPG

En kwam krasnikov zo op me af..
cam%2520olympus%25201246.JPG


Las idd ook over die opstap dag. Geselecteerde rijders staat er op de site van assen, dus denk dat ze idd al uit een bepaalde tak van motorsport komen. Zit natuurlijk ook wel gevaar aan het ijsracen. En idd geleend spul. Toch wel jammer, als er 1 ding bovenaan m'n bucketlist staat, is het ijsracen! :9~ , maar waarschijnlijk denken er teveel mensen zo over :9

Nja, over 8 uurtjes dan maar weer aan de zijlijn! *D
 
Laatst bewerkt:
gave foto's !!!

krasnikov ging gisteravond tijdens de start training ook nog even onderuit.....
hoppah...reservemotor op het ijs.....en gaan.....
 
ja las het al idd, appart! Gewoon een glijer? Hij maakt wel meer foutjes dit jaar. Is iig een teken dat hij het dit keer niet zo makkelijk heeft denk ik :) Hoop dat Ivanov het vanavond gelijk weet te trekken, zodat het morgen nog spannender wordt :Y .
Heb er zin in iig!
Hoop stiekem ook op een niet rus in de finale, maar denk dat die kans niet zo groot is jammergenoeg.. Zou wel een leuke verrassing zijn *D
 
uitkomen eerste bocht....
bij eerste start training...
slechte start...(te)veel gas,
contact en glijden....

tweede start training lag krasnikov vanaf begin tot aan de finish als 4e
 
Gisteravond fantastische races gezien. Is lang geleden dat er zoveel spannende heats op een avond waren.

Klatovsky ben ik inmiddels wel helemaal klaar mee! Wat een vertoning, vorig weekend rijdt Antonin Klatvosky eerst Henderson doelbewust de strobalen in, waarna Jan Klatovsky het de volgende heat gewoon weer probeerd.
Nu zette Rene Stellingwerf gister een sublieme block pass in bij "onze onsportieve klabo" en erg wonderlijk... Gaat Jan natrappen! In mijn ogen een diskwalificatie voor het hele weekend!

Ook de Russen zijn dit jaar erg aan elkaar gewaagd, vooral de "top 4"; Krasnikov, D. Ivanov , D. Khomitsevich en Koltakov.
De eerste 3 zit maar 7 punten tussen *O* Gaat vanavond nog wat worden!!

Ook is goed te zien dat Harald Simon 4 maanden heeft getraind in Rusland. Daarnaast heeft Franky Zorn gelukkig zijn materiaal weer in orde en geniet hij dit weekend van de begeleiding van zijn "maatje" Jasper Iwema! })
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond fantastische races gezien. Is lang geleden dat er zoveel spannende heats op een avond waren.

Klatovsky ben ik inmiddels wel helemaal klaar mee! Wat een vertoning, vorig weekend rijdt Antonin Klatvosky eerst Henderson doelbewust de strobalen in, waarna Jan Klatovsky het de volgende heat gewoon weer probeerd.
Nu zette Rene Stellingwerf gister een sublieme block pass in bij "onze onsportieve klabo" en erg wonderlijk... Gaat Jan natrappen! In mijn ogen een diskwalificatie voor het hele weekend!

Ook de Russen zijn dit jaar erg aan elkaar gewaagd, vooral de "top 4"; Krasnikov, D. Ivanov , D. Khomitsevich en Koltakov.
De eerste 3 zit maar 7 punten tussen *O* Gaat vanavond nog wat worden!!

Ook is goed te zien dat Harald Simon 4 maanden heeft getraind in Rusland. Daarnaast heeft Franky Zorn gelukkig zijn materiaal weer in orde en geniet hij dit weekend van de begeleiding van zijn "maatje" Jasper Iwema! })


On the pic my mate Franky Zorn
full
 
Heeft iemand nog goed kunnen zien wat er nou tussen ivanov en krasnikov gebeurde?
Waren zeker spannende heats! Super om te zien.
Alleen leek het bij heat 19 vanaf waar ik stond (1ste bocht) alsof krasnikov zelf tegen ivanov aanreed, zelfde idee als vorig jaar in de A-finale..
(http://www.fim-tv.com/page/Enduro/0,,12939~1754928,00.html#in-p1-c17393 op 2 minuten)
Dus vond het een rare beslissing. En jammer voor het klassement, anders was er maar 1 punt verschil geweest vanavond! Maar zoals gezegd, kon ik het niet goed zien, en was wel benieuwd hoe mensen die dichterbij zaten het zagen. Of als iemand evt. beeldmateriaal ervan heeft?
Wat mij opviel was dat krasnikov, o.a. zorn en een paar andere vrij hardhandig bij ingaan van de bocht opzij zette, en dus zelf ook vrij agressief reed (wel vet om te zien)
En die move van Rene op Klatovsky! :9~ Geweldig, binnendoor van 4 naar 3, en hem dan ook nog binnendoor bij klabo steken! Hij zette klabo wel hardhandig opzij hoor, was op het randje vond ik, maar wel supervet om te zien! En de reactie van klabo was wel wat overdreven idd. Maar ik denk dat dat gewoon in het moment was?

Iig vanavond weer! Hoop dat Ivanov nog steeds die vechtspirit heeft! En verder hetzelfde soort races als gister! :Y
 
net weer kaartjes gehaald. blijkbaar wat gemist gisteren... :(
mijn buurjongen heeft meegedaan aan die opstapdag. het idee was dat ik samen met hem die opstapdag zou gaan doen. maar ja toen kwamen de kleine lettertjes, je moest een jaar licentie hebben voor speedway of grasbaan..... dik balen! maar het is natuurlijk wel logisch(was er al een beetje bang voor).
op naar vanavond lekker knallen!!
 
Heeft iemand nog goed kunnen zien wat er nou tussen ivanov en krasnikov gebeurde?
Waren zeker spannende heats! Super om te zien.
Alleen leek het bij heat 19 vanaf waar ik stond (1ste bocht) alsof krasnikov zelf tegen ivanov aanreed, zelfde idee als vorig jaar in de A-finale..
(http://www.fim-tv.com/page/Enduro/0,,12939~1754928,00.html#in-p1-c17393 op 2 minuten)
Dus vond het een rare beslissing. En jammer voor het klassement, anders was er maar 1 punt verschil geweest vanavond! Maar zoals gezegd, kon ik het niet goed zien, en was wel benieuwd hoe mensen die dichterbij zaten het zagen. Of als iemand evt. beeldmateriaal ervan heeft?
Wat mij opviel was dat krasnikov, o.a. zorn en een paar andere vrij hardhandig bij ingaan van de bocht opzij zette, en dus zelf ook vrij agressief reed (wel vet om te zien)
En die move van Rene op Klatovsky! :9~ Geweldig, binnendoor van 4 naar 3, en hem dan ook nog binnendoor bij klabo steken! Hij zette klabo wel hardhandig opzij hoor, was op het randje vond ik, maar wel supervet om te zien! En de reactie van klabo was wel wat overdreven idd. Maar ik denk dat dat gewoon in het moment was?

Iig vanavond weer! Hoop dat Ivanov nog steeds die vechtspirit heeft! En verder hetzelfde soort races als gister! :Y

Ik kon het zelf ook niet zien, aangezien ik ook in bocht 1 stond. Wat ik begreep van the grindbak master is dat Ivanov veel te hard de bocht in ging en daarna Krasnikov min of meer naar buiten dwong, en Krasnikov deels zelf te hard op t gas ging en er met een wheelie afging.

Ik vond de move van Rene ook erg gewaagd en misschien (onbewust) wat onsportief. Maar de reactie van Jan kon echt niet. :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan