ijzerschilfers in oliefilter goed of fout ?????

Kokkie

MF veteraan
8 mei 2002
2.079
1
Beste MF er's

Ben ik net het klein oliefilterje aan het vervangen van mijn Yamaha yz 400, vindt ik er allemaal kleine stukjes ijzer( nog dunner dan aluminiumfolie) in :?

Nu is dit de eerste keer dat ik het zelf een oliefilter vervang, maar volgens mij is dit niet goed, wie kan mij vertellen wat dat is, en of dit kwaad kan.

Bedankt kokkie
 
He Kokkie,

Leuk, zo heette onze hond ook!

Het spul werkt echt, zonder dollen.

Het klinkt een beetje als een reclame spotje met Amazing!!!
Maar probeer het maar eens, vraag bij de verkoper wel even om een maatbekertje.
Zo'n klein bekertje dat je bij de apotheek krijgt voor een of ander drankje.
Let op dat je er niet teveel indoet, heeft geen nadelig effect maar is zonde, daar is het spul te duur voor.

Succes en laat ff weten wat je ervan vindt.


Groet,


Motorbeer
 
Als ik logisch nadenk zou ik het volgende doen:

Verse olie er in en na een aantal km's kijken of er weer schilvers aanwezig zijn.
Is dit het geval en het gaat inderdaad om aluminium dan moet er iets zijn dat tegen de carter helften aan krast.
Dat verhaal van de nokas ketting klinkt aannemelijk maar het kan ook je koppeling zijn.
Een gebroken koppelingsplaat maar dat geeft grotere brokken en dat moet je voelen bij koppelen.
Of mischien (ik weet niet of zo'n yamaha die heeft) is de stalen band van je koppelings korf gebroken en schraapt die langs het carter.
Ik zou eerst dingen proberen uit te sluiten voordat ik aan toevoegingen aan de olie zou beginnen, beter is het de oorzaak weg te nemen (open doel).

Gertwin
 
Ik zit net te denken verrek heb m`n koppelingsplaten Incl stalen + veren 3/4 jaar geleden laten vervangen bij de dealert.De eerste paar keer maakte de koppeling weleens geluid daarna was het weg (volgens hem moest de boel zich nog ff zetten)3/4 jaar later olie ververst en een paar alu deeltjes in de olie? Met het handvat van een dikke schroevendraaier tegen m`n oor punt tegen de koppelingskant de meeste herrie komt toch van die kant af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan