Ik (1.56 m) wil motor rijbewijs halen..tips

Ik ben 1.98m en heb een Honda VFR gekocht. Alleen geen nog geen rijbewijs.

Ik was bang dat ik vanwege mn beenlengte geen geschikte fiets zou kunnen vinden. Mn binnenbeenmaat is bijna 1meter. Maar het valt wat mee, ik kan op de lesfiets (Suz. GS500) de halve draai rechtsom net halen, maar zit toch af en toe met het stuur tegen mn knie. Op mn VFR zit ik beter.

Waarom ik post: wat is eigenlijk het probleem: kan je niet bij het stuur, of krijg je je voeten niet aan de grond? Ik krijg lezende het topic het idee dat je gewoon een dikke GSX-R moet kopen, en die moet laten verlagen!

En een rijschool zoeken die een geschikte motor voor je heeft :)

Ohja: we moesten heel lief vragen voor de foto he...

Zou je misschien een foto willen posten, lieverd? :}
 
Die VFR400R zijn anders felle apparaatjes. Dat verraste me best nog wel toen ik er een keer op reed voor een proefrit. ;) (lekker gillen O-) )

Denk idd voor jou lengte heel goed te doen, ik ben 1,73 meter en had al een beetje het idee dat het wel wat groter mocht.
 
Ik ben 1.98m en heb een Honda VFR gekocht. Alleen geen nog geen rijbewijs.

Ik was bang dat ik vanwege mn beenlengte geen geschikte fiets zou kunnen vinden. Mn binnenbeenmaat is bijna 1meter. Maar het valt wat mee, ik kan op de lesfiets (Suz. GS500) de halve draai rechtsom net halen, maar zit toch af en toe met het stuur tegen mn knie. Op mn VFR zit ik beter.

Waarom ik post: wat is eigenlijk het probleem: kan je niet bij het stuur, of krijg je je voeten niet aan de grond? Ik krijg lezende het topic het idee dat je gewoon een dikke GSX-R moet kopen, en die moet laten verlagen!

En een rijschool zoeken die een geschikte motor voor je heeft :)

Ohja: we moesten heel lief vragen voor de foto he...

Zou je misschien een foto willen posten, lieverd? :}
HAHAHA

Heb het geprobeerd maar de foto is te groot.
Ga wel even verder zoeken.
Post er 1 zodra ik hem heb
 
Ik heb een VFR400R Nc30 en ben 1.61 lang (kort :P )

Je kunt op de snelweg misschien je vriend niet bijhouden, maar in de bochten zeker wel!! !! :Y :Y :Y

http://home.planet.nl/~vdwelk/hayleync4small.jpg ((Afbeelding))
Dat is mijn motor :) ik kan makkelijk met beide voeten op de grond :Y

Bovendien een rete gave motor :9~ :+

@bikegirl: volgens mij is een ducati monster ook goed te doen (of makkelijk) te verlagen
 
ik ben zelf 1.60 en les op een diversion. in principe kun je dat tegen de rijschool zeggen en dan zullen ze heus wel een gepaste motor voor je hebben ( als ze die in huis hebben).

Je kunt in principe gewoon lessen hoor, t hoeft echt niet eens een lichte motor te zijn ;)

( kom zelf ook net met mijn tenen op de grond :X )

Gaat hardstikke goed *O*
 
Ik heb besloten dat het tijd wordt om mijn motor rijbewijs te gaan halen.
Maar nu het probleem...
Ik ben maar 1.56...!! :?
Mijn vriend zegt dat ik dan licht moet gaan rijden, maar ja hij is al bezig en wil een Suzuki GSX-R 750 SRAD. *D *D
Dus ja dat ga ik natuurlijk nooit bijhouden dan. :X :X :X
HAHAHA
Iemand tips voor mij...??
Alvast bedankt.

*O* *O*

Wijs besluit, om je rijbewijs te halen :)

Enne, die vriend van je hoeft niet op jouw motor te rijden,
dus kies lekker uit wat jij wilt.
Licht? Bedoeld hij 25kW?
Als jij de leeftijd hebt om meteen voor je zware rijbewijs te gaan,
dan ga je voor je zware rijbewijs.
Daarna kun je alsnog besluiten om niet een hoog-vermogen-motor te kopen.

Als hij bedoeld: niet zoveel kilo's.
Tsja, dan moet ik m wel gelijk geven.
MAAR! Als jij een motor uitzoekt waar je goed met je voeten bij
de vloer kunt komen, dan is het gewicht niet heel erg van belang.
Nou ja, je moet niet een motor van 260kg of meer nemen....
 
als je onder de 1,60 m bent weeg je dus ook geen 100 kg *O*
dat betekend dus dat je aan een rappe 400 meer dan genoeg hebt om iedereen je achterlicht te tonen 8-)
bovendien stuurt een 400 veel lekkerder als een grote fiets, hij heeft bijna gp verhoudingen :9

een chopper zou ik nooit aan beginnen, of je moet leunend achter je vriend aan willen tokkelen, maar dat is geen motorrijden :N
 
cb1 is super laag maar een gsxr kun je niet bijhouden.

Maar ik zou liever wat minder pk hebben dan totaal niet rijden :Y
 
Oke nieuws van het front..HAHAHA
De eerste bike is (bijna) aangeschaft.
Het gaat om een kawasaki pgz 550.
Ok het is wel een oude maar ja je moet wat.
Kan eerst mijn vriend en daarna ik op oefenen.
Maar ja, hij zei altijd kawa's komen bij mij de deur niet in.. :(
En nu heeft ie er zelf 1 gekocht.
Ik weet dus al wat mijn motor wordt *O* *O*
 
Je moet ook niemand willen kunnen bijhouden. Dat gaat fout.

En trouwens, 1.56? Wel makkelijk als je ooit jezelf nog eens wilt ophangen. Kan dan al met een schoenendoos _O-
 
Die motor in je avatar is echt :9~



O-)

Die is van mij dus, en staat inderdaad op marktplaats, maar ook hier op MF



:9
 
Of een szr, die zijn ook megalaag. Sturen erg goed, zijn licht van gewicht, goedkoop en nog best snel ook. 100+ pk en 260km/h heb je toch geen zak aan op de openbare weg.

Mijn szr....

Arlan_hotcam.JPG
 
Als ik wat meer ervaring heb (rijd nu 3 maanden op deze en is m'n eerste motor) wil ik ook voor een ZXR400 gaan maar dean wel de zwart/paarse :9 Heb er al wel een keer opgezeten maar merk dat ik erg plat op de tank hang om bij het stuur te komen. Uiteraard moet ie dan zowiezo verlaagd worden.
Zoiets: Zwart/paarse verlaagde ZXR#

Heb ik vanochtend gekocht. Als je nog minstens 2 jaar geduld hebt, dan komt ie weer op de markt, vond hem perfect om mijn 25kw periode mee te starten. Is hiervoor van een vrouwtje van 1.59 ofzo geweest, en sinds vandaag dus van mij. Stuur is wat hoger zodat je minder plat ligt dan bij een normale zxr.
 
Gewoon afkomen met een GSX-R 600/750 K4/K5 :Y

Verlaagt zadel kopen
Vering laten aanpassen (verkorten)
Stepjes verlagen

Effe oefenen in bochtenwerk O-)

En laat dan je vriend maar afkomen met die SRAD ,eens kijken wie wie nou moet bijhouden })

:+
 
Gewoon afkomen met een GSX-R 600/750 K4/K5 :Y

Verlaagt zadel kopen
Vering laten aanpassen (verkorten) O-)
Stepjes verlagen

Effe oefenen in bochtenwerk O-)

En laat dan je vriend maar afkomen met die SRAD ,eens kijken wie wie nou moet bijhouden })

:+
Ja, mijn punt dus!

En je zal zien dat jij met je 1.56m niet zoveel weegt, en zeker niet zoveel als je vriend! En dan pak je ook nog eens een stevig gewichtsvoordeel O-)
 
Opzich zou je met een cbr600f wel redelijk uit de voeten kunnen, zelf rijd ik op een cbr600 en ben ongeveer 1.61m. De motor is zelf een klein beetje verlaagd, de kroonplaat doorgstoken en kleine aanpassing aan de achtervering.

Met 1 been kan ik de grond wel goed aanraken, maar allebei de benen gaat niet zo best. Even naar achter lopen met de motor tussen mijn benen gaat nog redelijk, maar een heuveltje naar achteren... -O-

Waar ik ook moeite mee had was de motor op de middenbok zetten.. Maar na een tip van een vriend van me om de motor iets naar achter te duwen en dan op de middenbok zetten lukt goed. :)

Wat vervelend is dat je bij dealers weinig kans maakt op slagen, omdat de meeste motoren toch te hoog zijn. Als je gewoon zeker weet dat je een zxr wilt en de zithoogte is redelijk en er zijn verlagingssetjes ervan, zou ik het gewoon doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan