ik ben 1.97m..pas ik op'n bmw R 75, 80,...

blouies

Rookie
29 jul 2006
3
0
hey,

ik had hier al 'n topic over motos voor lange(re) mensen opgestart, ben ook al wat aan't rondsurfen geweest, zeker dankzij de vele mooie tips, maar die oude BMW R75 en andere R's vind ik toch echt een pracht van een motor. Als die niets wordt dan zat er tussen de vele tips zeker wat nuttig, maar eerst toch zéker zijn of die oude BMW R's echt niks zijn...

Dus even enkele vragen:
- heeft iemand een link naar een goed overzicht van de R series, want ik weet daar nog niet voldoende over R60/ R75/5 /6 /7 enzo, wat is wat, vind je nog veel spare parts, betrouwbaar,...
- zijn er wat praktijkervaringen enzo, issie wat betrouwbaar (is niet voor dagelijks gebruik bedoeld)
- en zijn er mensen uit omgeving antwerpen (zuiden van a'pen), dus zeg maar van de as anwerpen brussel E19/A12 met een R moto, waar ik eens mag komen opzitten (niet rijden, want nog geen rijbewijs of praktijkervaring) om te kijken offie 'past'
ook al hartelijk dank voor de vele reacties op mijn vorige topic trouwens!
 
hey,

ik had hier al 'n topic over motos voor lange(re) mensen opgestart, ben ook al wat aan't rondsurfen geweest, zeker dankzij de vele mooie tips, maar die oude BMW R75 en andere R's vind ik toch echt een pracht van een motor. Als die niets wordt dan zat er tussen de vele tips zeker wat nuttig, maar eerst toch zéker zijn of die oude BMW R's echt niks zijn...

Dus even enkele vragen:
- heeft iemand een link naar een goed overzicht van de R series, want ik weet daar nog niet voldoende over R60/ R75/5 /6 /7 enzo, wat is wat, vind je nog veel spare parts, betrouwbaar,...
- zijn er wat praktijkervaringen enzo, issie wat betrouwbaar (is niet voor dagelijks gebruik bedoeld)
- en zijn er mensen uit omgeving antwerpen (zuiden van a'pen), dus zeg maar van de as anwerpen brussel E19/A12 met een R moto, waar ik eens mag komen opzitten (niet rijden, want nog geen rijbewijs of praktijkervaring) om te kijken offie 'past'
ook al hartelijk dank voor de vele reacties op mijn vorige topic trouwens!
't Past wel met je lengte, maar 't ziet er niet uit....maar of dat met je lengte te maken heeft is maar de vraag :X



:+










Nee hoor, geintje! Ik heb echt geen flauw idee. Ik ben zelf ook net zo lang en veel moto's vallen dan af! Vooral Italiaans spul is niet besteed aan lange mannen!
Succes ermee!!!
 
hey,

ik had hier al 'n topic over motos voor lange(re) mensen opgestart, ben ook al wat aan't rondsurfen geweest, zeker dankzij de vele mooie tips, maar die oude BMW R75 en andere R's vind ik toch echt een pracht van een motor. Als die niets wordt dan zat er tussen de vele tips zeker wat nuttig, maar eerst toch zéker zijn of die oude BMW R's echt niks zijn...

Dus even enkele vragen:
- heeft iemand een link naar een goed overzicht van de R series, want ik weet daar nog niet voldoende over R60/ R75/5 /6 /7 enzo, wat is wat, vind je nog veel spare parts, betrouwbaar,...
- zijn er wat praktijkervaringen enzo, issie wat betrouwbaar (is niet voor dagelijks gebruik bedoeld)
- en zijn er mensen uit omgeving antwerpen (zuiden van a'pen), dus zeg maar van de as anwerpen brussel E19/A12 met een R moto, waar ik eens mag komen opzitten (niet rijden, want nog geen rijbewijs of praktijkervaring) om te kijken offie 'past'
ook al hartelijk dank voor de vele reacties op mijn vorige topic trouwens!

Beste Blouies, :] rij zelf op een r100rs uit 1980 en is natuurlijk een pracht fiets :Y . Jouw lengte is geen probleem als je een rt uitvoering neemt of de nieuwere series waar je de hoogte kan verstellen :z .
Kijk eens op de website van de Hobbyist.nl en op het forum van ze, dan weet je genoeg :Y
Daa-grtn, 8-)
 
hey,

ik had hier al 'n topic over motos voor lange(re) mensen opgestart, ben ook al wat aan't rondsurfen geweest, zeker dankzij de vele mooie tips, maar die oude BMW R75 en andere R's vind ik toch echt een pracht van een motor. Als die niets wordt dan zat er tussen de vele tips zeker wat nuttig, maar eerst toch zéker zijn of die oude BMW R's echt niks zijn...

Dus even enkele vragen:
- heeft iemand een link naar een goed overzicht van de R series, want ik weet daar nog niet voldoende over R60/ R75/5 /6 /7 enzo, wat is wat, vind je nog veel spare parts, betrouwbaar,...
- zijn er wat praktijkervaringen enzo, issie wat betrouwbaar (is niet voor dagelijks gebruik bedoeld)
- en zijn er mensen uit omgeving antwerpen (zuiden van a'pen), dus zeg maar van de as anwerpen brussel E19/A12 met een R moto, waar ik eens mag komen opzitten (niet rijden, want nog geen rijbewijs of praktijkervaring) om te kijken offie 'past'
ook al hartelijk dank voor de vele reacties op mijn vorige topic trouwens!
Ik heb een hele trits 2-kleps R'en gehad (R60/5, R100RS, aantal R80/100RT en GS'en). Het zijn degelijke fietsen, niet overdreven snel maar wel goed sturen als je een beetje aan de cardan reactie-krachten gewend bent. Vooral de oudere modellen die ook nog es zacht afgeveerd zijn vragen een "vloeiende" rijstijl met sturen, beetje snelheid terugnemen voor de bocht en dan al lichtjes gas gevend door de bocht heen trekken. Nooit abrupt gas dicht draaien in een bocht. Best vermakelijk trouwens maar wel wennen. Niettemin, een goed bereden 2 kleps boxer op een weg met haarspelden is door vrijwel niets bij te houden.

Op een RS zit je nogal voorover gekanteld wat een beetje krap zit met de knieen (ik ben 1.94m lang), als je een volle kuip wilt is een RT beter.
Dingen als klep-speling / kopbouten en de (beroemde) Bing carburateurs (synchronisatie en vocht) vragen wat meer aandacht dan modernere ontwerpen maar alles is super-bereikbaar en eenvoudig zelf te doen. Minder bereikbaar zijn de krukas- en cardan olie-keerringen die nog wel eens willen gaan lekken. Op de latere modellen van pakweg na 1990 was dit euvel vrijwel opgelost, maar het probleem is in 1993 met de komst van de nieuwe 4 kleppers met veel succes weer terug ingevoerd door BMW. Bovendien zijn de resultaten van lekkende keerringen op die modellen veel spectaculairder dan op de 2 kleppers (ik heb diverse malen met totaal veroliede koppelingen, vastgeslagen versnellingsbakken en gapende gaten in cardanhuizen langs de weg gestaan). Persoonlijk zou ik om die reden nooit een 2e hands 4-klepper kopen, maar een oude 80/100GS zou ik best wel weer es willen hebben. Houd trouwens wel rekening met een vrij hoog benzine verbruik, op de R100GS haalde ik gemiddeld niet veel meer dan 1:14. De oudere modellen zijn wat minder dorstig maar verwacht niet zondermeer 1:20 of zo te kunnen halen zoals met een rustig bereden 4-klepper, ondanks het bescheiden vermogen.
Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan