ik ben nu ook zo'n 'sukkel'

mooie foto's maken, plattegronden tekenen met kijkhoeken en meters.

vervolgens vragen aan de officier van justitie of zij liever hebben dat je plankgas bij groen licht vertrekt of oplet en uitkijkt als je door rood rijdt.

"de stelkling over het kind onder je wielen: is het dat minder erg als het met een groen licht gebeurt???"


tot slot zeggen dat je motor slecht wordt opgemerkt door de verkeerslussen en dat je daarom af en toe als er erder niemand op de weg is door rood moet rijden.



Hahahaha
 
Door rood rijden mag niet of je nou haast hebt of niet doet niet terzake. Het is verboden.
En ook al denk JIJ dat je goed uitkeek, dan nog is dat geen reden om door rood te mogen rijden.
Stel je eens voor dat JIJ denkt het kan wel en je hebt een overstekend kind niet gezien.... wat dan ?
Ik denk dat je je maar neer moet leggen bij je straf en volgende keer niet meer weer doen !
En jouw baas......tsja....een keer te laat kan iedereen gebeuren, en de bekeuringen die gaat je baas niet betalen.....als je harder rijd dan scheelt het absoluut niets veel in je aankomsttijd.
Beter is om relaxed te rijden, ook al ben je laat.
Dan trakteer je maar op een taart op je werk ofzo als je te laat komt.......


Verkeerslussen werken prima, als je maar weet hoe je met de motor eroverheen moet rijden (slingerend dus!).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben door mijn eigen stommiteiten afgelopen woensdag mijn rijbewijs kwijt geraakt...

Reed op de A16 en reed gecorrigeerd 159 waar je 100 mag...voor de rest heb ik mij (op het te hard rijden na) netjes gedragen op de weg...nou werd mij verteld door de desbetreffende agent dat de OvJ binnen 10 dagen MOET reageren anders kun je dit al helemaal aanvechten...

Dit staat op flitsservice.nl (misschien ondertussen al bekend): De Officier van Justitie zal binnen 10 dagen beslissen wat hij gaat doen met jouw rijbewijs. Indien de Officier van Justitie niet binnen deze 10 dagen, gerekend vanaf de dag volgend op de invordering, een beslissing heeft genomen, handelt hij in strijd met Artikel 164 (gelet op Lid 6), en dient de Officier van Justitie je onmiddellijk jouw rijbewijs terug te geven! Let wel; je ontloopt daarmee géén verdere strafvervolging! De verdere procedures worden gewoon doorgezet. Je kunt dus eventueel een dagvaarding of een transactievoorstel verwachten. Dit kan eventueel leiden tot een ontzegging van de rijbevoegdheid op een later tijdstip!


Ik hoop dat je hier wat aan hebt!...
 
Beste allemaal ;)

ten eerste: de officier moet een beslissing maken binnen 10 dagen..
Jouw ervan op de hoogte stellen hoeft niet binnen deze periode, volgens de Ovj zelf, alsook volgens mijn advocaat ;)

dan ff wat betreft mij:
Ik heb het pv binnen gekregen, nog geen dagvaarding echter(dit kan tot 2 jaar duren schijnt het..... :Z )
en de agent heeft iig erop geschreven dat ik netjes tot stapvoets ben geremd voordat ik door rood reed, dus nee, ik reed niet met belachelijk hoge snelheid door rood :)

Voor de rest tellen de feiten mee dat ik:

- geen workshops heb kunnen geven bij gebrek aan vervoer(ergo verlies van inkomsten),
- niet op wintersportvakantie ben geweest
- arme student ben
- slapeloze nachten heb met het wachten op de dagvaarding
- al zwaar geboet heb met het niet mogen rijden

zodanig mee dat de rechter waarschijnlijk akkoord gaat met de invordering van mijn rijbewijs voor 4 maanden (dus dan heb ik het 1 maart weer terug)
en dat hij de boete zo laag mogelijk zal houden omdat hij rekening dient te houden dat ik al behoorlijk gestraft ben geworden (aldus mijn advocaat) en omdat ik onvermogend ben.
Elke straf dient namelijk te worden toegepast persoonlijk op de client en de rechter dient rekening te houden met elke straf die de client al ondergaan is.
Voor de rest is het dus nog ff afwachten geblazen en moet ik een week voor het aflopen van de termijn een briefje sturen naar de OvJ of hij zo vriendelijk wil zijn om mijn rijbewijs klaar te leggen zodat ik het kan gaan afhalen 1 maart :)

dus dan maar wachten he! :)

ps. Ik hoef mijn advocaat niet te betalen, gezien het feit dat ik onder de inkomens grens zit, waarbij het dus blijkt dat ik "onvermogend" ben (ze kijken naar je salaris van 2 jaar geleden)

hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd :+
 
Laatst bewerkt:
Ik probeerde gewoon op tijd op werk te komen uit angst voor een reactie van mijn baas....

Die baas van je intimideert zijn personeel blijkbaar.
Als je, buiten je schuld, niet op tijd kunt zijn heeft een baas werkgever dat maar gewoon te accepteren!
En dit geval lijkt me geheel buiten je schuld.

Hopelijk heb je toch je RBW weer snel terug, ook al zat je fout.
En daarna rap op zoek naar een andere baan, bij een club waar men fatsoen kent.
 
Beste allemaal ;)

ten eerste: de officier moet een beslissing maken binnen 10 dagen..
Jouw ervan op de hoogte stellen hoeft niet binnen deze periode, volgens de Ovj zelf, alsook volgens mijn advocaat ;)

dan ff wat betreft mij:
Ik heb het pv binnen gekregen, nog geen dagvaarding echter(dit kan tot 2 jaar duren schijnt het..... :Z )
en de agent heeft iig erop geschreven dat ik netjes tot stapvoets ben geremd voordat ik door rood reed, dus nee, ik reed niet met belachelijk hoge snelheid door rood :)

Voor de rest tellen de feiten mee dat ik:

- geen workshops heb kunnen geven bij gebrek aan vervoer(ergo verlies van inkomsten),
- niet op wintersportvakantie ben geweest
- arme student ben
- slapeloze nachten heb met het wachten op de dagvaarding
- al zwaar geboet heb met het niet mogen rijden

zodanig mee dat de rechter waarschijnlijk akkoord gaat met de invordering van mijn rijbewijs voor 4 maanden (dus dan heb ik het 1 maart weer terug)
en dat hij de boete zo laag mogelijk zal houden omdat hij rekening dient te houden dat ik al behoorlijk gestraft ben geworden (aldus mijn advocaat) en omdat ik onvermogend ben.
Elke straf dient namelijk te worden toegepast persoonlijk op de client en de rechter dient rekening te houden met elke straf die de client al ondergaan is.
Voor de rest is het dus nog ff afwachten geblazen en moet ik een week voor het aflopen van de termijn een briefje sturen naar de OvJ of hij zo vriendelijk wil zijn om mijn rijbewijs klaar te leggen zodat ik het kan gaan afhalen 1 maart :)

dus dan maar wachten he! :)

ps. Ik hoef mijn advocaat niet te betalen, gezien het feit dat ik onder de inkomens grens zit, waarbij het dus blijkt dat ik "onvermogend" ben (ze kijken naar je salaris van 2 jaar geleden)

hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd :+








je bent er bijna vanaf jong *D

ik heb deze week de motor als het meezit klaar .. kom wel een keer die kant op :P
 
Beste allemaal ;)

ten eerste: de officier moet een beslissing maken binnen 10 dagen..
Jouw ervan op de hoogte stellen hoeft niet binnen deze periode, volgens de Ovj zelf, alsook volgens mijn advocaat ;)

dan ff wat betreft mij:
Ik heb het pv binnen gekregen, nog geen dagvaarding echter(dit kan tot 2 jaar duren schijnt het..... :Z )
en de agent heeft iig erop geschreven dat ik netjes tot stapvoets ben geremd voordat ik door rood reed, dus nee, ik reed niet met belachelijk hoge snelheid door rood :)

Voor de rest tellen de feiten mee dat ik:

- geen workshops heb kunnen geven bij gebrek aan vervoer(ergo verlies van inkomsten),
- niet op wintersportvakantie ben geweest
- arme student ben
- slapeloze nachten heb met het wachten op de dagvaarding
- al zwaar geboet heb met het niet mogen rijden

zodanig mee dat de rechter waarschijnlijk akkoord gaat met de invordering van mijn rijbewijs voor 4 maanden (dus dan heb ik het 1 maart weer terug)
en dat hij de boete zo laag mogelijk zal houden omdat hij rekening dient te houden dat ik al behoorlijk gestraft ben geworden (aldus mijn advocaat) en omdat ik onvermogend ben.
Elke straf dient namelijk te worden toegepast persoonlijk op de client en de rechter dient rekening te houden met elke straf die de client al ondergaan is.
Voor de rest is het dus nog ff afwachten geblazen en moet ik een week voor het aflopen van de termijn een briefje sturen naar de OvJ of hij zo vriendelijk wil zijn om mijn rijbewijs klaar te leggen zodat ik het kan gaan afhalen 1 maart :)

dus dan maar wachten he! :)

ps. Ik hoef mijn advocaat niet te betalen, gezien het feit dat ik onder de inkomens grens zit, waarbij het dus blijkt dat ik "onvermogend" ben (ze kijken naar je salaris van 2 jaar geleden)

hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd :+



arme stakker.

een arme student die niet op wintersport is gegaan en te laat komt bij z'n baantje.

nog vele slapeloze nachten dan maar he de aankomende 2 jaar
:Z
 
Beste allemaal ;)

ten eerste: de officier moet een beslissing maken binnen 10 dagen..
Jouw ervan op de hoogte stellen hoeft niet binnen deze periode, volgens de Ovj zelf, alsook volgens mijn advocaat ;)

dan ff wat betreft mij:
Ik heb het pv binnen gekregen, nog geen dagvaarding echter(dit kan tot 2 jaar duren schijnt het..... :Z )
en de agent heeft iig erop geschreven dat ik netjes tot stapvoets ben geremd voordat ik door rood reed, dus nee, ik reed niet met belachelijk hoge snelheid door rood :)

Voor de rest tellen de feiten mee dat ik:

- geen workshops heb kunnen geven bij gebrek aan vervoer(ergo verlies van inkomsten),
- niet op wintersportvakantie ben geweest
- arme student ben
- slapeloze nachten heb met het wachten op de dagvaarding
- al zwaar geboet heb met het niet mogen rijden

zodanig mee dat de rechter waarschijnlijk akkoord gaat met de invordering van mijn rijbewijs voor 4 maanden (dus dan heb ik het 1 maart weer terug)
en dat hij de boete zo laag mogelijk zal houden omdat hij rekening dient te houden dat ik al behoorlijk gestraft ben geworden (aldus mijn advocaat) en omdat ik onvermogend ben.
Elke straf dient namelijk te worden toegepast persoonlijk op de client en de rechter dient rekening te houden met elke straf die de client al ondergaan is.
Voor de rest is het dus nog ff afwachten geblazen en moet ik een week voor het aflopen van de termijn een briefje sturen naar de OvJ of hij zo vriendelijk wil zijn om mijn rijbewijs klaar te



dus dan maar wachten he! :)

ps. Ik hoef mijn advocaat niet te betalen, gezien het feit dat ik onder de inkomens grens zit, waarbij het dus blijkt dat ik "onvermogend" ben (ze kijken naar je salaris van 2 jaar geleden)

hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd :+

Dat weten we dan ook weer :Y

1maart papiertjes terug *O* mag je weer mee gaan naar hierzo :+

Limburgrijders |
 
samengevat:
8u za ochtend, te laat op werk, omgeleid door autoongeluk met politieauto, daarna tweede omleiding door een schietpartij, kwam toen op tweebaansweg met stoplichten, regende en miezerde, 3x door rood en 35 te hard waar je 50 mocht (zo constateerde een politieagent die achter me reed)

nu lees ik massa's dingen over snelheid maar bijna niets over herhaaldelijk door rood rijden..
Het is 1nov gebeurd, en had nog niks gehoord, dus ik denk bel ff: kreeg ik te horen dat het verstuurd is gister en dat ik mijn rijbewijs kwijt ben tot maart -O- en een dagvaarding krijg??

Nou ben ik me hartstikke bewust van het gevaar dat ik voor anderen en voor mezelf 'had kunnen zijn', maar er was echt niemand op de weg, en ik keek echt goed uit mijn doppen..

Ik probeerde gewoon op tijd op werk te komen uit angst voor een reactie van mijn baas....

Aan de ene kant voel ik me schuldbewust omdat ik idd die overtredingen begaan heb |( , maar aan de andere kant heb ik nooit iemand in gevaar gebracht (t-splitsingen waren ruim en goed te overzien..) '(

wat moet je hier nou mee :$

een jongen die xtc slikte en de dag erna niks meer herinnerde van alle auto-ongelukken die die gebouwd had, kreeg het gewoon terug binnen 30 dagen |( :X

En als je zo'n type zelf op wegmisbruikers ziet dan zeg je op de bank tegen je vriendin: "moet je die idioot zien gaan".......
 
Hm ik had bijna 2 jaar geleden iets soortgelijks. 42km te snel BBK en eveneens 3x door rood. En nog wat dingetjes. Ondanks dat ik vwb de snelheid "recidivist" ben, kreeg ik m'n RBW al na 10 dagen terug.

En ik mocht 'm nog houden ook na de rechtzaak. Voor het "juiste" bedrag dan tenminste.

Vrouwe Justitia's wegen zijn ondoorgrondelijk :?

Karl
 
Misschien omdat HIJ ook reed toen hij aan de kant werd gezet? :+
 
Misschien omdat HIJ ook reed toen hij aan de kant werd gezet? :+




"nee meneer ik ben niet diegene op mijn rijbewijs, ik ben zijn buurman! Ik heb niet alleen zijn motor gejat, maar ook zijn rijbewijs en gezicht"

_O-

Overigens kreeg ik gister een brief dak mijn rijbewijs al kon gaan ophalen.. :? :z
nergens over zeuren en morgen maar al mijn papiertje gaan ophalen O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan