Ik ben stout geweest... Duitse post

Een vriend van mij is met 3 vrienden, allemaal in een eigen auto, naar Duitsland geweest. Daar zijn ze alle 4 dezelfde flitser gepasseerd, de voorste 3 van het groepje reden te snel. De achterste kon nog remmen. De scores waren respectievelijk 27, 25 en 23 te snel.

Na een tijdje ook Duitse post ontvangen. De strekking was als volgt. Er stond geen bedrag op. Ze werden verzocht een formulier in te vullen met de gegevens van de voertuiteigenaar, de gegevens van de bestuurder van het voertuig en een verklaring. Die brief zouden ze binnen 7 dagen terug moeten hebben gehad. Dan zouden ze veroordeeld worden tot een geldboete of eventueel een rijontzegging. Tevens mochten ze optioneel in Duitsland één en ander toelichten

Ze hebben alle 3 een verschillende taktiek toegepast, een beetje wijsheid opdoen voor de toekomst zeg maar.

Die vriend van mij heeft een nette brief gemaakt in het Duits dat 'ie zich niet kan herinneren daar te zijn geweest, altijd erg zorgvuldig op de maximum snelheid let en zodoende graag bewijsmateriaal (duidelijke foto) zou zien.

UPDATE: nog geen nieuws

Eén van de anderen heeft de brief ook teruggestuurd en op z'n slechtste Engels gevraagd of hij de brief ook in het Nederlands of Engels kon krijgen. En de foto natuurlijk.

UPDATE: alleen de foto ontvangen, zonder begeleidend schrijven oid, helemaal niks

De derde heeft de brief niet teruggestuurd. Wel hoopt'ie op de foto :P

UPDATE: vordering gehad, hij MOET die brief invullen en terugsturen, anders komt de Polizei langs om zn kop te vergelijken met die op de foto. Heeft een brief in NL teruggestuurd dat'ie het niet snapt en nooit wat gehad heeft :+

We wachten met spanning af wat er gaat gebeuren :+

Groeten, Karl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan