Ik ben te groot?

Heb niet het hele topic gelezen, maar vind het wel weer een absurde reactie. Alsof je zo'n uitzonderlijke lengte hebt.
Ik ben zelf 1.63 m en ging kijken bij een grotere motorzaak voor advies. Nav dit bezoek hb ik onderstaande mail geschreven (beetje ingekort):

Vorige week bezocht ik vol enthousiasme jullie zaak en vertelde dat ik net m'n motorrijbewijs had, een motor wilde kopen en daar graag advies bij wilde. De verkoper nam uitgebreid de tijd voor een andere klant, ik keek een beetje rond en ging ervanuit dat de verkoper voor mij net zo uitgebreid de tijd zou nemen. Helaas bleek het in mijn geval wat korter te duren. De verkoper vroeg me wat voor soort fiets ik wilde en waarvoor ik hem ging gebruiken. 'Ik ga hem veel gebruiken en ik vind een naked bike zonder al te veel poespas wel leuk.' Oeps, foute combi... waarom mocht ik overigens zelf invullen. Ik vulde aan dat ik vrij klein ben, dat had de verkoper ook al gezien. Eigenlijk hield het dan vrij snel op. Een Kawasaki ER5 zou kunnen, de rest eigenlijk niet, te hoog. De kawasaki was eigenlijk ook te hoog. Van mijn rijles weet ik dat je er een verlaagd zadel bij kunt krijgen, maar de verkoper sprak daar niet over. Dat ik de kawasaki niet zo'n spannend uiterlijk vond hebben was hij met me eens. Hield het eigenlijk helemaal op. Ik vroeg hem naar de Italiaanse modellen, nee, dat moest je alleen doen als je van klussen hield en niet veel wilde rijden. Uiteindelijk rondde de verkoper het gesprek af met de mededeling dat ik maar een keer terug moest komen voor een proefrit. Alleen... had ik geen idee meer op wat voor fiets dan, ze waren immers allemaal ongeschikt. Een beetje verbouwereerd liet ik me wegsturen. Buiten bedacht ik me de positieve kant van het verhaal: waarschijnlijk had ik in de verkoper een beschermersinstict wakker geroepen en wilde hij mij als kleine, onervaren overenthousiaste beginneling behoeden voor de gevaarlijke mannenwereld van het echte motorrijden.

Ik kreeg een mail terug met de uitnodiging om nogmaals langs te komen voor een proefrit en toen ik vroeg op welke motor dan, kreeg ik als reactie:

gezien je lengte is er toch beperkte keus !!


Ik heb uiteindelijk bij een andere motorzaak me laten voorlichten over de diverse opties (en dat waren er best wat, er zijnbest een aantal modellen die verlaagd kunenn worden) en heb een cagiva raptor gekocht. Dussssss... de lengte is een ding, het humeur van de verkoper kan ook meespelen...
 
Hmmmm, ik ben zelf 1.97 mtr en heb diverse modellen geprobeerd. Het valt best te doen op de meeste motoren. De nieuwste motoren krijgen idd wel een steeds kortere wielbasis, maar daar is met voet verstellers veel aan te doen.

Zelf heb ik op mijn gsxr600 de stepjes naar achteren en omhoog geplaatst. Tevens een GP500 ruitje erop. Is nu prima te rijden.
 
Volgens mij zijn er meerdere reden van het te groot zijn gevoel :+

Portomonai misschien te klein,Angst te groot en/of omschakeling van Dasboard naar cockpit nog niet helemaal tot stand gekomen :+

Sommige mensen zijn er gewoon nog niet helemaal aan toe :z

TS succes 8-)
 
Ik kreeg een mail terug met de uitnodiging om nogmaals langs te komen voor een proefrit en toen ik vroeg op welke motor dan, kreeg ik als reactie:

gezien je lengte is er toch beperkte keus !!


Ik heb uiteindelijk bij een andere motorzaak me laten voorlichten over de diverse opties (en dat waren er best wat, er zijnbest een aantal modellen die verlaagd kunenn worden) en heb een cagiva raptor gekocht. Dussssss... de lengte is een ding, het humeur van de verkoper kan ook meespelen...

Heel vervelend wat je hebt meegemaakt. Ook een knap waardeloze verkoper. Juist voor een klant met een lastig probleem moet je extra tijd maken.
Ik ben zelf 1.71, maar ik heb ook de ervaring dat er vrij veel motoren zijn waar ik eigenlijk net wat te klein voor ben. Ik vind het namelijk vervelend als ik niet met beide voeten plat aan de grond kan. Okay, naaldhakken helpen natuurlijk een stuk :Y

Overigens 1 tip voor de toekomst: in vrijwel alle rijtestverslagen van motoren wordt de zadelhoogte vermeld. Ik weet inmiddels dat een zadelhoogte tot ongeveer 800 mm precies goed gaat voor mij. Daarboven wordt het lastiger. Op die manier kun je via het net al een aardige voorselectie maken van mogelijke motoren.
Wat ik overigens nog nooit gesnapt heb, is dat al die Japanse supersports zo hoog zijn, terwijl die Japanners meestal kleiner zijn dan ik :?
 
Heel vervelend wat je hebt meegemaakt. Ook een knap waardeloze verkoper. Juist voor een klant met een lastig probleem moet je extra tijd maken.
Ik ben zelf 1.71, maar ik heb ook de ervaring dat er vrij veel motoren zijn waar ik eigenlijk net wat te klein voor ben. Ik vind het namelijk vervelend als ik niet met beide voeten plat aan de grond kan. Okay, naaldhakken helpen natuurlijk een stuk :Y

Overigens 1 tip voor de toekomst: in vrijwel alle rijtestverslagen van motoren wordt de zadelhoogte vermeld. Ik weet inmiddels dat een zadelhoogte tot ongeveer 800 mm precies goed gaat voor mij. Daarboven wordt het lastiger. Op die manier kun je via het net al een aardige voorselectie maken van mogelijke motoren.
Wat ik overigens nog nooit gesnapt heb, is dat al die Japanse supersports zo hoog zijn, terwijl die Japanners meestal kleiner zijn dan ik :?
maar die worden ook niet voor jappanners gemaakt...
 
hey, lekker ding :W :j

nog lekker gereden? *O*

ik wel! *O* ook nog richting Utrecht _O-
Was heel lekker ja, op sommige plekken iets harder dan ik met duo zou doen. :+

Maar een extra paar ogen voor de Utrechtse Heuvelrug bordjes waren wel handig geweest. _O-


Om nog maar niet te zeggen wat voor een geweldige backseat die TLR heeft. 'U missed something.
full
 
Als je met je benen tegen het motorblok komt, dan ben je toch juist te kort? Ik zit op te kleine motoren iig altijd met mijn knieen te hoog en dus tegen de de tank. Of liever gezegt mijn knieen vallen buiten de welving die daarvoor aanwezig is in de meeste tanks.

Ik ben ongeveer 1.94 en heb op een gs500 gelest. Ik heb ook wel eens op een er-5 gereden (100km ofzo) en dat ging ook prima. Tuurlijk beide motoren zijn wel wat te klein maar het gaat wel (zal er wel raar uit zien, dat zeker). Rij nu op een Yamaha XJ 600 (voorloper van de diversion).
 
Ik zit dus met een probleem blijkbaar.
Vandaar bij verschillende zaken van 2dehandsmoto's langs geweest en op een 20-tal verschillende motoren eens gaan zitten.
Blijkt dus dat ik met mijn 1m84 te groot ben voor de meeste moto's :(
een kawasaki er-5 bvb zit ik zelfs met mijn knieën tegen de motorblok :s
Iemand een idee welke moto's ik dan wel moet gaan zoeken :?
Ik heb mij laten wijs maken dat een touring van bmw of zo wel goed zou zijn, maar die kosten wel een beetje veel :(


lulkoek en gejank!
PIC02370.JPG


ben 1.89m en ik past op een zxr400
heb keer 4uur non-stop gereden, kreeg op het einde pas last van me knieén :P

wie mooi wil zijn moet pijn lijden

:+
 
eh....ik vind 1.84 eigenlijk gewoon of zelfs klein voor een man. Dus denk zoals een aantal andere hier, dat je gewoon een sjaggo verkoper hebt gehad.
 
Ik zit dus met een probleem blijkbaar.
Vandaar bij verschillende zaken van 2dehandsmoto's langs geweest en op een 20-tal verschillende motoren eens gaan zitten.
Blijkt dus dat ik met mijn 1m84 te groot ben voor de meeste moto's :(
een kawasaki er-5 bvb zit ik zelfs met mijn knieën tegen de motorblok :s
Iemand een idee welke moto's ik dan wel moet gaan zoeken :?
Ik heb mij laten wijs maken dat een touring van bmw of zo wel goed zou zijn, maar die kosten wel een beetje veel :(
mijn vriendje is 1.96 en rijd op een TRX ...
maar het schijnt idd moeilijk te zijnom een goedpassende fiets te vinden
 
Ik zit dus met een probleem blijkbaar.
Vandaar bij verschillende zaken van 2dehandsmoto's langs geweest en op een 20-tal verschillende motoren eens gaan zitten.
Blijkt dus dat ik met mijn 1m84 te groot ben voor de meeste moto's :(
een kawasaki er-5 bvb zit ik zelfs met mijn knieën tegen de motorblok :s
Iemand een idee welke moto's ik dan wel moet gaan zoeken :?
Ik heb mij laten wijs maken dat een touring van bmw of zo wel goed zou zijn, maar die kosten wel een beetje veel :(


Ik ben langer dan jij en ik zit op een GSX-R

Je moet wel op het zadel gaan zitten en niet op de tank. Misschien helpt dat?
 
vind ik best een minibike zo :+

Wel een mooie *O* :)

Effe serieus, ik heb er echt geen last van dat ik zo lang ben. Tuurlijk als ik 3 uur zit opgevouwen dan wordt het allemaal wat minder maar zo lang achter elkaar rijden gebeurt zelden.
Verdiend misschien ook niet de schoonheidsprijs zo'n lang end op een supersport maar dat zal me jeuken, ik heb er schik zat op en dat is wat telt :Y
 
Wel een mooie *O* :)

Effe serieus, ik heb er echt geen last van dat ik zo lang ben. Tuurlijk als ik 3 uur zit opgevouwen dan wordt het allemaal wat minder maar zo lang achter elkaar rijden gebeurt zelden.
Verdiend misschien ook niet de schoonheidsprijs zo'n lang end op een supersport maar dat zal me jeuken, ik heb er schik zat op en dat is wat telt :Y
full
 
Tja, ben 1,87 en heb lesgereden op een Honda CBF500 die én 25 KW was, én nog een verlaagd was ook voor de kleine mensen onder ons ofzo. Andere keus was er niet, dan werdt het >25 KW en dat mocht weer niet.

Dat was nou niet echt fijn ofzo, gleed tegen de tank aan met hobbels en ik moest me benen optillen voor de pedalen te bedienen.

Nu rijdt ik een Kawa KLE500 en kan daar veel lekkerder op zitten.

1,84 is dus echt niet lang ofzo maar gewoon gemiddeld. Moet geen probleem zijn een fiets te vinden! Vergeet niet dat het vaak ook een kwestie van wennen is.
Had ook vooral last met een broek die knelt op die lesfiets omdat ik me knieën zo ver moest buigen. Maar ook dat wende weer.

Succes met het zoeken.

Mijn tante is trouwens 60 centimeter lang ofzo (nouja, misschien 1,60 meter) en die had het lastig met het zoeken naar een motor. Vooral omdat het ook een sprietje is en toch wat kracht mist. Ze had een ER-5 gekocht met verlaagd zadel enzo, maar vond die na 2 weken toch veel te zwaar en kon er totaal niet mee overweg. Die heeft nu een choppertje gekocht met 250 CC, met een zadelhoogte van mijn kniehoogte ofzo. Tja, zij is gered maar ik kan er niet op rijden denk ik zomaar. Toch meer een kwestie van gevoel en vertrouwen als het echte niet kunnen rijden ergens op.

Denk dat het echter voor kortere mensen vaak moeilijker is een motor te vinden als de langere slag. Er zijn altijd nog allroads, toermotoren en de grotere SS'en. Voor de kleine mensen kom je al vaak aan technische oplossingen of een brommertje formaat motor.

Zolang de kortere mensen de voetjes aan de grond kunnen krijgen is het vaak wel goed heb ik het idee. Zou het zelf ook niet fijn vinden als ik op me tenen bij een stoplicht zou staan. Ok, dan kun je altijd nog een Goldwing kopen met van die stoplicht zijpootjes. Rood? KLIK pootjes uit _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan