Ik ben te groot?

Ritske

Rookie
12 aug 2006
12
0
Merelbeke
Ik zit dus met een probleem blijkbaar.
Vandaar bij verschillende zaken van 2dehandsmoto's langs geweest en op een 20-tal verschillende motoren eens gaan zitten.
Blijkt dus dat ik met mijn 1m84 te groot ben voor de meeste moto's :(
een kawasaki er-5 bvb zit ik zelfs met mijn knieën tegen de motorblok :s
Iemand een idee welke moto's ik dan wel moet gaan zoeken :?
Ik heb mij laten wijs maken dat een touring van bmw of zo wel goed zou zijn, maar die kosten wel een beetje veel :(
 
Ik zit dus met een probleem blijkbaar.
Vandaar bij verschillende zaken van 2dehandsmoto's langs geweest en op een 20-tal verschillende motoren eens gaan zitten.
Blijkt dus dat ik met mijn 1m84 te groot ben voor de meeste moto's :(
een kawasaki er-5 bvb zit ik zelfs met mijn knieën tegen de motorblok :s
Iemand een idee welke moto's ik dan wel moet gaan zoeken :?
Ik heb mij laten wijs maken dat een touring van bmw of zo wel goed zou zijn, maar die kosten wel een beetje veel :(

Je hebt lange benen denk ik?

Probeer eens een Diversion?
 
ik ben 2 meter en ik kan jou garanderen JIJ bent niet te groot :) :) .
ja voor een er-5 misschien maar dat is ook neit de grootste he.
 
Ritske,

Ik ben 1.91 en heb HELE lange benen. Ik ga volgend jaar pas een motor kopen, maar heb al een aantal maal op een gsxr gereden en vond die ik behoorlijk goed rijden (ondanks mijn lengte).

Het lijkt mij onzin dat je op weinig motors past. Misschien moet je gewoon een beetje wennen? Laat je in elk geval niets wijs maken.

Ik vind het belangrijk dat ik veilig kan rijden op een motor, maar als ik iets minder lekker moet zitten vanwege mijn lengte en zo toch mijn droommotor kan rijden, dan neem ik dat wel voor lief....

Succes met je zoektocht!

:W
 
Ik ben ook 2 meter!
Heb 2 jaar op een Bandit gereden. Dit zat verder prima, maar was eigenlijk geen gezicht. Rij nu op een VTR....en die zit heerlijk!! :Y
 
Ik ben nog 10 cm langer met relatief lange benen en ik herken dit probleem wel. Het is moeilijk te voorspellen waar je wel / niet goed op past, b.v. ik zit klem op een Pan European en kan heb nauwelijks bewegingsruimte op een VFR (vervelend met sturen) maar een Duc 748 en Gixxer 1000 gaan wel weer redelijk goed. Mijn Buell M2 past perfect en m'n Africa Twin (zoals de meeste all-roads) ook. BMW is idd ook ruim in het algemeen, hoewel op een R1100S alweer de stepjes vrij hoog zitten.

Als je een alternatief zoekt voor een ER5 probeer dan eens een Honda CB500, ikzelf pas daar prima op en die dingen rijden verrassend goed.

Het is een beetje zorgwekkend dat mensen steeds groter worden en motoren steeds kleiner maar met 1.85 moet je zeker iets perfect passends kunnen vinden.
 
Ben het helemaal met Vice eens, ik ben ong 2 meter en rij
een GSX-R 1000.
Dat past prima, mn benen zitten wel vrij ver opgetrokken maar
dat neem ik voor lief!
Kijk anders eens naar een Suzuki GSX-R, Yamaha Thundercat, Aprilia
RSV Mille, Aprilia RSV Falco enz. enz...
 
1.84 valt nog wel mee toch? En waar heb je op gelest dan?
Ik heb een Fazer en die zit goed, ben zelf iets van 1.87. gsx schijnt ook goed te doen te zijn, hangt een beetje vanaf wat voor soort motor je zoekt, maar d'r zijn er genoeg denk ik waar je wél op past. Succes en veel plezier :]
 
Blijkt dus dat ik met mijn 1m84 te groot ben voor de meeste moto's :(
_O-

Haha, sorry hoor. Ik ben dik aan 12 cm groter als jij en ik rijd zonder problemen op een GSX-R 600. En m'n lengte zit in m'n benen.

Ik denk dat je gewoon gewend bent geraakt aan de motor/brommer (Heb gelijk even je website bekeken en zag je scooter staan...) waar je al een tijdje op reed/op gelest hebt. Sterker nog, ik denk juist dat 1m84 een ideale lengte is, je zou zo'n beetje op alles moeten kunnen stappen wat je leuk vind! Ik weet niet of je al een rijbewijs hebt, zo ja: ga gewoon eens lekker wat proefritjes maken op motoren waar je interesse hebt, of huur eens wat.

Succes!
 
Volgens mij ben je je een beetje aan het aanstellen... als jij met je 1.84 te groot bent zou dat betekenen dat er in Twente en Groningen bijna geen motoren rond zouden rijden.
Ik ben 1.78 en ik was (toen ik nog in Twene woonde) altijd een onderdeurtje.
Een ducati M900 past zeker weten want m'n vorige werkgever had er ook zoéén en die man is 1.87, ik rij zelf een ZXR 750 en heb lange benen dus die 6 cm verschil doet 'm het ook niet dus dat past ook en verder staan er op het forum nog wel een paar topics over lengte.
Nog een andere optie is een custom zoals bijv. een Intruder met forward controls, die kan je op je lengte aanpassen. Mogelijkheden zat dus en niet janken... je bent toch geen kleuter |(
 
Ik ben 1m85 en ben tot nu toe nog niet veel motoren tegen gekomen waar ik echt niet goed op kon zitten. Okay, de lesmotor een Honda CB1, was echt te klein *D
 
ik ben 2 meter en ik kan jou garanderen JIJ bent niet te groot :) :) .
ja voor een er-5 misschien maar dat is ook neit de grootste he.
:^

Ik ben 1.96m en heb lang niet met alle motoren dit probleem hoor....OK, alle Italiaanse motors vallen af, maar die zijn dan ook gebouwd op mensen (lee: macho-mannen) van maximaal 1.65m met een sterke compensatiedrang :X :P }) :+


Sowieso kan er altijd iets anders afgsteld worden zoals de voetsteunen en versnellingspookje (forward controls)...
 
Laatst bewerkt:
Ik zit dus met een probleem blijkbaar.
Vandaar bij verschillende zaken van 2dehandsmoto's langs geweest en op een 20-tal verschillende motoren eens gaan zitten.
Blijkt dus dat ik met mijn 1m84 te groot ben voor de meeste moto's :(
een kawasaki er-5 bvb zit ik zelfs met mijn knieën tegen de motorblok :s
Iemand een idee welke moto's ik dan wel moet gaan zoeken :?
Ik heb mij laten wijs maken dat een touring van bmw of zo wel goed zou zijn, maar die kosten wel een beetje veel :(
_O-

Als je comfortabel wilt zitten moet je idd maar een BMW boxer kopen. :+
De Honda Goldwing is ook een optie. O-)


ff serieus, het went allemaal. ;)
 
haha
rijbewijzen en zo zijn allemaal in orde hoor
les gevolgd op zo'n er5 alsook op een bmw, maar die was verlaagd en zo en daar pas ik ook echt niet op, maar bij u eerste ritten merkt ge der ni echt veel van of ge scheef/samengedoken of op gelijk welke andere manier verkrampt zit...
daarmee ben ik inderdaad op zoek naar iets in dat genre
die cb500 zal ik ook eens gaan bezoeken dan :)
(ik heb het voornamelijk voor naked en touring, maar werk nog maar net dus mijn budget is redelijk beperkt)
 
Niet weer een topic over lange mensen en een motor!
Da's al de derde of vierde in een maand.

@TS, oftewel Shorty, ik ben 1,90 en pas prima op een Ducati. Dus ik weet niet hoe jij op die motor bent gaan zitten, maar je hebt iets verkeerd gedaan. Of bedoelde je misschien dat je te lang bent om achterop te zitten?

Edit> zal nog meer even een smiley toevoegen :) anders wordt er straks weer iemand boos
 
Laatst bewerkt:
haha
rijbewijzen en zo zijn allemaal in orde hoor
les gevolgd op zo'n er5 alsook op een bmw, maar die was verlaagd en zo en daar pas ik ook echt niet op, maar bij u eerste ritten merkt ge der ni echt veel van of ge scheef/samengedoken of op gelijk welke andere manier verkrampt zit...
daarmee ben ik inderdaad op zoek naar iets in dat genre
die cb500 zal ik ook eens gaan bezoeken dan :)
(ik heb het voornamelijk voor naked en touring, maar werk nog maar net dus mijn budget is redelijk beperkt)
als je iets cheapo's zoekt, gs500, 1.97 hier, zit nie best maar met 1,84 moet je niks te klagen hebben :)
 
Met m'n 1.86m pas ik ook op elke motor hoor. En een ER5 paste ook prima. Misschien moet je een beetje leniger worden, mbv Yoga oefeningen of zo ;)
 
ik ben zelf 1.95 en heb moeten lessen
(1x dan) op een soes gs 250:als je op het passagiers deel v/d buddysit moet zitten , dan weet je dat je motor te klein is.Lijkt mij dat als je onder de 1.90 zit met je lengte dat er dan vanaf de 600 cc leuke fietsjes tussen zullen zitten voor je
 
Terug
Bovenaan Onderaan