Ik ben verliefd......

MartijnA3

MF veteraan
23 mei 2002
1.578
0
Arnhem
.....op de Yamaha YFZ R1....(jaja, ik ook al). Ik rijdt nu een jaar op een Intruder VS 750 en ik heb nog nooit op een sports bike gereden, maar na een rit achter mijn nichtje aan op haar CBR600F4i heb ik het virus te pakken.
Daarna veel gelezen over verschillende motoren, maar toen ik de nieuwe R1 zag was ik verkocht.

Als ik een R1 zou kopen zal dit pas over een jaar zijn (of ik moet de lotto winnen), maar ik wil graag van mensen horen of het verstandig is om met dit monster te beginnen. Ik ben wel iemand die zich in kan houden en niet gelijk de limiet van een motor op zoekt.

Wat denken jullie?
 
Op donderdag 23 mei 2002 13:58 schreef BertV het volgende:
waarom niet de R6...

- kost minder
- ziet er "hetzelfde" uit
- limiet is minder heftig

Waarom geen R6 :?

Je geeft eigenlijk de reden zelf al.
En ze zien er zeker niet hetzelfde uit.
Zet maar eens een R1 & R6 naast elkaar en kijk dan naar de smoeltjes.
De R6 ziet er "lief" uit, de R1 "gemeen".
 
Laatst bewerkt:
Bert heeft wel een punt, ik heb er zelf ook al aan gedacht. Maar als ik "gewend" zou raken aan de R6, zou ik dan niet als nog een R1 willen, omdat ik weet dat er veel meer mogelijk is?
 
Maar als ik "gewend" zou raken aan de R6, zou ik dan niet als nog een R1 willen, omdat ik weet dat er veel meer mogelijk is?

De R6 blijft idd een fiets waarbij je voortdurend toeren moet maken voor prestaties.

Als een R6 niet snel genoeg is dan heb je het waarschijnlijk over de rechte stukken want 260 in een bocht... })

Koppel is een voordeel van de R1...
Maar kan het een keer genoeg zijn? :)
 
Tsja, ik zeg niks... })

Als jij niet durf, zeg ik het wel. }) }) })


Op donderdag 23 mei 2002 14:15 schreef Maximum het volgende:
En wat isser mis met gelijk limiet van de motor opzoeken...?Zolang je binnen je eigen limiet blijft isset juist leuk *D


ja, klopt helemaal, alleen dat jij dit schrijft geeft er toch weer een hele andere slinger aan. }) }) })
 
Laatst bewerkt:
Kopen! Het 2002 model R1 is een zeer mooie motor, die nog lekker rijdt ook! Sowieso R1 boven R6, alleen voor het koppel al :}
 
Nee niet doen... Ik moet... Hou het niet meer... Neeeee....










Waarom geen GSX-R1000?

Pffffff.... Dat zat me ff dwars :P
 
Verliefd op de R1? Er zijn hier wel meer van die
vogel.gif
ja :+
 
Ik blijf het ook een geweldige fiets vinden :9 , misschien komt er wel een R1 na m'n GSX-R... je weet maar nooit. :)
 
Ga je van je geloof vallen?
supergrin.gif
Ik = niet echt merkentrouw, als fabrikant B een mooie fiets heeft, dan switch ik zo van A naar B. :)

Maar voorlopig vermaak ik me uitstekend op m'n GSX-R :] en voordat ik ooit weer geld heb na de bijtelling voor m'n auto :( en een bepaalde bekeuring :( :( zijn wel wel even verder. ;(
 
R1. Super fiets.
Heb hem altijd heel erg mooi gevonden. Er is mij herhaaldelijk gevraagd om eens een rondje op een R1 te rijden, maar ik zei steeds..... Nee, geen fiets voor mij. Durf niet.
Een maand geleden heb ik voor het eerst op die fiets gereden (een '99 er). En het was gelijk goed. Wat een :] echt super.
Het is dat ik er waarschijnlijk nooit uit zou halen wat er in zo'n ding zit, anders zou ik hem wel graag willen.
Ga ervoor, probeer een uitgestelde betaling te krijgen of iets, dan heb je hem eerder....

Suc6 ermee, een leuke keus.....
 
Heb nog nooit op zo'n ding gereden (het snelste was een FZR1000 waar ik een middag op gereden heb) maar zou er graag eens een stukje op willen rijden, ben heel erg benieuwd hoe dat nou stuurt enzo. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan