ik durf het bijna niet op te schrijven.....

jona

MF'er
22 mei 2004
67
0
vlaardingen
Een verhaaltje ter lering en vooral vermaak
Ofwel; De onervaren sleutelaar

Een poosje geleden stopte mijn Suzuki rg 250 er mee tijdens het rijden. De motor wilde nog wel (slecht) stationair draaien maar rijden was niet te doen.Hierna heel stoer de sproeiers bekeken en 1 van de sproeiers zat zo goed als dicht.
Hierna de sproeiers weer gemonteerd in de veronderstelling dat het klusje was geklaard. Nee dus...Hij starte en reed nog steeds bar slecht.
Ik bleef me suf piekeren over het probleem. Zouden de bougies wel vonken?
Wel eens geprobeerd om van een motor met alleen kickstarter al kickend met in 1 hand de motor en in de andere de bougie om te kijken of de bougies wel vonken? Ik vond het ronduit lastig, al zal ook hier wel weer een intelligentere manier voor zijn.
Toch maar weer de tank er af om bij de carburatuers te kijken, daar had ik te slotte aan gezeten.
Wat zag ik tot mijn verbazing en opluchting?
De benzineslang zat zo'n beetje dubbel onderweg van tank naar carburateur.
Bij het terugzetten van de tank niet opgelet....
Ik was in de gloria want weldra zou mijn probleem opgelost zijn.
Slang goed gedaan starten en ongeloofelijk....rijden als de brandweer.
Een paar dagen hierna wilden ik weer een stukje rijden; weer problemen...
Motor wilde niet goed stationair blijven draaien hield in en sloeg af.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Oppoetsen en Maas in duwen was het eerste dat in mij opkwam.
Ik weer piekeren, en piekeren en hopeloos gaan adverteren (zie advertentie) met slecht/niet lopende motorfiets waar ik gefrustreerd van af wilde.

Vanmiddag nog maar eens geprobeerd te starten; nee dus.
Weer de tank er af, ( half hangend/steunend naast de motor ( weer slangtje dubbel??).....)
Was was die tank eigenlijk licht .............en wat raar.. hij klotst niet...




:( :( :( :( :( :(


Moraal van dit verhaal; wanneer iemand een motor aanbied en vertelt dat hij vorige week nog heeft gelopen en het nu niet meer doet, en er bij vertelt dat hij het ook niet meer weet kan het probleem best wel eens simpels op te lossen zijn..

( Ik wel wel reacties gehad op mijn advertentie; ze wilden hem allemaal kopen zonder hem gezien te hebben, soms voor 50 euro, soms voor iets meer...na een of twee maailtjes lieten de meesten niets meer van zich horen) *O* *O* *O* *O*
 
Tijdens een bakkie koffie zeggen dat je nog nooit zonder benzine heb gestaan en 3 km verder op moeten bellen dat je zonder ............. staat |(

_O- _O-

Een weekje ziek thuis ,je eigen kapot vervelen en maar wat aan je motor gaan sleutelen
Net een PW III USB binnengehad die ik had overgenomen ,in de handleiding staat dat het ongeveer 45 minuten duurt om het in te bouwen
Dus ik met m'n monteurs achtergrond (gevechtstanks |( ,geen motors) dacht :
"doen we wel in minder als een half uur" })

3 uur later eindelijk dat T***Gding aangesloten en natuurlijk effe uit proberen :Y
Regelt et kreng niet af ,alles nog eens nalopen en niks kunnen vinden
Na 2 dagen bellen ,mailen ,posten (3 keer raden waar :9 )erachter gekomen dat 1 van de connectors op een verkeer draad van een verkeerde stekker zat :( (wel zelf gevonden O-) )
(stond paars/zwart in de handleiding ,kon em niet vinden ben dus maar afgegaan op de foto die erbij stond - Zwart/wit foto |( )

Yep ,weer een duidelijk voorbeeld van te weinig geduld hebben O-)
en het liefst werken met een 5 kilo voorhamer })
 
Laatst bewerkt:
Qua waarde was het ook amper de moeite van het kijken waard. :P
Zo ooit een Jawa misgelopen die alleen een defecte bougie had. Te lui om te checken. :+
Moest er toch 20 kilometer voor rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan