Ik ga als een slak over een rotonde wie ook???????

Megaladon

MF veteraan
13 jan 2003
2.838
0
zh
Hallo allemaal. Ik betrap me erop dat ik best vaak als ik een rotonde neem als een watje de bocht neem. Bij rotondes die wat ruimer zijn ga ik met een normale snelheid overheen maar er is bijvoorbeeld 1 rotonde die ik altijd neem als ik van mijn werk naar huis ga die heel erg compact is, die neem ik echt als een slak omdat ik bang ben om op me plaat te gaan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben.
 
Hallo allemaal. Ik betrap me erop dat ik best vaak als ik een rotonde neem als een watje de bocht neem. Bij rotondes die wat ruimer zijn ga ik met een normale snelheid overheen maar er is bijvoorbeeld 1 rotonde die ik altijd neem als ik van mijn werk naar huis ga die heel erg compact is, die neem ik echt als een slak omdat ik bang ben om op me plaat te gaan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben.

Ja.... kan altijd nog maar net op het laatst bijsturen....... pfff... wéér gered denk ik dan altijd. :+

full


;)
 
Ja dat heb ik ook.

Ik ben wel eens op een rotonde geschoven met een motor. Is al weer wat jaren terug, maar toch raus ik niet graag hard over rotondes.

Het was gelukkig met een naked bike :Y , ik had alleen een stel knipperlichten stuk en zo'n stuurdopje.

Was trouwens door olie oid dat door regen aan t einde van de zomer de weg glad maakte.
 
Over het algemeen neem ik rotondes ook wat rustiger, omdat er (vooral met slecht weer) over het algemeen wat meer zooi ligt. Een paar jaar geleden ben ik ook onderuit geschoven op een rotonde
 
Over het algemeen neem ik rotondes ook wat rustiger, omdat er (vooral met slecht weer) over het algemeen wat meer zooi ligt. Een paar jaar geleden ben ik ook onderuit geschoven op een rotonde

hmm, een koen en een r1100s........................ ik denk dat wij elkaar dinsdag ontmoet hebben. :Y
 
Bij droog weer, als ik vantevoren kan zien hoe ie er bij ligt mag ik graag een beetje vlot de rotonde over sturen.
Nu, zeker in het donker, doe ik het erg rustig aan. Ligt veel bagger op de wegen hier in de buurt en in het donker kun je een laagje modder niet altijd goed onderscheiden. Heb onder deze omstandigheden al meer dan eens gehad dat het voorwiel naar buiten begon te dribbelen op een rotonde en doe het dus erg voorzichtig aan, nu.
 
Bepaalde rotondes doe ik idd lekker rustig aan... vooral die rotondes die vlak bij een industrieterrein liggen en- of op een (drukke) busroute, omdat ik liever rekening hou met plaatselijke gladheid door diesel, dan dat ik er achteraf achter kom dat het er glad was... ;)
 
Hallo allemaal. Ik betrap me erop dat ik best vaak als ik een rotonde neem als een watje de bocht neem. Bij rotondes die wat ruimer zijn ga ik met een normale snelheid overheen maar er is bijvoorbeeld 1 rotonde die ik altijd neem als ik van mijn werk naar huis ga die heel erg compact is, die neem ik echt als een slak omdat ik bang ben om op me plaat te gaan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben.
volgend jaar maar eens met ons eindelijk eens meerijden Vince ;) leren we je wel bochten nemen :P ff zonder dollen wat maakt het uit hoe je die rotonde neemt , rustig aan of met alles aan de grond , het 1 heeft minder risico dan het andere :) het gaat erom dat JIJ prettig op je bike rijdt ;)
 
Rotondes doe ik altijd wat rustig an omdat mijn fietsje dat terugschakelen en dan weer optrekken niet altijd even leuk vindt. (dat hakke-puf gevoel, misschien ken je het wel). Maar bij een gewone bocht op snelheid wil ik wel graag wat scherpjes door de bocht :] }) :]
 
Ik heb op mijn binnendoor-route ook een aantal rotondes met negatieve verkanting en veel bobbels en/of spoorvorming, die worden ook lekker rustig genomen met dit weer.
 
Hallo allemaal. Ik betrap me erop dat ik best vaak als ik een rotonde neem als een watje de bocht neem. Bij rotondes die wat ruimer zijn ga ik met een normale snelheid overheen maar er is bijvoorbeeld 1 rotonde die ik altijd neem als ik van mijn werk naar huis ga die heel erg compact is, die neem ik echt als een slak omdat ik bang ben om op me plaat te gaan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben.

Helemaal herkenbaar. Ik zit behoorlijk verkrampt op mijn motor als ik op een rotonde rijd, vooral bij nat wegdek en als ik 'm 3/4 moet nemen. Echter dit is alleen sinds ik begin dit jaar een ongeluk heb gehad op een rotonde. Daarvoor zat ik al die 16 jaar altijd lekker relaxed te rijden. Ik moet nu altijd even adem halen en me goed ontspannen. Tegenwoordig hebben sommige mensen nogal eens de neiging om snel voor je de rotonde op te knallen ...erg irritant.
 
Ze moeten eigenlijk de rotondes zo maken dat ik lekker met de klok mee kan rijden ipv tegen de klok in. Rechterbochten neem ik een stuk gemakkelijker dan een linker.
 
Tegenwoordig hebben sommige mensen nogal eens de neiging om snel voor je de rotonde op te knallen ...erg irritant.

Juist als je de rotonde met een lekkere snelheid neemt schatten ze jouw snelheid verkeerd in en moet je in de remmen.
Ik ben beter in bochten naar rechts, maar krappe minirotondes zijn een uitzondering. Zal wel een kwestie van oefening zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan