Ik ga een zijspan bouwen

dat is ook wat ik bedoel, een auto schrijft ook stompzinnig af en dat is niet eens leuk om te hebben.
je moet natuurlijk niet uitgaan van die spannetjes van ons met 15 tot 25 jaar oude motoren.
kijk eens wat een nieuwe EZS of EML combinatie kost.
je kan zo 40.000 euro aftikken.
een jaar later is hij nog maar de helft waard :W

Ja dan is het inderdaad een ander verhaal. Vooral nu met het zelf bouwen krijg je een band met het ding. Dat zou ik met een koekblik nooit kunnen hebben.
 
Ik denk niet dat mijn span veel waard gaat worden nee. :P
Tis voor de lol! :] De goedkoopste bak die ik tot nu toe heb gevonden kost 750 euro en dat heb ik nog niet. Het kan dus nog wel even duren :P
 
he burning gewoon geduld dat heb ik ook moeten hebben en ben toen vanzelf ergens tegen aangelopen
wel mp en kapaza in de gaten houden worden zo nu en dan leuke dingen voor weinig aangeboden
 
Het frame is in aantocht! Ik krijg deze week de papieren en dan komt ie het volgende week brengen. :)

Edit:/ Net de papieren opgehaald, morgen op naam zetten en dan wachten op het frame zelf. :]
 
Laatst bewerkt:
Het frame is in aantocht! Ik krijg deze week de papieren en dan komt ie het volgende week brengen. :)

Edit:/ Net de papieren opgehaald, morgen op naam zetten en dan wachten op het frame zelf. :]
Wat dacht je van zoiets?

http://link.marktplaats.nl/202681960

Dat losse bakkie, ziet er niet echt netjes uit, dus kan nooit duur zijn. Mijn eerste span was een Jawa met zo'n Superelastik-bakkie eraan, heb ik enorm veel lol mee gehad en veel van geleerd. Er zijn hier op MF genoeg mensen die dat kunnen beamen, en foto's om aan te tonen dat het geval echt bestaan heeft. 8-)

Bakkie had ik 10 jaar geleden voor 500 gulden verkocht en 'n jaar of vier geleden weer verkocht voor 100 Euro, dus afschrijving van 56% over 6 jaar ofwel nog geen 10% per jaar - inclusief bijna-koprol, aanrijding en het nodige minder definieerbaar stuntwerk O-) - valt ook best mee.
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van zoiets?

http://link.marktplaats.nl/202681960

Dat losse bakkie, ziet er niet echt netjes uit, dus kan nooit duur zijn. Mijn eerste span was een Jawa met zo'n Superelastik-bakkie eraan, heb ik enorm veel lol mee gehad en veel van geleerd. Er zijn hier op MF genoeg mensen die dat kunnen beamen, en foto's om aan te tonen dat het geval echt bestaan heeft. 8-)

Bakkie had ik 10 jaar geleden voor 500 gulden verkocht en 'n jaar of vier geleden weer verkocht voor 100 Euro, dus afschrijving van 56% over 6 jaar ofwel nog geen 10% per jaar - inclusief bijna-koprol, aanrijding en het nodige minder definieerbaar stuntwerk O-) - valt ook best mee.

Kan er van mee praten

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Zo, het project staat momenteel even stil ivm koekblikles en de nodige aandacht voor school. Het belastingvrije frame staat al wel op mijn naam, moet het nog ophalen en daarna ombouwen. Dan heb ik in ieder geval al iets. :P

Word vervolgd!
 
this_thread_is_worthless_without_pics.gif
 

Okee. :P

Het barrel:
AC859FF0D0FB11DD9B584C613EA329A5.jpg


Ding ziet er goed uit tot je beter gaat kijken:
AD6B4500D0FB11DD8750B5FA3EA329A5.jpg

Spuugt bijna ruwe olie! :+

Roest, pekel & andere aanslag:
ADDC0830D0FB11DDBA1A79513EA329A5.jpg


Het 'nieuwe' frame:
AE8DF310D0FB11DDA8566B513EA329A5.jpg


AF7E1F70D0FB11DD8FA9E8433EA329A5.jpg



Dus, het begin is er! De foto's werken bij mij goed, maar het wil nog wel eens gebeuren dat ze op een vreemde manier verkleind worden. Dan hoor ik het graag en zoek ik wat anders om de meuk te uploaden.

Fijne kerstdagen! *:)
 
Trouwens, het duurste aan de hele fiets is denk ik toch de nieuwe Pirelli achterband. Vandaar dat deze goed op slot is gezet. ;)
 
Goed, het project staat nog steeds een beetje stil dus. :P Ben ook helemaal vergeten de kentekenplaat op te halen van het oude frame dus moet daar even achteraan zitten.

Verder ben ik bezig met mn koekblikbewijs en dr staat al een golfje voor de deur. Zodra ik daarin mag rijden ga ik beginnen met alles overzetten naar het oudere frame. En wat meer werken om een mooie span te kunnen betalen. :)

Ohja, met de sneeuw van een tijdje geleden ben ik gigantisch op mn plaat gegaan met de 640. Dus het een en ander is krom en beschadigd zoals het stuur, valbeugels, stepjes.. -O-
 
Laatst bewerkt:
Heb een bakkie op het oog!

Ding lijkt een beetje op bijgevoegde foto, alleen in slechtere staat maar wel compleet voor 200 euro. :)
full
 
een zijspan rijd geweldig :}
het is niet te vergelijken met solo rijden, je stapt in een andere, zeer verslavende dimensie.

een jawa is een prima fiets om mee te beginnen (hoewel een MZ beter is) :X
hij is vanaf fabriek geschikt voor zijspan rijden.
als je er een velorex aan hangt is het plug and play.

maar pas op, als je eenmaal zijspan kan rijden wil je meer *O*
 
Ah dus jij hebt mij overboden op marktplaats. Ik had al met deze man geregeld dat ik hem zondag voor 150,- kon ophalen en ineens kon ik hem niet meer bereiken. Toen zag ik jou bod van 200,- en begreep waarom hij geen reactie meer gaf.
 
Ah dus jij hebt mij overboden op marktplaats. Ik had al met deze man geregeld dat ik hem zondag voor 150,- kon ophalen en ineens kon ik hem niet meer bereiken. Toen zag ik jou bod van 200,- en begreep waarom hij geen reactie meer gaf.

Neen, dat was ik niet. Ik heb dit plaatje enkel als voorbeeld gebruikt. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan