Ik ga op reis en ik neem mee.... Maar hoe?

pizzaman

MF veteraan
24 aug 2003
1.357
0
Ik ga op reis en ik neem mee..... Van alles natuurlijk maar waarin?
Ik heb al een mooie rugzak, alleen nog niets om achterop te te pakken (geen duo mee) en niets voor op de tank.
Lijken deze spullen jullie wat/hebben jullie er ervaring mee, en wat moet ik vooral niet vergeten te kopen voor onderweg?

Ah toe wat tips om je motor te bepakken, is toch een kleine moeite om dat aan deze arme n00b te vertellen

Heeft iemand ervaring met een of meer van deze produkten:

Louis.de:
LOUIS SPONSOR BAG

10024012_730_FR_03.JPG

12.59€

moto-detail® Magnettankrucksack "City"

10025345_720_anw1_FR_04.JPG

9.95€

motozoom:

Louis 3-in-1 (reis en zadeltas)

10025330_730_COL_FR.jpg

10025330_730_DET2_RT.jpg

46.50€

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik kom net terug van de Mont Blanc met twee Louis Sponorbags (van die weekend-tas achtigen, niet die plunjebaal) achterop en een tanktas ehh op de ank (duh).

Prima tassen. Ook de 500 kilometer regen die we hadden op dag 1 hebben ze goed doorstaan. Méér dan genoeg ruimte.

MAzzel,

Roland

ik ga met twee vrienden aanstaande zaterdag op weg voor een twee weken durende vakantie in italie.. een soort rondreis.

ik en kawazx-r hebben allebij
van lois het volgende bagaesysteem gekocht.

10025335.JPG

klik!

werkt erg goed. en is niet duur.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, maar GP Gerrie, is dat niet lastig dat je bij elke stop als die tassen los moet maken?

Bedankt voor de reacties, maar GP Gerrie, is dat niet lastig dat je bij elke stop als die tassen los moet maken?

dat probleem heb je met ELKE manier van bagage op en motor vervoeren, tenzij je afsluitbare koffers hebt, en zelfs dan nog is het niet 100% veilig. Houd dus ALTIJD je motor in de gaten tijdens dergelijke stops.

je kan beter een iets grotere tanktas kopen inplaats van een rugzak, dat zit zo kut

dat probleem heb je met ELKE manier van bagage op en motor vervoeren, tenzij je afsluitbare koffers hebt, en zelfs dan nog is het niet 100% veilig. Houd dus ALTIJD je motor in de gaten tijdens dergelijke stops.
Ja ik ben gelukkig van nature al superparanoia ;) Dat is ook het voordeel van met meer mensen rijden, dan kan eentje ff opletten terwijl de rest uitgebreid kan gaan zeiken een sanitaire stop kan maken of zo.

ik ben ook al een tijdje op zoek naar mooie tassen, zijn de modellen uniform? Ik bedoel, de onderste van de 3 ziet er wel dope uit voor mij (Louis 3-in-1) maar past die gewoon op een bandit? Weet iemand een winkel in Amsterdam (of omgeving) die die tassen verkoopt?

thanks

Ik denk dat ze wel vrij universeel zijn. Je moet alleen kijken of ze niet tegen je uitlaat aankomen, het blijft gewoon plastic.
En dit is allemaal spul van een webshop, daarom is het ook vrij goedkoop, dus ik denk niet dat ze dat in een gewone winkel verkopen.

Is er met zo'n bagagerol nog plaats genoeg voor een Duo ??

ga volgende week naar Assen en vriendin wil wel graag achterop mee :P

ik heb de reis naar het wdw gedaan met de bagage in een louis sponsorrol (zo'n goedkoop ding van een paar euro) waterdicht en oersterk!

full

Maar zon tas achterop lijkt me wel handiger, anders moet je telkens de hele (sponsor)rol legen als je iets van onderen uit de rol moet hebben bijvoorbeeld.

Hoe kan ik haar het beste bepakken?
foto02.JPG

foto03.JPG

Zou er zon "weekendtas(3delige set of 3 in 1) + een bagage rol op passen?

Afgelopen jaar met mijn vriendin op de motor op vakantie geweest. Allebei op een motor. Alle bagage op mijn motor gepakt:

- tanktas: kaart, drinken, plankje voor onder jiffy en regenpak,
- topkoffer: toiletspullen, slaapzakken
- zijtassen: kleding (elk één zijtasje)
- en tent,luchtbed en paraplu op de pasagiersplek.

Ruimte zat en op de motor van mijn vriendin zat niets!

Heerlijke vakantie gehad!
:]

is er toevallig iemand die een oplossing weet voor het vervoeren van:

-2 zijtassen (waarin de kleding en alles gaat en toebehoren)
-1 tent
-2 slaapzakken+matjes
-Vriendin

En dit alles op 1 motor?????

Ik dacht dat dat allemaal wel makkelijk zou passen maar kom er nu achter dat het toch wel erg veel is. Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Gaarne uw reacties :+

Euhm......we hebben even de strijkplank als serogaat motor gebruikt en het zou er nu zo uit komen te zien :?

DSCF0807.JPG

DSCF0808.JPG

DSCF0809.JPG

DSCF0810.JPG

Euhm.......mag dit ???????

[me]Do. heeft niet goed genoeg opgelet tijdens zijn theorie lessen :o [/me]

Het totaal gewicht zou komen op een kleine 30 kg voor alleen de bagage :X

Laatst bewerkt:
Bandit 1200 met tanktas van Oxford. Bagagerekje op de plaats van de handgrepen gemonteerd. Hierop de tent en een kleine plunjebaal (waterdicht).

CZ75

Euhm.......mag dit ???????
Het mag wel, maar ik zou de strijkplank wel op kenteken zetten.

...

Gewoon de motor vol pakken, vriendin ook? en een stukkie gaan rijden voordat je aan de grote race begint. Merk je het vanzelf. De motor zal wat anders rijden, maar met beleid kom je ver. En vergeet je vering niet aan te passen.

[me]Cathje gaat 2 maandjes op reis en neemt mee: [/me]
- een hele grote trekkersrugzak en een koffertje :)

maar ok, ga dan ook met de trein, telt zeker niet |(

Tjonge, wat een zooi neemt iedereen mee zeg.

Ik ga d'r ook anderhalve week tussenuit en ik was eigenlijk niet van plan om meer dan één tas achterop mee te nemen.

Benieuwd of ik het ga redden.

Terug
Bovenaan Onderaan