ik ga op reis en ik neem mee..

SadBunny

Quadratschädel
Donateur
22 jan 2012
11.184
5.906
Amsterdam
Mensen,

Ik heb redelijk ad-hoc besloten om aanstaand weekend naar Spanje te rijden om familie te bezoeken. Eerst stond hier een verhaaltje over de invulling van mijn reis, maar het is eigenlijk verworden tot een super-checklist-topic. Dus dat is het nu geworden, inclusief checklist.

In dit topic staat niet opgesomd wat er allemaal moet (bedenk dat zelf, wellicht met behulp van deze checklist) of wat ik zal meenemen op mijn tripje (want ik neem ook niet alles van deze lijst mee). Het gaat om het "crowdsourcen" van een lijst zaken waar je allemaal even over na zou kunnen denken. Het kan zo maar zijn dat er simpele zaken zijn die iedere ervaren reiziger vanzelfsprekend vindt, weet maar die maagdelijke motortrippers (zoals ik) over het hoofd zien.

Note 1: het gaat mij niet om een kampeertrip. Dat vereist andere voorbereiding en andere spullen.

Note 2: het gaat hier vooral om spullen die de reis zelf tot een succes maken (en/of nuttig zijn bij onverwachte verrassingen), niet over het verblijf op bestemming.

Vergeet ik nog wat?

Excel (xls) bestand

checklist_motortrip.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik mis een slot in je lijst. Of kun je de motor overdekt stallen bij je overnachtingen (ook onderweg!)?

En je alcoholmetertje kun je thuis laten hoor, die is weer afgeschaft ;)

ik heb graag ook een standaard EHBO kitje bij me voor onderweg. Al is het maar voor een pleister.. maar er kan natuurlijk ook onderweg iets gebeuren en dan kun je het maar bij je hebben.
 
Check wel even of Zwitserland en zuid Duitsland begaanbaar zijn ivm met overstromingen etc..
 
En je alcoholmetertje kun je thuis laten hoor, die is weer afgeschaft ;)

Seriously? Mooi zo.

ik mis een slot in je lijst. Of kun je de motor overdekt stallen bij je overnachtingen (ook onderweg!)?

En je alcoholmetertje kun je thuis laten hoor, die is weer afgeschaft ;)

ik heb graag ook een standaard EHBO kitje bij me voor onderweg. Al is het maar voor een pleister.. maar er kan natuurlijk ook onderweg iets gebeuren en dan kun je het maar bij je hebben.

Slot nog vergeten te vermelden! Dat neem ik absoluut ook mee. Zal het lijstje updaten :) EHBO doosje had ik nog niet aan gedacht maar ik heb inderdaad zo'n reis-setje, zal ik zeker ook meenemen.
 
Check wel even of Zwitserland en zuid Duitsland begaanbaar zijn ivm met overstromingen etc..

Inderdaad, zat ik ook al te denken. Ik heb in Spanje internet dus daar plan ik ad-hoc de terugroute.
 
Laatst bewerkt:
Stereoset voor muziek op je rustplek.
Ventilator voor als het warm is op je rustplek.
Koffiezetapparaat voor als er vieze koffie is op je rustplek.
Magnetron voor als er geen lekker dingen te krijgen zijn op je rustplek.
En last but not het minste een goed matras. Voor als er geen lekker zacht gras is op je rustplek.
 
Stereoset voor muziek op je rustplek.
Ventilator voor als het warm is op je rustplek.
Koffiezetapparaat voor als er vieze koffie is op je rustplek.
Magnetron voor als er geen lekker dingen te krijgen zijn op je rustplek.
En last but not het minste een goed matras. Voor als er geen lekker zacht gras is op je rustplek.

1) stereoset: :N ik luister alleen oude mono-LP's. Dus ik kan met één speaker toe. Doet me er wel aan denken dat ik mijn pick-up en platenverzameling nog niet vermeld had.
2) ventilator: :N ik huur ter plekke wel twee van die Hawaii-mokkels met rieten rokjes in die met van die palmbladeren naar me wapperen.
3) koffiezetapparaat: :N ik eet mijn koffiebonen puur
4) magnetron: :N ik ben bang voor die straling
5) matras: :Y goed plan! Als ik dat nou gewoon voor de motor uit duw kom ik bij een eventuele valpartij nog zacht neer ook.


Ik trek er wel een radiatorslang overheen :Y (Edit 2: een krimpkousje zou, bij nader inzien, voor mij waarschijnlijk allang voldoende zijn.) Bovendien ga ik naar Benidorm en ik ben geen gerontofiel, dus met de seks zal het wel meevallen.

/edit: zou een sterilisatie een beetje te betalen zijn in Spanje? :? 8-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Tyraps, elastiekjes, tandenstokers en overige toiletartikelen, internettegoed voor buitenland aanvragen voor je telefoon. (Buitenland zit niet bij je bundel in!)
 
Tyraps, elastiekjes, tandenstokers en overige toiletartikelen, internettegoed voor buitenland aanvragen voor je telefoon. (Buitenland zit niet bij je bundel in!)

Tie-wraps, goed punt, zit bij mijn standaard gereedschap inderdaad. Toiletartikelen: uiteraard, is logisch. Tandenstokers heb ik sowieso altijd bij me.

Internettegoed is ook een punt, maar telefoon is van de baas en een speciale behandeling zit er ff niet in. Maar ik mag wat kosten maken, en als ik 't beperkt houd komt dat ook wel goed. Op locatie in Spanje is een computer + wifi aanwezig, en onderweg verwacht ik 't eigenlijk alleen maar in noodgevallen nodig te hebben.

Dank voor de tips! Dit zijn nou inderdaad precies de kleine tips waar ik naar op zoek ben. Van die dingen die je opeens vreselijk mist als je eenmaal duizenden km's van huis bent :) Dank voor het meedenken! *O*
 
Laatst bewerkt:
Rugzak in de vorm van een Camelbak of Dakine, kan je je spulletjes meenemen en lekker limo in doen voor tijdens de rit.
 
Rugzak in de vorm van een Camelbak of Dakine, kan je je spulletjes meenemen en lekker limo in doen voor tijdens de rit.

Dank! Maar ik heb geen zin in hele dagen rijden met een rugzak om :N Nog afgezien van het gevaar bij een eventuele valpartij. Ik heb in NL wel meestal een rugzak om, zeker bij woonwerkverkeer, maar dat is dan ook meteen mijn enige tas. Doe mij maar een tanktas voor de plezierritjes! *O* En daar stop ik dan mijn papieren en andere waardevolle spullen in, en peuken en eten/drinken, Stefan118 z'n tandenstokers, vizierschoonmaakspul/servetjes, kettingspray en gereedschapssetje en 1x schoon t-shirt & paar sokken. Ik heb de tanktas eigenlijk altijd volgepakt klaarliggen op het eten na, dan kan ik 'm zo meegrissen als ik zin heb om een flink stuk te rijden. En dan heb ik alles dat ik onderweg snel nodig kan hebben zo bij de hand en kan ik als ik ff van de motor weg moet het belangrijkste zo meenemen. Heerlijk zo'n tanktas, en er gaat altijd weer meer in dan je denkt. :)
 
Laatst bewerkt:
doekjes om je helm schoon te maken ( muggen invasie )
reserve-handschoenen / 2e paar ( voor als het 1e totaal verzopen is door regen ) of volgezweet zijn
beetje plee-papier/zakdoekjes voor een nood-stop
(reserve) oordopjes
Reserve koplamp / rem / achterlicht ( en oefen het vervangen )
Ducktape, ijzerdraad, tie-wraps en een stukje stroom-draad.

Hou je oliepijl in de gaten, een nooit olie gebruikende motor kan op dit soort ritten wel wat gebruiken ( goed doorgewarmd blok )

Oh, en anwb met buitenland service... ( kan je uit ervaring vertellen dat zonder dit, het een hele prijzige hobby is als je echt met pech komt te staan )
 
Bunny on tour? :P

- Plaatje voor onder het pootje van je motor
- Koekjes/drinken om binnen handbereik te hebben
- Bougies

:W
 
Ik wil relaxed doen. Tolwegen zijn me echter te duur en toch ook weer wat te saai, dus die laat ik de TomTom vermijden.

Als je in Frankrijk alle tolwegen wilt mijden, dan wordt het wel een erg lange rit. Het schiet binnendoor echt voor geen meter op.....


En volgens mij moet je voor Zwitserland zowiezo een tolvignet hebben
 
Laatst bewerkt:
anwb europa service idd... liefst met vervangend vervoer (levert je vaak wel een auto ipv een motor op, maar als je serieuze pech hebt, kan je in ieder geval je reis vervolgen, lees ook de voorwaarden GOED door.... (heb er gewerkt, en kan je vertellen dat als je dit doet, je de ANWB veel meer voor je kan laten betekenen))
 
Terug
Bovenaan Onderaan