Ik ga rijden en ik trek aan..

Ik heb ook een Nolan, en die bevalt me PRIMA!

Ik denk dat je het verschil tussen een Nolan en een Arie nooit never merkt bij een crash.

Dat zou de enige GOEDE reden zijn om zo\'n dure helm te kopen...

HEEL misschien bij een extreem zware crash dat de Arie NET iets anders reageert, maar ze zijn alletwee gewoon 100% getest, dus voor de veiligheid maakt het geen bal uit of je nou een Nolan hebt of een Arie.

Enige is dat de Arie lichter is, en mooier (vind ik, maar smaken verschillen).

En voor de mooiheid ga ik ECHT geen 1200 meer betalen...zoveel mooier vind ik ze nou ook weer niet...

Ik ben er van overtuigd dat je juist het verschil merkt bij een redelijke crash.

Dat ze alle bij voldoen aan een bepaalde norm wil niet zeggen dat de een niet nog veel beter is.

Alle gevallen die ik gehoord of gelezen heb over zware crashes waarbij je denkt hoe het mogelijk is dat die gasten het overleefd hebben, eindigen met het verschil dat zij een Arai op hadden.

Arai is gewoon het beste, en natuurlijk betaal je er veel voor ,en op zeker ook voor de naam, maar een Nolan haalt het echt niet bij een Arai, sorry voor je.

Weet ook dat er tussen de helmen die je in de winkel koopt van Arai en die de coureurs dragen tijdens een GP absoluut geen verschil zit.

Prijsverschil is geen bewijs voor betere kwaliteit, maar een prijsverschil van 1200 gulden is echt niet alleen de naam, wel eens van concurrentie gehoord.
Ik weet dat een Arai veel geld is, maar je hoofd kan maar verrot weinig hebben, zonder beschermende kleding rijden kan vervelende gevolgen hebben, met een goedkope helm merk je er misschien niks meer van als het fout gaat\ '( ;(
Ik heb ook voor me vriendin een Arai gekocht, al was het veel geld, en die kijkt niet naar het merk wat erop staat.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest zonder hufterig over te komen.
Er is op dit Forum nog gelukkig niets ernstigs gebeurd, laten we het zo houden.
 
Mijn kleding + de rest:

Jas : MQP Globe (nr 5 op de foto)

globe.jpg


Broek : MQP COMMANDER

commander.jpg


Handschoenen : HELD (kan me niet voorstellen dat er nog fijnere handschoenen bestaan)

201220_340_FR.JPG


Helm : Shoei RXR

203936.jpg


Laarzen : DAYTONA TRAVEL STAR GTX

202420-22.JPG


eeeuuuhhh...... het schijnt dat zwart minder opvalt :j
 
Laatst bewerkt:
BMW System IV Evo
BMW Kalahari laarzen
BMW zomerhandschoenen
BMW winterhandschoenen
BMW Winterbroek
MQP Winterjas
MQP leren broek
MQP leren jas
Ear-mo oorpluggen
losse col

Het is niet zo dat ik per se BMW minded ben, maar BMW spul heeft een pasvorm die mij precies past. Jammer dat het zo verrekte duur is.

Ik geloof best dat een Arai van 1600 piek beter is dan een Nolan van 300 piek. Ik vraag me echter wel af of die Arai ook beter is dan een Nolan van 700 piek. Ik denk dat de mate van \'beter\' niet opweegt tegen de mate van \'beter\' die je bereikt door een goede pasvorm. Bij Arai betaal je ook de naam.

Overigens worden de tophelmen voor coureurs meestal speciaal op maat gemaakt, althans in de autosport. Lijkt me vreemd dat dit voor de motorsport niet zo zou zijn, dat ze gewone confectiehelmen gebruiken.
 
Heb ook een Nolan(-Xlite n-92 replica), en met dit type helm heeft Checa ook een tijd gereden.
En andere racers gebruiken \'em natuurlijk ook.
Denk niet dat er echt veel verschil zit tussen een replica van Nolan of Arai.
Maarjah, dit is mijn mening natuurlijk ;)
 
Ik geloof best dat een Arai van 1600 piek beter is dan een Nolan van 300 piek. Ik vraag me echter wel af of die Arai ook beter is dan een Nolan van 700 piek. Ik denk dat de mate van \'beter\' niet opweegt tegen de mate van \'beter\' die je bereikt door een goede pasvorm. Bij Arai betaal je ook de naam.

Overigens worden de tophelmen voor coureurs meestal speciaal op maat gemaakt, althans in de autosport. Lijkt me vreemd dat dit voor de motorsport niet zo zou zijn, dat ze gewone confectiehelmen gebruiken.
Voor zover ik weet zijn de Arai helmen van de coureurs dezelfde als die in de winkels worden verkocht, alleen aangepast naar de wensen van de coureurs.
De Arai RX7RR kost waar ik hem koop (Andorra) trouwens tussen de 1.000 (effen) en 1.300 gulden (replicas) terwijl de tophelmen van andere merken \"maar\" een paar honderd gulden goedkoper zijn.
 
Handgestikt topje uit micro-vezel gecombineerd met dito slip met slurfje, daarover een lila mantelpakje afgezet met handgesorteerde IJselmeerparels, handtasje van muggenleer met hang- en sluitwerk uit Cambodiaans edelstaal vervaardigd. Hoogsluitende gummi rijglaarsjes met veters gevlochten van apenschaamhaar en hakken van Schots kurk. Handschoenen uitgevoerd in blindgeselecteerd schapendarm met door Tsjechische sexslavinnen handgenaaide beschermers uit schildpaddenvoorhuid.

Deze combinatie gebruik ik het hele jaar door en ik kan het iedereen aanraden.

LOL, hoe bedenk je het..... :+
 
Zwart-wit-grijze Dainese met glimmende kneesliders
Zwarte Dianese laarzen -> goedkoopste

Kiwi helm -> icon
 
Laatst bewerkt:
Daniel Leenders schreef het volgende:
Dat heb ik al ergens in een topic staan.
Heb geen zin om het nog een keer te typen.
Ben vandaag een beetje lui.

Deze bedoel je?

Koud weer:
Textiel jas van MQP
Gewateerde regenbroek MQP
Sidi laarzen
Grip handschoenen
Tochtmuts
Warm weer:
Leerpak ( replica Yanagawa )
Leren spidi handschoenen
Sidi laarzen
En heb altijd als ik rijd een Ben Bostrom helm op

staat ook in deze topic :+
 
Handgestikt topje uit micro-vezel gecombineerd met dito slip met slurfje, daarover een lila mantelpakje afgezet met handgesorteerde IJselmeerparels, handtasje van muggenleer met hang- en sluitwerk uit Cambodiaans edelstaal vervaardigd. Hoogsluitende gummi rijglaarsjes met veters gevlochten van apenschaamhaar en hakken van Schots kurk. Handschoenen uitgevoerd in blindgeselecteerd schapendarm met door Tsjechische sexslavinnen handgenaaide beschermers uit schildpaddenvoorhuid.

Deze combinatie gebruik ik het hele jaar door en ik kan het iedereen aanraden.

Ik kom niet meer bij! :}
 
Jopa Textiel broek en Jas met beschermers erin.
Premier helm, egaal zwart
Daamen leren handschoenen voor in de zomer.
MQP met cordura als winterhandschoenen
MQP schoenhoezen voor de regen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan