Ik ga toeren en ik raak kwijt..... :(

Waarom overkomt dit me toch ??

  • (geboren ? ) Pechvogel !!!!

    Stemmen: 12 15,8%
  • Geen MF-sticker noch bijdrage voor de nieuwe server geleverd

    Stemmen: 5 6,6%
  • ah man, je kan gewoon niet met dat ding overweg en/of je rij

    Stemmen: 59 77,6%

  • Totaal aantal stemmers
    76

Godfather

Die hard MF'er
14 mei 2003
669
0
Belgium
mijn pech blijft aanhouden, maar deze keer wordt het me echt wel een beetje teveel en begint het mijn goede humeur toch wel aan te tasten moet ik eerlijk toegeven.
Dit is om van te beginnen schreien, zoals ze hier plachten te zeggen.

'k Zal eens alles opsommen, 't is surreeël gewoon...voor het gehele verhaal zal je de ganse post moeten overlezen, sorry :)

17/05 : nieuwe blauwe 2003 R1 komt thuis toe. Yippeee!!!! :)

(tussen 17/05 & 28/06 mijn splinternieuwe shoei ( +- 720€ betaald ) van mijn spiegel doen donderen maar hij is "gelukkig" op't vizier terechtgekomen. Vizier gekrast en "sluiterke" aan de zijkant was eraan.
Is in garantie gemaakt :} :}

28/06 : Motor heeft dan zo'n 3400km. Met een bendeke MF'ers zijn we gaan Eifelen, voor mij was het de 2e maal aldaar maar omstreeks 18u30 vlieg ik de bocht uit. Slecht doorgekeken is de reden ( en ook dat ik verschoten was van de slijtbout die'k aan de grond had gereden, waardoor ik naar mijn voet heb gekeken wat dan tot dat slecht doorkijken heeft geleid...)
Schade : - ego gedeukt
- kuip boven de lichten gekrast, maar langs binnen achter het dashboard gebarsten
- linkerspiegel eraf gevlogen ( en ligt nog steeds veilig bij ir_fuel opgeborgen :) )
- kontje VOLLEDIG kapot ( barsten, krassen... noem maar op )
- linkerkuip licht gekrast op de "YFZ R1" --> valt niet op dus wordt niet hersteld
- carterdeksel gekrast ( woo, lekker belangrijk, valt OOK niet op en tsja... )
- klein blutsje in de tank door mijn knie :( ( valt eigenlijk OOK niet op, en is amper 1cm groot, zelfs nog niet )
- grote kras op mijn linkerlicht, moet ik dus nieuwe headlight unit voor steken :(
Bij het naar huis rijden word ik op de kop toe nog eens geflitst...maar wel langs voren ;) :} :}

vrijdag 04/07: bij het volgen van een motorbeheersingscursus ( www.motorbeheersing.com ) rijd ik platte band!!! Aaaargh !
Motor langs de kant, slot erop en bij de instructeur achterop meegereden.
Kom 's avonds thuis ( mensen van centrum voor motorbeheersing hebben mij & de motor thuis afgezet met het busje, wel een mooie service :) ) en kijk eens in mijn brievenbus : geflitst, op 28/06, om 11u55, met de gezwinde snelheid van 150km/u waar ik 120 mocht.

05/07 : bandencentrale heeft het te druk, moet zelf maar band komen brengen. NOT

07/07 : wil toch rijden na het werk... Touring wegenhulp opgebeld, die stopt mijn band ( natuurlijk de 2(!!) scheurtjes volledig opengestoken en dan die stop erin...) & maakt me lid met ook bijstand voor in het buitenland.
Paf! 200+ € de deur uit, en nog eens 6€ voor die stomme stoppen.

08/07 : nog steeds geen band gevonden en ik moet naar Frankrijk, want op 09/07 zou ik een circuitinitiatie volgen van Motoren & toerisme - Aktief op Croix-en-Ternois.
Dealer opgebeld en 20min gediscussieerd, allé, wil hij mij er die dag toch nog tussennemen.
Kom daar toe, blijken ze uiteindelijk toch GEEN 190/50 meer te hebben.
Dealer erop gewezen dat hij aan de telefoon gezegd had er wél ene had & dat ik zonder nieuwe band niet wegging :)
Buitengegaan met een nieuwe Pirelli Dragon EVO Corsa (ipv de standaard Michelin ) en de wijze raad : "hehe morgen op circuit gade u dermee amuseren. Pas wel op in de regen".
Even profiel bekeken en vergeleken met voorband ( Michelin )... hmm... no shit Sherlock !
Oh ja, kostte 234€ ! ( +15€ bestek voor mijn schade, krijg ik terug indien ik mijn schade daar laat herstellen )

09/07 : lekkkkerrr geknald op Croix. Begonnen bij beginners & laatste sessie bij gevorderden meegereden. Achterband was super & direct al lekker ingereden de dag ervoor ( 400 km gedaan ) maar op circuit er direct al lekker mee kunnen zwijnen.
:)
Ook zonder er echt erg in te hebben even de rechterknie aan de grond gehad ( waarmee ik bedoel dat ik me niet van m'n bike schrok van't geluid of van 't gevoel :) ) en dit dan enkele malen herhaald :} :} :}
Volgende keertje : langer, harder en bewuster :)
Véél opgestoken qua kijken & bochtentechniek ! Had ik het al zo goed beseft en gekund was ik op 28/06 nooit gecrashed :(

12/07 : vandaag in de Eifel gaan knallen met WoKe. Eerst door zenuwen ter plekke als een dweil gereden en geremd voor elke bocht :(
Besloten even te gaan zitten en nicotine tot de hersenen te laten reiken, bij het nuttigen van een glas cola.
Al veel relaxter kunnen verderrijden en bochtjes aansnijden, maar toch nog niet 100% optimaal :(
Rare wegwijzering heeft ons in't rond gestuurd en de rurberg doen missen ( terwijl die écht wel naar rechts was aangegeven, maar dat stukje liep dood :) )
dus maar doorgereden. WoKe teken gedaan dat ik op reserve stond en we maar moesten proberen tanken. Goed uit de doppen gekeken waar we zaten en of er geen tankstations waren, niks gezien uiteraard. Woke gesignaleerd dat ik reeds 30 km....44km... op reserve zat.
AutoBahn opgegaan en aan 50km op reserve stilgevallen. ( uiteindelijk bleek dat dan op zo'n 400m of zo van een tankstation te zijn, dat niet op de AutoBahn zelf was maar na een afrit. )
WoKe is mij komen redden door een jerrykanneke met 3l vloeibaar goud te brengen :)
Verder gereden, maar fietsje begon te slingeren ( voorwiel slipte constant ) en acceleren ging niet echt vlot.
Motor sputterde ook nog wat, omdat de tank volledig was leeg geweest.
Door hierop te letten niet teveel op de baan gelet en misreden, aan 95km/u aan de kant gezet waarbij ik merkte dat mijn voorrem het niet meer deed.
Kon de hendel tot tegen de gashendel trekken zonder ook maar 1km/u te zien afnemen...ondertussen einde van de "pechstrook" aan het naderen, maar motor zonder brokken door terug te schakelen en achterrem te gebruiken tot stilstand gebracht.
WoKe gebeld en gezegd waar ik met welk voorval stond.
Schijfrem geïnspecteerd, gloeiend heet en licht (roze) verkleurd. Heb dan aan mijn remhendel zitten knoeien ( is verstelbaar ) en dan remde mijn R-eendje weer.
Bij het vooruit duwen van de motor was het precies of mijn voorrem lichtjes aangreep, terwijl ik althans niet aan't remmen was. Is de ganse dag zo geweest, remblokjes en/of schijven zullen er ook wel aan zijn *zucht*
Nadat WoKe me teruggevonden had ( mits verkeerde instructies door een communicatieprobleempje :p ) weggereden naar het tankstation om jerrycan terug te bezorgen.
Knap kind aan de kassa - jammer genoeg spreek ik geen Duits :p ( dit geheel terzijde, moet toch nog iets anders dan ellende kunnen aanhalen hé :) )
Nadat we daar zijn weggereden besloot mijn buddyseat mijn rug te rammen.
'k Heb geremd en voelde hem wegglijden, nog proberen vangen met een arm achter de rug maar blijkbaar ernaast.
Onding vloog rakelings langs een andere motorrijder en 3 koekblikken, maar geen van hen is gestopt om te zeggen WAAR hij beland is.
WoKe en ik hebben zo'n 40min gezocht, in velden en bermen, maar niks gevonden.
Dan maar zonder buddyseat weggereden.
Stevige maaltijd genuttigd bij McDonalds :9 en bijna aan Aachen heb ik een hert lang de kant van de weg gezien ( misschien niet zo spectaculair overdag, maar om 23u 's avonds wél - vooral als't beest maar 1m vooruit moest gaan en ik had erop gereden ).
Braaf beest, is niet op de weg gekomen op een slecht moment, bambi kijken vroeger heeft dan toch geloond :+
Uiteindelijk lekker tot in België geknald ( hééél lekker zelfs ) en na het tanken wat burn-outs gedaan met WoKe. Bleken dit net voor de politie gedaan te hebben.
Kregen onder onze voeten.... omdat ze dachten dat mijn groot licht aanstond!!! (lichten staan te hoog afgesteld, en zijn dus te fel).
Ik - zonder erbij na te denken - zeg nog : neenee, kijk maar en waggel de motor achteruit, trek 5x of zo mijn groot licht recht in het gezicht van de 2 agenten.
Vriendelijke jongens, hebben er niks van gezegd ( |( van me, had me ook nog iets kunnen kosten denk ik ) buiten - terwijl ze FEL met hun ogen knipperden - "ah oui, ce n'étaient pas tes fares" hehehe L+L
Doorgeknald richting huis, 1 tankstation voor mijn afrit afscheid genomen van WoKe maar wou nog een burn-outje doen. TE enthousiast opgestapt en motor omgelegd - langs de ONBESCHADIGDE kant ;( ;(
Mig-uitlaat heeft geen schrammetje gelukkig, en enkel krasjes op de "YAMAHA" kuip onderaan.... "gelukkig"
En mijn enigste spiegel die er voorlopig opstaat ook aan de achterzijde wat gekrast :(

Zo dat was het....
Motor is nu dus 1 maand en 3 weken oud, heeft 5621km maar 't hele verhaal is om van te ;( ;(

Ik ga nu - tot begin deze winter - mijn bed in kruipen.
Weet niet wat ik er nu even mee ga aanvangen, maar euh... het boeit even niet echt meer ;(

Roger
 
Laatst bewerkt:
:X

Jij hebt je in ieder geval geen seconde verveelt :}
Wel petje af dat je toch maar ff zoveel km heb gedraaid met je machien.. *D

dus nu niet gaan slapen de hele seizoen... das zonde voor die maanden en missen wij JOU smakelijke verslagen hier.. :X :X

Toppie man... je doet en bent al verder dan ikke... met me 2 lessen en waarbij ik niet eerder door ga met lessen eer ik mijn autorijbewijs heb :P
 
Hey Poetssloofje,

Thanks voor je toffe commentaar !! ( zou je eerder al moeten bedanken dat je gans die waslijst doorgelezen hebt hehe }) )

Het enige dat sinds deze avond een beetje wringt is gewoon het feit dat deze motor - mijn _droom_motor - binnenkort 2 maand oud is en er al zo voorkomt :(
Al bij al is al de schade zéér licht en bijna onopvallend, maar zoals hij NU staat is't uiteraard geen zicht ( zonder die buddyseat en zo )
En een polyester racekuip betekent dat ik wederom de spaarcentjes mag aanspreken *zucht*
en sowieso kan ik niet alle schade perfect laten wegwerken ( zo denk ik aan het blutsje in de tank. Ik ga, kan noch wil een nieuwe tank kopen voor een blutsje van 1cm lang, als't zo lang is ... maar toch "doet dat zeer"...)

Toen WoKe zei dat we gingen rijden tot de stukken ervan afvlogen dacht ik niet dat dat letterlijk bedoeld was hé :9 :+

Toppie man... je doet en bent al verder dan ikke... met me 2 lessen en waarbij ik niet eerder door ga met lessen eer ik mijn autorijbewijs heb :P

Hopelijk vielen die eerste lessen al wat mee? :)
Weet je al met wat voor machine je wilt gaan rijden ? :)
Ik weet anders nog een R1 staan met lichte schade... :+

Waarom ga je niet verder lessen voordat je je autorijbewijs hebt dan?

Suc6 met je beide rijbewijzen hé :) :)

heb voor de lol ook een poll aangemaakt zie :9
 
Laatst bewerkt:
Damnz, wat een lap tekst...

Maar het zit je niet mee kerel.
Ik zal al helemaal gek worden als ik ook maar een klein krasje op mijn R1 heb :( :( :(

Maar ga lekker een nachtje slapen, en gewoon weer op je R1 stappen!!!
Groeten!
 
Wat een verhaal, zonde van al die schade en problemen, maar wanneer begin je nu eens normaal te rijden zodat je er wel plezier mee beleeft? :)
 
Hopelijk vielen die eerste lessen al wat mee? :)
Weet je al met wat voor machine je wilt gaan rijden ? :)
[Suc6 met je beide rijbewijzen hé :) :)


Die vielen echt niet tegen nee.(ik ben man van poets :P )
Bij de eerste heb ik erachteraan gereden en het ging goed.

En ja ze weet al wat voor motor ze al heeft staan. :+
 
Je nick kun je wel wijzigen, je bent geen echte godfather. Wat een pech heb jij hoh. Maar ff heel eerlijk, is die R1 niet een beetje boven jouw macht? Als ik zo eens hoor kun je die stunts die je uithaalt ook maar beter aan anderen overlaten. Koop een goedkoop fietsie om mee te raggen en te stunten. Knap die R1 zo goed als mogelijk op en hou hem netjes of verkoop hem.
 
Hoi verveel je je eigen om 5 uur s'ochtends. Ik lig dan meestal te :z .

Maar is een behoorlijk rot verhaal zoveel pech in 1.5 maand.

Is je fiets niet verzekerd?

Michael.
 
Als het een echte deuk in de tank is en geen hoek kun je die er uit trekken
en een racekuip is niet zoo duur, om te spuiten en plaatsen kan ik je wel een adresje bezorgen
 
Ik zou zeggen, lekker doorrijden deze zomer, schade staat toch stoer :9 , en als je een winterstop maakt alles laten herstellen en volgend jaar een nieuwe start.
 
:} Prachtig verhaal. jij komt op mijn vriendenlijst te staan (als ik weer eens de euvele moed heb een topic te openen)
 
Uh, tjsa, wat moet je nou met zo'n pechverhaal.... teveel om te kunnen verzinnen: ik weet al wat: als je maar gezond bent :]
 
Een ding is zeker, als ik met jou ga toeren valt alles wat me zou kunnen overkomen in het niet bij wat jou overkomt :9

Kheb toch wel een paar keer serieus op mijn tanden moeten bijten om niet te beginnen lachen/huilen ...
 
Damn hey... Ik dacht dat ik al pech had toen ik m'n motor na 2 weken al even op de grond neerlegde omdat het bochtje iets te krap was en m'n motor iets te zwaar '(

Maar tegen zoveel pech kan helemaal niemand op volgens mij! ;)
Volgens mij is deze motor niet voor jou bedoelt geweest... ik zou hem snel verkopen en een nieuwe kopen :P
 
Terwijl de meeste reacties supergoed meevallen ( waarvoor :} :} ) valt het me toch op dat de meesten denken dat ik echt als een dweil rijdt / de R1 niet aankan :( - dit zonder me zelf te zien rijden hebben & gewoon mijn verhaal gehoord te hebben. Ofwil zijn dit mensen die 't verhaal lezen, die optie aanduiden en het dan ook niet posten ( 13 replies / kleine 600 views) ?

Lijkt me dat je elke motor zomaar uit je poten kan laten flikkeren ( gebeurt ook dagelijks als je't forum leest ), er de buddyseat van kan verliezen ( idem ), een lekke achterband rijden of hem de bocht uitwerken door deze slecht door te kijken en ga zo maar verder.
 
Wat een verhaal, zonde van al die schade en problemen, maar wanneer begin je nu eens normaal te rijden zodat je er wel plezier mee beleeft? :)

definieer normaal en abnormaal rijden dan eens, want volgens mij rijd ik heel normaal. ( zelfs een beetje té normaal }) ) :)
 
Je nick kun je wel wijzigen, je bent geen echte godfather. Wat een pech heb jij hoh. Maar ff heel eerlijk, is die R1 niet een beetje boven jouw macht? Als ik zo eens hoor kun je die stunts die je uithaalt ook maar beter aan anderen overlaten. Koop een goedkoop fietsie om mee te raggen en te stunten. Knap die R1 zo goed als mogelijk op en hou hem netjes of verkoop hem.

stunten?
Een burn-outje, waaw. Voor de rest wordt er niet mee gestunt ( ik doe er geen wheelies mee etc ) omdat ik er niet mee op mijn bek wil gaan.
Kom ik toch nog zo'n dingen tegen :(

Maar met je laatste zin ben ik het wel 100% eens ;)
 
Hoi verveel je je eigen om 5 uur s'ochtends. Ik lig dan meestal te :z .

Maar is een behoorlijk rot verhaal zoveel pech in 1.5 maand.

Is je fiets niet verzekerd?

Michael.

ben pas rond 2u thuisgekomen of zo van die rit gisteren... wou mijn verhaal toch es kwijt nadat ik wat andere posts gelezen had dus ja.

Oh ja, verzekerd is die wel. Kost me 1094€/jaar, rijd ik je hondje dood of knal ik door de (geluids)muur van je huis dan is dat betaald.
Leg ik hem zelf om, dan ben ik de lul...

Tsja... Belgen kunnen hem niet all-risk verzekeren :(
 
Als het een echte deuk in de tank is en geen hoek kun je die er uit trekken
en een racekuip is niet zoo duur, om te spuiten en plaatsen kan ik je wel een adresje bezorgen

't is effectief een deukske ze, maar heel klein.
Ah, mail me anders ne keer dat adres door Sigma ! 'k Ben aan't rondkijken en prijzen aan't vergelijken, dus een adresje meer of minder ... :)
 
Een ding is zeker, als ik met jou ga toeren valt alles wat me zou kunnen overkomen in het niet bij wat jou overkomt :9

Kheb toch wel een paar keer serieus op mijn tanden moeten bijten om niet te beginnen lachen/huilen ...

ik denk dat ik me gisteren zelf niet zou gehouden hebben als ik u vol enthousiasme had zien opstappen en direct naar rechts overflikkeren :)

en na die schijfremmen die oververhitten had ik nog zo gezegd : wat kan der nu nog misgaan |(
na de buddy die weggevlogen was : ok, nu KAN ik niet méér pech hebben op een dag |(

Ah ja...
 
Te koop:
1 R1 spiegel, lichte krasschade, vraagprijs 50 euro, nieuwprijs 120 euro (als ik Sigma mag geloven omtrent prijzen van motorspiegels 8-) )

})
 
Terug
Bovenaan Onderaan