mijn pech blijft aanhouden, maar deze keer wordt het me echt wel een beetje teveel en begint het mijn goede humeur toch wel aan te tasten moet ik eerlijk toegeven.
Dit is om van te beginnen schreien, zoals ze hier plachten te zeggen.
'k Zal eens alles opsommen, 't is surreeël gewoon...voor het gehele verhaal zal je de ganse post moeten overlezen, sorry
17/05 : nieuwe blauwe 2003 R1 komt thuis toe. Yippeee!!!!
(tussen 17/05 & 28/06 mijn splinternieuwe shoei ( +- 720€ betaald ) van mijn spiegel doen donderen maar hij is "gelukkig" op't vizier terechtgekomen. Vizier gekrast en "sluiterke" aan de zijkant was eraan.
Is in garantie gemaakt
28/06 : Motor heeft dan zo'n 3400km. Met een bendeke MF'ers zijn we gaan Eifelen, voor mij was het de 2e maal aldaar maar omstreeks 18u30 vlieg ik de bocht uit. Slecht doorgekeken is de reden ( en ook dat ik verschoten was van de slijtbout die'k aan de grond had gereden, waardoor ik naar mijn voet heb gekeken wat dan tot dat slecht doorkijken heeft geleid...)
Schade : - ego gedeukt
- kuip boven de lichten gekrast, maar langs binnen achter het dashboard gebarsten
- linkerspiegel eraf gevlogen ( en ligt nog steeds veilig bij ir_fuel opgeborgen )
- kontje VOLLEDIG kapot ( barsten, krassen... noem maar op )
- linkerkuip licht gekrast op de "YFZ R1" --> valt niet op dus wordt niet hersteld
- carterdeksel gekrast ( woo, lekker belangrijk, valt OOK niet op en tsja... )
- klein blutsje in de tank door mijn knie ( valt eigenlijk OOK niet op, en is amper 1cm groot, zelfs nog niet )
- grote kras op mijn linkerlicht, moet ik dus nieuwe headlight unit voor steken
Bij het naar huis rijden word ik op de kop toe nog eens geflitst...maar wel langs voren
vrijdag 04/07: bij het volgen van een motorbeheersingscursus ( www.motorbeheersing.com ) rijd ik platte band!!! Aaaargh !
Motor langs de kant, slot erop en bij de instructeur achterop meegereden.
Kom 's avonds thuis ( mensen van centrum voor motorbeheersing hebben mij & de motor thuis afgezet met het busje, wel een mooie service ) en kijk eens in mijn brievenbus : geflitst, op 28/06, om 11u55, met de gezwinde snelheid van 150km/u waar ik 120 mocht.
05/07 : bandencentrale heeft het te druk, moet zelf maar band komen brengen. NOT
07/07 : wil toch rijden na het werk... Touring wegenhulp opgebeld, die stopt mijn band ( natuurlijk de 2(!!) scheurtjes volledig opengestoken en dan die stop erin...) & maakt me lid met ook bijstand voor in het buitenland.
Paf! 200+ € de deur uit, en nog eens 6€ voor die stomme stoppen.
08/07 : nog steeds geen band gevonden en ik moet naar Frankrijk, want op 09/07 zou ik een circuitinitiatie volgen van Motoren & toerisme - Aktief op Croix-en-Ternois.
Dealer opgebeld en 20min gediscussieerd, allé, wil hij mij er die dag toch nog tussennemen.
Kom daar toe, blijken ze uiteindelijk toch GEEN 190/50 meer te hebben.
Dealer erop gewezen dat hij aan de telefoon gezegd had er wél ene had & dat ik zonder nieuwe band niet wegging
Buitengegaan met een nieuwe Pirelli Dragon EVO Corsa (ipv de standaard Michelin ) en de wijze raad : "hehe morgen op circuit gade u dermee amuseren. Pas wel op in de regen".
Even profiel bekeken en vergeleken met voorband ( Michelin )... hmm... no shit Sherlock !
Oh ja, kostte 234€ ! ( +15€ bestek voor mijn schade, krijg ik terug indien ik mijn schade daar laat herstellen )
09/07 : lekkkkerrr geknald op Croix. Begonnen bij beginners & laatste sessie bij gevorderden meegereden. Achterband was super & direct al lekker ingereden de dag ervoor ( 400 km gedaan ) maar op circuit er direct al lekker mee kunnen zwijnen.
Ook zonder er echt erg in te hebben even de rechterknie aan de grond gehad ( waarmee ik bedoel dat ik me niet van m'n bike schrok van't geluid of van 't gevoel ) en dit dan enkele malen herhaald
Volgende keertje : langer, harder en bewuster
Véél opgestoken qua kijken & bochtentechniek ! Had ik het al zo goed beseft en gekund was ik op 28/06 nooit gecrashed
12/07 : vandaag in de Eifel gaan knallen met WoKe. Eerst door zenuwen ter plekke als een dweil gereden en geremd voor elke bocht
Besloten even te gaan zitten en nicotine tot de hersenen te laten reiken, bij het nuttigen van een glas cola.
Al veel relaxter kunnen verderrijden en bochtjes aansnijden, maar toch nog niet 100% optimaal
Rare wegwijzering heeft ons in't rond gestuurd en de rurberg doen missen ( terwijl die écht wel naar rechts was aangegeven, maar dat stukje liep dood )
dus maar doorgereden. WoKe teken gedaan dat ik op reserve stond en we maar moesten proberen tanken. Goed uit de doppen gekeken waar we zaten en of er geen tankstations waren, niks gezien uiteraard. Woke gesignaleerd dat ik reeds 30 km....44km... op reserve zat.
AutoBahn opgegaan en aan 50km op reserve stilgevallen. ( uiteindelijk bleek dat dan op zo'n 400m of zo van een tankstation te zijn, dat niet op de AutoBahn zelf was maar na een afrit. )
WoKe is mij komen redden door een jerrykanneke met 3l vloeibaar goud te brengen
Verder gereden, maar fietsje begon te slingeren ( voorwiel slipte constant ) en acceleren ging niet echt vlot.
Motor sputterde ook nog wat, omdat de tank volledig was leeg geweest.
Door hierop te letten niet teveel op de baan gelet en misreden, aan 95km/u aan de kant gezet waarbij ik merkte dat mijn voorrem het niet meer deed.
Kon de hendel tot tegen de gashendel trekken zonder ook maar 1km/u te zien afnemen...ondertussen einde van de "pechstrook" aan het naderen, maar motor zonder brokken door terug te schakelen en achterrem te gebruiken tot stilstand gebracht.
WoKe gebeld en gezegd waar ik met welk voorval stond.
Schijfrem geïnspecteerd, gloeiend heet en licht (roze) verkleurd. Heb dan aan mijn remhendel zitten knoeien ( is verstelbaar ) en dan remde mijn R-eendje weer.
Bij het vooruit duwen van de motor was het precies of mijn voorrem lichtjes aangreep, terwijl ik althans niet aan't remmen was. Is de ganse dag zo geweest, remblokjes en/of schijven zullen er ook wel aan zijn *zucht*
Nadat WoKe me teruggevonden had ( mits verkeerde instructies door een communicatieprobleempje :p ) weggereden naar het tankstation om jerrycan terug te bezorgen.
Knap kind aan de kassa - jammer genoeg spreek ik geen Duits :p ( dit geheel terzijde, moet toch nog iets anders dan ellende kunnen aanhalen hé )
Nadat we daar zijn weggereden besloot mijn buddyseat mijn rug te rammen.
'k Heb geremd en voelde hem wegglijden, nog proberen vangen met een arm achter de rug maar blijkbaar ernaast.
Onding vloog rakelings langs een andere motorrijder en 3 koekblikken, maar geen van hen is gestopt om te zeggen WAAR hij beland is.
WoKe en ik hebben zo'n 40min gezocht, in velden en bermen, maar niks gevonden.
Dan maar zonder buddyseat weggereden.
Stevige maaltijd genuttigd bij McDonalds en bijna aan Aachen heb ik een hert lang de kant van de weg gezien ( misschien niet zo spectaculair overdag, maar om 23u 's avonds wél - vooral als't beest maar 1m vooruit moest gaan en ik had erop gereden ).
Braaf beest, is niet op de weg gekomen op een slecht moment, bambi kijken vroeger heeft dan toch geloond
Uiteindelijk lekker tot in België geknald ( hééél lekker zelfs ) en na het tanken wat burn-outs gedaan met WoKe. Bleken dit net voor de politie gedaan te hebben.
Kregen onder onze voeten.... omdat ze dachten dat mijn groot licht aanstond!!! (lichten staan te hoog afgesteld, en zijn dus te fel).
Ik - zonder erbij na te denken - zeg nog : neenee, kijk maar en waggel de motor achteruit, trek 5x of zo mijn groot licht recht in het gezicht van de 2 agenten.
Vriendelijke jongens, hebben er niks van gezegd ( van me, had me ook nog iets kunnen kosten denk ik ) buiten - terwijl ze FEL met hun ogen knipperden - "ah oui, ce n'étaient pas tes fares" hehehe L+L
Doorgeknald richting huis, 1 tankstation voor mijn afrit afscheid genomen van WoKe maar wou nog een burn-outje doen. TE enthousiast opgestapt en motor omgelegd - langs de ONBESCHADIGDE kant
Mig-uitlaat heeft geen schrammetje gelukkig, en enkel krasjes op de "YAMAHA" kuip onderaan.... "gelukkig"
En mijn enigste spiegel die er voorlopig opstaat ook aan de achterzijde wat gekrast
Zo dat was het....
Motor is nu dus 1 maand en 3 weken oud, heeft 5621km maar 't hele verhaal is om van te
Ik ga nu - tot begin deze winter - mijn bed in kruipen.
Weet niet wat ik er nu even mee ga aanvangen, maar euh... het boeit even niet echt meer
Roger
Dit is om van te beginnen schreien, zoals ze hier plachten te zeggen.
'k Zal eens alles opsommen, 't is surreeël gewoon...voor het gehele verhaal zal je de ganse post moeten overlezen, sorry
17/05 : nieuwe blauwe 2003 R1 komt thuis toe. Yippeee!!!!
(tussen 17/05 & 28/06 mijn splinternieuwe shoei ( +- 720€ betaald ) van mijn spiegel doen donderen maar hij is "gelukkig" op't vizier terechtgekomen. Vizier gekrast en "sluiterke" aan de zijkant was eraan.
Is in garantie gemaakt
28/06 : Motor heeft dan zo'n 3400km. Met een bendeke MF'ers zijn we gaan Eifelen, voor mij was het de 2e maal aldaar maar omstreeks 18u30 vlieg ik de bocht uit. Slecht doorgekeken is de reden ( en ook dat ik verschoten was van de slijtbout die'k aan de grond had gereden, waardoor ik naar mijn voet heb gekeken wat dan tot dat slecht doorkijken heeft geleid...)
Schade : - ego gedeukt
- kuip boven de lichten gekrast, maar langs binnen achter het dashboard gebarsten
- linkerspiegel eraf gevlogen ( en ligt nog steeds veilig bij ir_fuel opgeborgen )
- kontje VOLLEDIG kapot ( barsten, krassen... noem maar op )
- linkerkuip licht gekrast op de "YFZ R1" --> valt niet op dus wordt niet hersteld
- carterdeksel gekrast ( woo, lekker belangrijk, valt OOK niet op en tsja... )
- klein blutsje in de tank door mijn knie ( valt eigenlijk OOK niet op, en is amper 1cm groot, zelfs nog niet )
- grote kras op mijn linkerlicht, moet ik dus nieuwe headlight unit voor steken
Bij het naar huis rijden word ik op de kop toe nog eens geflitst...maar wel langs voren
vrijdag 04/07: bij het volgen van een motorbeheersingscursus ( www.motorbeheersing.com ) rijd ik platte band!!! Aaaargh !
Motor langs de kant, slot erop en bij de instructeur achterop meegereden.
Kom 's avonds thuis ( mensen van centrum voor motorbeheersing hebben mij & de motor thuis afgezet met het busje, wel een mooie service ) en kijk eens in mijn brievenbus : geflitst, op 28/06, om 11u55, met de gezwinde snelheid van 150km/u waar ik 120 mocht.
05/07 : bandencentrale heeft het te druk, moet zelf maar band komen brengen. NOT
07/07 : wil toch rijden na het werk... Touring wegenhulp opgebeld, die stopt mijn band ( natuurlijk de 2(!!) scheurtjes volledig opengestoken en dan die stop erin...) & maakt me lid met ook bijstand voor in het buitenland.
Paf! 200+ € de deur uit, en nog eens 6€ voor die stomme stoppen.
08/07 : nog steeds geen band gevonden en ik moet naar Frankrijk, want op 09/07 zou ik een circuitinitiatie volgen van Motoren & toerisme - Aktief op Croix-en-Ternois.
Dealer opgebeld en 20min gediscussieerd, allé, wil hij mij er die dag toch nog tussennemen.
Kom daar toe, blijken ze uiteindelijk toch GEEN 190/50 meer te hebben.
Dealer erop gewezen dat hij aan de telefoon gezegd had er wél ene had & dat ik zonder nieuwe band niet wegging
Buitengegaan met een nieuwe Pirelli Dragon EVO Corsa (ipv de standaard Michelin ) en de wijze raad : "hehe morgen op circuit gade u dermee amuseren. Pas wel op in de regen".
Even profiel bekeken en vergeleken met voorband ( Michelin )... hmm... no shit Sherlock !
Oh ja, kostte 234€ ! ( +15€ bestek voor mijn schade, krijg ik terug indien ik mijn schade daar laat herstellen )
09/07 : lekkkkerrr geknald op Croix. Begonnen bij beginners & laatste sessie bij gevorderden meegereden. Achterband was super & direct al lekker ingereden de dag ervoor ( 400 km gedaan ) maar op circuit er direct al lekker mee kunnen zwijnen.
Ook zonder er echt erg in te hebben even de rechterknie aan de grond gehad ( waarmee ik bedoel dat ik me niet van m'n bike schrok van't geluid of van 't gevoel ) en dit dan enkele malen herhaald
Volgende keertje : langer, harder en bewuster
Véél opgestoken qua kijken & bochtentechniek ! Had ik het al zo goed beseft en gekund was ik op 28/06 nooit gecrashed
12/07 : vandaag in de Eifel gaan knallen met WoKe. Eerst door zenuwen ter plekke als een dweil gereden en geremd voor elke bocht
Besloten even te gaan zitten en nicotine tot de hersenen te laten reiken, bij het nuttigen van een glas cola.
Al veel relaxter kunnen verderrijden en bochtjes aansnijden, maar toch nog niet 100% optimaal
Rare wegwijzering heeft ons in't rond gestuurd en de rurberg doen missen ( terwijl die écht wel naar rechts was aangegeven, maar dat stukje liep dood )
dus maar doorgereden. WoKe teken gedaan dat ik op reserve stond en we maar moesten proberen tanken. Goed uit de doppen gekeken waar we zaten en of er geen tankstations waren, niks gezien uiteraard. Woke gesignaleerd dat ik reeds 30 km....44km... op reserve zat.
AutoBahn opgegaan en aan 50km op reserve stilgevallen. ( uiteindelijk bleek dat dan op zo'n 400m of zo van een tankstation te zijn, dat niet op de AutoBahn zelf was maar na een afrit. )
WoKe is mij komen redden door een jerrykanneke met 3l vloeibaar goud te brengen
Verder gereden, maar fietsje begon te slingeren ( voorwiel slipte constant ) en acceleren ging niet echt vlot.
Motor sputterde ook nog wat, omdat de tank volledig was leeg geweest.
Door hierop te letten niet teveel op de baan gelet en misreden, aan 95km/u aan de kant gezet waarbij ik merkte dat mijn voorrem het niet meer deed.
Kon de hendel tot tegen de gashendel trekken zonder ook maar 1km/u te zien afnemen...ondertussen einde van de "pechstrook" aan het naderen, maar motor zonder brokken door terug te schakelen en achterrem te gebruiken tot stilstand gebracht.
WoKe gebeld en gezegd waar ik met welk voorval stond.
Schijfrem geïnspecteerd, gloeiend heet en licht (roze) verkleurd. Heb dan aan mijn remhendel zitten knoeien ( is verstelbaar ) en dan remde mijn R-eendje weer.
Bij het vooruit duwen van de motor was het precies of mijn voorrem lichtjes aangreep, terwijl ik althans niet aan't remmen was. Is de ganse dag zo geweest, remblokjes en/of schijven zullen er ook wel aan zijn *zucht*
Nadat WoKe me teruggevonden had ( mits verkeerde instructies door een communicatieprobleempje :p ) weggereden naar het tankstation om jerrycan terug te bezorgen.
Knap kind aan de kassa - jammer genoeg spreek ik geen Duits :p ( dit geheel terzijde, moet toch nog iets anders dan ellende kunnen aanhalen hé )
Nadat we daar zijn weggereden besloot mijn buddyseat mijn rug te rammen.
'k Heb geremd en voelde hem wegglijden, nog proberen vangen met een arm achter de rug maar blijkbaar ernaast.
Onding vloog rakelings langs een andere motorrijder en 3 koekblikken, maar geen van hen is gestopt om te zeggen WAAR hij beland is.
WoKe en ik hebben zo'n 40min gezocht, in velden en bermen, maar niks gevonden.
Dan maar zonder buddyseat weggereden.
Stevige maaltijd genuttigd bij McDonalds en bijna aan Aachen heb ik een hert lang de kant van de weg gezien ( misschien niet zo spectaculair overdag, maar om 23u 's avonds wél - vooral als't beest maar 1m vooruit moest gaan en ik had erop gereden ).
Braaf beest, is niet op de weg gekomen op een slecht moment, bambi kijken vroeger heeft dan toch geloond
Uiteindelijk lekker tot in België geknald ( hééél lekker zelfs ) en na het tanken wat burn-outs gedaan met WoKe. Bleken dit net voor de politie gedaan te hebben.
Kregen onder onze voeten.... omdat ze dachten dat mijn groot licht aanstond!!! (lichten staan te hoog afgesteld, en zijn dus te fel).
Ik - zonder erbij na te denken - zeg nog : neenee, kijk maar en waggel de motor achteruit, trek 5x of zo mijn groot licht recht in het gezicht van de 2 agenten.
Vriendelijke jongens, hebben er niks van gezegd ( van me, had me ook nog iets kunnen kosten denk ik ) buiten - terwijl ze FEL met hun ogen knipperden - "ah oui, ce n'étaient pas tes fares" hehehe L+L
Doorgeknald richting huis, 1 tankstation voor mijn afrit afscheid genomen van WoKe maar wou nog een burn-outje doen. TE enthousiast opgestapt en motor omgelegd - langs de ONBESCHADIGDE kant
Mig-uitlaat heeft geen schrammetje gelukkig, en enkel krasjes op de "YAMAHA" kuip onderaan.... "gelukkig"
En mijn enigste spiegel die er voorlopig opstaat ook aan de achterzijde wat gekrast
Zo dat was het....
Motor is nu dus 1 maand en 3 weken oud, heeft 5621km maar 't hele verhaal is om van te
Ik ga nu - tot begin deze winter - mijn bed in kruipen.
Weet niet wat ik er nu even mee ga aanvangen, maar euh... het boeit even niet echt meer
Roger
Laatst bewerkt: