Ik ga waarschijnlijk een chopper kopen!

Welke ACE heb je gereden?
een 750 uit '98. Leuke fiets, maar ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik word dan toch de volgende Magnamaniac hier op het forum, want het is de '95 Magna geworden, 18.000km op de teller, werkelijk perfecte staat, met tassenset, sissybar en slot. Heb er iets meer voor betaald dan ik eigenlijk wilde, maar het is echt een prachtfiets. En wat een koppel....
Goed, ik verlaat u en hoop u dra eindelijk eens live te zien, op de fiets uiteraard.
 
hey motorcollega's,

"Hoe is het met de topicstarter?" Wat een sociale vraag :) Bedankt voor de interesse.
Ben nog niet wezen proefrijden maar heb ook even gekeken voor BMW's. Wat zijn duur tweedehands zeg. Ik denk dat het nog steeds een chopper wordt maar dan wel een 700(tje) want een 1400 is moeilijk te betalen en waarschijnlijk ook duuder in onderhoud, denk ik dan.
 
Volgens mij ben jij echt voor ongeveer hetzelfde aan het zoeken als ik was toen mijn budget nog beperkter was dan nu. Magna V45 is goed te betalen, uitstekend handelbaar als beginner en heeft vermogen genieg. Een V65 is sterker, maar, zo heeft Magnamaniac me uitgelegd, minder makkelijk onder bedwang te houden aangezien hij een hoger zwaartepunt heeft. Waar je eventueel misschien ook aan zou kunnen denken is een goedkope naked bike, en die dan geleidelijk wat shopperiger maken. Ik zou het niet snel doen, maar het is een mogelijkheid.
 
Ondertussen heb ik hem. Kleine 200 kilometers op gereden. Prachtig fietsje, en een koppel waar je akelig van wordt. Gisteren op nat wegdek uitbrekende achterkant toen ik iets te enthousiast op wilde trekken bij een stoplicht. Verder wel echt goed te hanteren, zeker voor zijn gewicht (droog bijna 250 kilogram). Zodra er foto's (afgedrukt) zijn, komen ze on line.
 
topic starter al verder?
Ik heb er 600 kilometers op zitten, sta nu nog vroeger op om met een omweg naar mijn werk te rijden :+ :]

Vandaag voor het eerst zitten poetsen. Absoluut geen vervelend werk, alleen duurde het wel een paar uur voor ik klaar was, zonder dat ik het doorhad. Het resultaat is er dan ook wel naar.
 
En kijk.... weer een magna freak. Ze leren het wel :)
Vroeger of later gaat iedereen op een Magna rijden, hahahahahaha! (Maniacaal gelach)
 
hey,

Ik ben op zoek naar een mooie en hopelijk ook goede chopper. Ik heb altijd met een goeie en trouwe CB-1 gereden maar wil hem nu toch weg gaan doen. Wat ik zoek is dit:

- tussen de 2500 en 3500 euro.
- beetje een lowrider/easyrider idee zijn (niet een semi-chopper-achtig iets)
- achter laag, dikke band mogelijk.
- als t kan ook in t zwart verkrijgbaar.
- pittige motor, meer dan 70 of 80 pk toch wel gewenst.
- gunstig brandstofverbruik, gaat moeilijker natuurlijk met veel pk (hoe zit 't met verbruik van een bijv. Shadow 1100? De getallen x op 100 lijkt me wel handig).

Ik weet het, ik ben lastig... :+
ik hoop dat iemand me een beetje kan vertellen hoe dat zit met de chopperwereld en dat ik een gaaf modelletje kan vinden.

Ik heb zelf al wat rondgeneusd en dit is wat ik gevonden heb...

Suzuki Intruder 1400
Honda Shadow 1100

Dus wel allen de oudere modellen, anders is het onbetaalbaar.

Hartstikke bedankt alvast! *D

het is waarschijnlijk geen chopper geworden?
 
Het gaat niet om vermogen bij een chopper maar om KOPPEL!

Ga voor een Shadow! vooral de oudere types hebben hydraulische kleppen dus nooit stellen en zijn echt bulletproof.

Laat ik er nou toevallig een hebben staan......... :-)

full
 
1100 shadow heeft 90 Nm en Magna 96 Nm echter de Shadow bij 3500 tpm en de Magna bok 7000 tpm. Dus de Shadow maakt minder toeren, gebruikt minder brandstof , minder slijtage, kan toe met minder schakelen enz enz. Het Shadow blok is ook aanzienlijk lichter dan de Magna en dus is de Shadow veel gebruiksvriendelijker.

Bassman :-)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan