Ik ga waarschijnlijk een chopper kopen!

Tohereknowswhen

Die hard MF'er
18 sep 2002
347
0
Amsterdam
hey,

Ik ben op zoek naar een mooie en hopelijk ook goede chopper. Ik heb altijd met een goeie en trouwe CB-1 gereden maar wil hem nu toch weg gaan doen. Wat ik zoek is dit:

- tussen de 2500 en 3500 euro.
- beetje een lowrider/easyrider idee zijn (niet een semi-chopper-achtig iets)
- achter laag, dikke band mogelijk.
- als t kan ook in t zwart verkrijgbaar.
- pittige motor, meer dan 70 of 80 pk toch wel gewenst.
- gunstig brandstofverbruik, gaat moeilijker natuurlijk met veel pk (hoe zit 't met verbruik van een bijv. Shadow 1100? De getallen x op 100 lijkt me wel handig).

Ik weet het, ik ben lastig... :+
ik hoop dat iemand me een beetje kan vertellen hoe dat zit met de chopperwereld en dat ik een gaaf modelletje kan vinden.

Ik heb zelf al wat rondgeneusd en dit is wat ik gevonden heb...

Suzuki Intruder 1400
Honda Shadow 1100

Dus wel allen de oudere modellen, anders is het onbetaalbaar.

Hartstikke bedankt alvast! *D
 
Laatst bewerkt:
Begin volgend jaar gaat mijn Kawa VN750 Vulcan in de verkoop. 't Is er een uit '93 met ongeveer 33.000km op de teller. Dus als je interesse hebt... en ik hoef er geen hoofdprijs voor te hebben.

IMG_0002.JPG


We willen namelijk een toermotor kopen
 
Als je meer dan 70-80 PK wil hebben in een custom/chopper zijn er eigenlijk maar 2 typen geschikt zover ik kan bedenken: de (super) magna en de V-max, de rest blijft er (ver) onder. Ja je hebt natuurlijk ook nog de F6C van honda en die nieuwe triumph of vulcan, maar dat past niet bepaald in je budget. Zelfs een goede Vmax of supermagna zal niet meevallen in je budget.
Verbruik van de diverse magna's (VF70C/V45, supermagna, VF1100C/V65) licht zo rond de 1:15 bij niet te extreem gebruik, de max weet ik niet.
Dikke band kun je hierop wel vergeten, net als op de Vmax, of je moet diep in de buidel tasten voor een aangepaste achterbrug.
Waarom wordt je CB1 te duur? (vind ik persoonlijk niet onder racer vallen, maar oke) Te veel boetes? ook met een custom kun je gemakkelijk (veel) te hard rijden hoor.
 
Ja maar een custom nodigt niet zo uit om hard te jagen, terwijl een racer eigenlijk het lekkerst rijdt als je wat harder gaat en hoger in toeren zit.

Kan de TS trouwens een intruder aanraden, bevalt mij prima tot nu toe en is ook nog redelijk mee te gooien (voor een chopper/custom that is)
 
Hoi,

Bedankt voor de reacties.
Mn CB-1 vind ik te duur worden. Ik vind het toch wel een echte racer met zijn voorover zit en buikschuif tank. Het vermogen is misschien licht maar hij is wel fel, een racer lijkt me toch duurder in onderhoud, ook al heb ik er NOOIT een probleem mee gehad. Het is denk ik de beste koop van mn leven geweest. Ik ga binnenkort naar vol vermogen en dan wil je toch iets meer (ik rij nu al met volle vermogen CB-1, niemand zeggen hoor!!! :+ ).

Ik zat persoonlijk aan dit model te denken:

full


full


Die kom je nog wel eens bij de 2000 a 2500 euro tegen.

Dus als ik t goed begrijp dan blijven alleen de Vmax en de Supermagna over boven de 70 a 80 pk? Hoe zit het dan met de bandenslijtage, hoeveel km met een band?
En onderhoud sowieso? Mijn CB-1 is echt bijna onderhouds vrij op de standaard dingen na, nog nooit iets mee gehad. Ik wil wel wat betalen maar om nou om de 5000 km grote reparaties te moeten doen....
 
Laatst bewerkt:
Mocht je 500cc ook nog genoeg vinden is mijn en500 misschien een optie? verbruik is bij normaal rijden een goede 1:20 en heeft op dit moment geen kosten in het vooruitzicht (banden, kleppen, remmen etc)
 
Hij wil voor 1500 á 2000 Euro's een zwarte tsjoppert met meer dan 70 á 80 pk en een brede achterband. Mijn Vulcan heeft iets van 66 pk dus ik vrees dat die, samen met jouw motor, niet op zijn lijstje staat. Nou ja, zuinig zijn die van ons dan weer wel.

Trouwens, Tohereknowswhen, ik lees dat je interesse hebt in de Magna. Let wel op, dat de eerste serie van dit type een slechte smering heeft van de nokkenas (oliekanaaltjes naar de kop zijn te dun). Hierdoor ontstaan er nogal eens ernstige en kostbare drama's in de cilinderkoppen. Ik heb zelf een Honda VF750C Magna uit 1984 gehad en die had er ook last van. Schrik trouwens niet van de onderdelenprijzen van deze motoren.
 
Heb zelf de Super Magna uit '88. Rood, 750 cc 4 cilinder. Geweldige machine en een heerlijke relaxte motor die echt wel vooruit te branden is. Weinig onderhoud hewb ik tot nu toe (1 1/2 jaar in bezit).
kosten: 3500 tot 4500 euro moet te doen zijn.
89 pk dacht ik. verbruik ongeveer 1:14 km
Groeten van The Jackal
 
De voorbeelden die je noemt (wat betreft vermogen en uiterlijk) zijn allemaal duurder in onderhoud dan een CB1-tje ..... Ik weet niet waar je je informatie op baseert of vandaan hebt, maar er klopt niet veel van.
 
De voorbeelden die je noemt (wat betreft vermogen en uiterlijk) zijn allemaal duurder in onderhoud dan een CB1-tje ..... Ik weet niet waar je je informatie op baseert of vandaan hebt, maar er klopt niet veel van.
:^

Vage boel :?
 
De voorbeelden die je noemt (wat betreft vermogen en uiterlijk) zijn allemaal duurder in onderhoud dan een CB1-tje ..... Ik weet niet waar je je informatie op baseert of vandaan hebt, maar er klopt niet veel van.

Das ook weer waar ja, het onderhoud zal duurder zijn. Het enige waar hij winst mee kan halen is het verbruik. die heb ik nooit hoger gehad als 1:15 en nooit lager als 1:25. Meestal zit ik rond de 1:19.
 
weet nog wel een mooie kawa elliminator te staan voor je.is behoorlijk rap-goed mee te sturen en in goede staat.hij is een jaartje of twee geleden uit elkaar geweest en o.a het frame opnieuw gepoedercoat enz.hij heeft domweg geen tijd om er mee te rijden en wil hem nu toch verkopen.prijs ligt rond de €2200.-
groeten:boedhaman
 
250? 600? 900? 1000? Lijkt me handig om er effe bij te vermelden ....
 
Iedereen die een ander type motor aanbied, helaas. Ik ga toch voor de Magna. Desalniettemin hele mooie motoren hoor :D

Hoe het er nu uitziet, voor zover dat te zeggen valt, ga ik voor de Supermagna. De 750 dus. Iemand daarover nog verhalen, ips bij aankoop of wat dan ook? Wat zijn bijvoorbeeld bekende mankementen bij de Supermagna?

@ Al: Ik weet dat een CB-1 niet echt duur is maar ik hoop dat een chopper maximaal even duur dan niet goedkoper kan zijn. Een Magna is natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar ik wil niet van het vermogen af, ik wil juist wat meer.
 
Bij aanschaf van de supermagna moet je letten op het bochtenwerk van de uitlaat. de uitlaten staan met de opening omhoog. Als de motor veel in de regen heeft gestaan, roesten de bochten onderin door.

Greetz, The Jackal
 
De 2e versnelling is gevoelig voor eruitspringen. Tijdens de proefrit een paar keer flink doortrekken in alle versnellingen, als hij uit versnellingen springt (meeste kans bij de 2e) de motor lekker laten staan. Is een dure reparatie. De supermagna's hebben minder last van slechte koppen als de voorgaande modellen. Bij koude motor tikkende klepjes is nornmaal (helemaal stil= te strakke klepen) bij (goed) warme motor moet dit bijna helemaal weg zijn.

Overigens ligen de vraagprijzen van de supermagna's gemiddeld zo tussen de 3500-4500 Euro. Een super die voor jouw prijsindicatie aangeboden staat zou ik met flink wantrouwen bekijken.
 
@ Al: Ik weet dat een CB-1 niet echt duur is maar ik hoop dat een chopper maximaal even duur dan niet goedkoper kan zijn. Een Magna is natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar ik wil niet van het vermogen af, ik wil juist wat meer.
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je niks af te raden, maar realiseer je dat meer vermogen meestal meer kosten inhoudt.
Zo'n Magna is wel een leuk ding ja en de cardan scheelt je alweer kosten voor onderhoud en vervanging van ketting en tandwielen.
 
De 2e versnelling is gevoelig voor eruitspringen. Tijdens de proefrit een paar keer flink doortrekken in alle versnellingen, als hij uit versnellingen springt (meeste kans bij de 2e) de motor lekker laten staan. Is een dure reparatie. De supermagna's hebben minder last van slechte koppen als de voorgaande modellen. Bij koude motor tikkende klepjes is nornmaal (helemaal stil= te strakke klepen) bij (goed) warme motor moet dit bijna helemaal weg zijn.

Overigens ligen de vraagprijzen van de supermagna's gemiddeld zo tussen de 3500-4500 Euro. Een super die voor jouw prijsindicatie aangeboden staat zou ik met flink wantrouwen bekijken.

Ja, ik heb het nu ook gezien. Ik denk dat ik dan maar een ouder model neem, die er echt goed uit ziet en goed rijdt voor dat geld. Ik heb zelfs een supermagna gezien voor 1700 euro. Ik begrijp je punt.
Dan richting de v45 omdat ik begrepen heb dat de v65 vaker stuk gaat.
Bedankt :)
 
Ik heb zelf net een zwarte Supermagna, en die bevalt mij prima!
Vroeger heb ik meestal sportief gereden, op z900 en z1000 enzo.
Voor een chopper stuurt de Super vrij goed, maar vergelijk hem natuurlijk met een Duc of zo.
Het vermogen is prima, hij wil echt wel vooruit, en hij maakt een mooi geluid daarbij.
Het verbruik valt best wel mee, hangt van je rechterpols af, de tank is wel aan de kleine kant, je staat wat sneller aan de pomp.

Bedenk wel dat de Super een wat oudere motor is, dus kijk goed in welke staat hij is. Als je er zelf niet zo veel verstand van hebt, neem dan een kenner mee!
En ga vooral veel fietsen bekijken, en proefrijden, dan krijg je er vanzelf meer kijk op.

Kijk eens goed op het forum van http://www.magnamaniac.com/forum (magnamaniac), daar vind je info over de verschillende modellen, en waar je op moet letten en zo. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken.

suc6...
 
Laatst bewerkt:
Kan ik beter een goede oud model kopen dan een goedkoper nieuw model?

(Ohja, even interesse:

Wordt je van een 124pk chopper niet gewoon afgeblazen? :P )
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het met de mankementen van Intruders?

Van de Magna heb ik inmiddels door veel lezen begrepen dat de onderdelen vrij lastig te verkrijgen zijn en ook de nokkenasgedeelte (boven in t blok) slecht gesmeerd worden wat heel duur kan zijn. Ook de versnellingsbak is niet ideaal heb ik begrepen. Ik vind de Magna's, zeker de Supermagna een ongelovelijk mooie motor en vind de techniek van Honda goed maar kijk ook maar even naar de alternatieven. Dus barst los met je verhalen over Intruders of andere merken...
Ook shadows vind ik wel mooi.

Laat ik het misschien anders zeggen, ik wil gewoon een dikke chopper die zwaar vermogen heeft (vanaf 70 pk) en enigzins betrouwbaar en betaalbaar (2500-2500 euros) is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan