Ik ga zometeen een SV650S 2005 bezichtigen. Waar op letten voor aankoop?

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
334
170
En dan bedoel ik meer specifiek voor dit model. Hij heeft ruim 80k gelopen, volgens de eigenaar goed onderhouden. Kleppen waren gesteld in 2021, weet niet hoeveel kilometers geleden dat ga ik ter plekke vragen.

Eigenaar is de 3e eigenaar en bezit de motor al 13 jaar.

Dus een beetje buiten de standaard dingen zoals voorvork olie keeringen controleren etc. Waar ik het beste op kan letten.
 
Is simpel, kijken of de motor goed rijd, en niet met het stuur schud als je het stuur loslaat, en het stuur netjes recht staat tijdens het rijden.
En of je geen rare geluiden hoort uit het blok. En een paar keer goed hard optrekken en opletten dat de koppeling dan niet doorslipt.
Ook kijken of er geen trillingen zijn als je hard remt, dan zijn waarschijnlijk de schijven krom. Controleer ook de Dot code op de banden,
dat die ook geen 13jaar oud zijn of ouder en geen droogte scheurtjes vertonen. Nieuwe banden zijn een vrij hoge kostenpost.
Verder de standaard zaken, conditie ketting en tandwielen, balhoofdspeling of zwaar punt in balhoofd, remschijven geen diepe groeven hebben, blokken nog voldoende dik zijn, speling op achterbruglagers, lekke keerringen, of het laadsysteem in orde is, alle verlichting werkt, geen lekkages blok.
 
Probeer altijd iemand mee te nemen, jij ziet in je enthousiasme mogelijk dingen over het hoofd.
Dat, vooral dat
wat kost dat ding
≥ Nette Suzuki SV650 s 2005 — Motoren | Suzuki — Marktplaats

1500 denk ik.

Overigens krijg ik de kriebels van "goed onderhouden" en dan hoe die ketting dr uit ziet (en zoals ze die heel trots op de foto heeft gezet...)
En het is ook nog 1 van de goedkoopste van marktplaats, zelfs als je het 1e model meetelt....
 
Vragen of hij een beetje wheelies kan op dat ding.

Mocht dat het geval zijn, kun je beter weglopen. Wheelies op een SV650 zijn namelijk killing en schadelijk voor het blok.

Verder kun je je vraag ook hier even stellen;
Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Allemaal trotste eigenaren wie wel weten waar je vooral op moet letten.
Wheelies kunnen alleen kwaad als het echt langdurig en veel is. Dat blok van de SV kan echt wel wat hebben namelijk.
 
Wheelies kunnen alleen kwaad als het echt langdurig en veel is. Dat blok van de SV kan echt wel wat hebben namelijk.

Ik lees toch wel andere dingen
https://www.gsxr.com/threads/would-an-sv650-make-a-decent-stunt-bike.14859/

1687600293282.png
 
Ik zei tegen een vriend van mij, "Als er ook maar 1 ding niet klopt, of iets niet in orde is loop ik gewoon weg". Nouja alles was prima, en na de testrit was ik echt verkocht.

Dus hier is die:
Bekijk bijlage 1895567
Bekijk bijlage 1895568
Gefeliciteerd! Je hebt de eerste motor ooit gekocht waar niks aan mankeert!
:+

Maar geniet ervan hoor. Leuk ding zo'n SV en in de stad of bij lagere snelheden is die sneller dan mensen denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan