Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat lijkt me anders wel een heel serieus antwoord. Hoe kom je aan je rijbewijs als je niet kunt remmen? Je moet voor je AVB maar liefst 3 remproeven kunnen, en die haal je echt niet met alleen een achterrem. Wellicht heb je nog examen oude stijl gedaan, maar ook dan heb je leren remmen. Als je echt je voorrem niet durft gebruiken, neem dan alsjeblieft een paar lessen. Een achterrem is leuk voor kleine correcties, rust in de motor, krappe bochtjes, etc., maar draagt niet noemenswaardig bij aan het verminderen van je snelheid. Als jij op een ding rijd dat 130 kan zonder dat je kunt remmen (en remmen doe je met je voorrem, punt), ben je levensgevaarlijk en heel dom bezig.dat is echt niet de reactie waar ik op zit te wachten, ik stel een serieuze vraag.
Ik kan heus wel rijden, ik rijd ook met een motor die max 130km/u haalt.
Ik wil gewoon even van enkele ervaren mensen horen hoe het beter kan.
remmen doe je met je voorrem, stabiliseren met je achterrem... imho...
Maar die hebben toch ook een echt examen tegenwoordig? Met stapvoets rijden, en over een balk rijden enzo? Zit daar geen remproef in?belg... belg....
Maar dan weet je toch dat je met een voorrem veel beter kunt remmen? Als je een noodstop goed kunt uitvoeren, zonder je voorwiel te blokkeren, kun je remmen. Dan weet je hoe je moet aanvoelen dat je rem aangrijpt, hoe de druk op je voorwiel toeneemt, en dat je daarna kunt doorknijpen. Wat weerhoudt je er dan van om dat normaal ook te doen? Niet de angst om te blokkeren, want normaal remmen gaat wat rustiger dan een noodstop.daar zitten heel zeker remproeven in maar toen heb ik ook de voorrem gebruikt omdat dit bijna een noodstop is.
Bij een noodstop gebruik ik ze uiteraard ook beiden aangezien ik niet achterlijk ben maar bij het gewone rijden en het gewone remmen grotendeels de achterrem.
Ik heb nog zeer weinig ervaring op de motor (enkele maanden) en ik ben bang dat het bij mij andersom is.
Ik gebruik zeer veel mijn achterrem en veel minder mijn voorrem.
Kan je echt remmen met die voorrem, ik heb namelijk altijd angst om mezelf onderuit te remmen aangezien ik dat in mijn 50cc periode een aantal keer meegemaakt heb.
Ik vraag het maar omdat het nu nog niet te laat is voor mij om dit af te leren, over een paar jaar echter wel.
Leuk dat je mijn rijstijl kunt beoordelen nav 1 post... wat uitleg graag?...want daarmee zegt deze bestuurder dat hij ALTIJD maximaal moet remmen. dus óf hij gebruikt de weg als gp circuit óf hij schat de wegsituatie zo slecht in dat hij zich pas laat beseft dat er geremt moet worden.
kul dus.
Ik zie hierin werkelijk geen enkel argument om de achterrem te gebruiken in plaats van de voorrem. Als je niet maximaal wilt remmen is de voorrem nog steeds een uitstekende keuze, en naar mijn mening is het veel beter om aan de voorrem gewend te raken dan aan de achterrem. Reden genoeg om gewoon altijd met de voorrem te remmen. Pas als je echt een noodstop wilt maken zou het zin hebben om de achterrem erbij te gebruiken, als je dat efficient kunt (wat de meesten niet kunnen).Gewoon gebruiken. Dat het stoerder is om te roepen dat je 'm nooit gebruikt omdat je zo hard vóór remt dat de druk van je achterwiel is zegt vooral in negatieve zin iets over je rijcapaciteiten.
edit: deze reactie zag ik nadat ik gepaost had en zegt precies wat ik bedoel:...want daarmee zegt deze bestuurder dat hij ALTIJD maximaal moet remmen. dus óf hij gebruikt de weg als gp circuit óf hij schat de wegsituatie zo slecht in dat hij zich pas laat beseft dat er geremt moet worden.
kul dus.
Niemand wilde impliceren dat je achterlijk bent hoor. Het punt is dat je normaal gesproken misschien genoeg hebt aan alleen de achterrrem, maar dat het verstandig is om de voorrem altijd te gebruiken om er gevoel mee te krijgen en hem te kunnen gebruiken als het een keer wel nodig is. Persoonlijk zie ik trouwens geen enkele reden om de voorrem niet te gebruiken. Angst voor de voorrem is verder nooit goed, en kun je met oefening bestrijden.Bij een noodstop gebruik ik ze uiteraard ook beiden aangezien ik niet achterlijk ben maar bij het gewone rijden en het gewone remmen grotendeels de achterrem.
Leuk dat je mijn rijstijl kunt beoordelen nav 1 post... wat uitleg graag?
Zoals ik al probeerde te zeggen kun je net zo goed beweren dat de enige logische reden om de achterrem te gebruiken is dat je harder wilt remmen dan met de voorrem mogelijk is. Als je met de voorrem zachtjes kunt remmen heb je de achterrem evengoed niet nodig.De enige logische reden om je achterrem NIET te gebruiken is dat als je vóór heel hard remt, de druk op ja achterwiel zo laag wordt dat remmen daar weinig zin heeft (maar nog steeds zinvol is, vraagt alleen wat beheersing). Omdat ik er vanuit ga dat je er over nadenkt over hoe je gaat remmen kom ik op de gedachte dat jij kennelijk altijd heel erg hard moet remmen.
De enige logische reden om je achterrem NIET te gebruiken is dat als je vóór heel hard remt, de druk op ja achterwiel zo laag wordt dat remmen daar weinig zin heeft (maar nog steeds zinvol is, vraagt alleen wat beheersing). Omdat ik er vanuit ga dat je er over nadenkt over hoe je gaat remmen kom ik op de gedachte dat jij kennelijk altijd heel erg hard moet remmen.
creative thinking...De enige logische reden om je achterrem NIET te gebruiken is dat als je vóór heel hard remt, de druk op ja achterwiel zo laag wordt dat remmen daar weinig zin heeft (maar nog steeds zinvol is, vraagt alleen wat beheersing). Omdat ik er vanuit ga dat je er over nadenkt over hoe je gaat remmen kom ik op de gedachte dat jij kennelijk altijd heel erg hard moet remmen.
Dat je suggereerd de achterrem te gebruiken IN PLAATS van de voorrem daar schrik ik wel een beetje van.Ik zie hierin werkelijk geen enkel argument om de achterrem te gebruiken in plaats van de voorrem. Als je niet maximaal wilt remmen is de voorrem nog steeds een uitstekende keuze, en naar mijn mening is het veel beter om aan de voorrem gewend te raken dan aan de achterrem. Reden genoeg om gewoon altijd met de voorrem te remmen.
Pas als je echt een noodstop wilt maken zou het zin hebben om de achterrem erbij te gebruiken, als je dat efficient kunt (wat de meesten niet kunnen).
Die verhalen van stabiliteit en dergelijke vind ik dan weer kul. Ooit iemand dwars zien gaan omdat hij de achterrem er niet bij pakte??
Verder vind ik dat gebrul over andermans rijcapciteiten ook een beetje kul, maar goed. Als jij stoer wilt doen voor je wij-gebruiken-lekker-de-achterrem-vrienden dan moet je dat zelf weten. Dat is net zo stoer als roepen dat je 'm nooit gebruikt.
Nog steeds geen goede reden om de achterrem wel te gebruiken. Als je minder hard moet remmen kan dat nog steeds alleen met de voorrem.
Ja, aangezien ik al last van mijn onderbenen heb is elke extra 'move' er een te veel.Moet je een reden hebben dan om gewoon alle remmen te gebruiken? Is het meer moeite?
In plaats is natuurlijk ook overdreven, maar dat is wel waar deze subdiscussie -zie de Belgische exameneisen- uit is voortgekomen!Dat je suggereerd de achterrem te gebruiken IN PLAATS van de voorrem daar schrik ik wel een beetje van.
Ik gelukkig ook nietIk ben niet stoer.
Dat vind ik eerlijk gezegd ook. Sowieso moet ik mijn voet verplaatsen om de achterrem te gebruiken, en dan nog vind ik de beweging niet erg gemakkelijk. Dat zal ongetwijfeld aan de wat onontspannen beenhouding op een sportmotor liggen. En inderdaad zit bij mijn Aprilia de achterrem ook aan de rechterstuurhelftJa, aangezien ik al last van mijn onderbenen heb is elke extra 'move' er een te veel.
De aprilia remt 99 van de 100 keer genoeg af zonder de achterrem te gebruiken, dus ik zie totaal geen reden om het wel te doen als het qua remkracht niet nodig is.