Ik haast me naar huis, wil gaan rijden, en dan...

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
663
2
Heerhugowaard
Ken hier toch zo de ple.... van krijgen. Ik snel uit mn werk naar huis gereden, omgekleed om ff te kijken bij een vriendin die moet motor-lessen in alkmaar. Pak mn motor uit de schuur, wil hem gaan starten, ja hooor accu leeg. Althans dr zat wel een beetje prik in maar niet genoeg om hem aan te slingeren. Ik dus zwaar over de zeik en baluh |(
Zal wel komen van mn alarm, maar dan nog, ik had hoogop iets van 5 dagen niet gereden. Dus ik denk ik probeer hem aan te lopen, maar ja in een kleine achtertuin speel je weinig/nix klaar. En moet dan door de steegies naar de weg lopen om het daar te gaan proberen. Volkomen ka uu tee dus.
Dat moest ik ff kwijt... P.S. Als je hem probeert te starten door hem aan te lopen, kan je dan het beste starten in 1e of 2e versnelling? Met choke of juist niet?

2e en choke aan goed vastouden want hij gaat er vandoor

1e versnelling? dat lukt je volgens mij niet, weet niet wat voor motor het is, maar meestal krijg je dat echt niet voor de bakker...

zou de 2e proberen en dan de choke wel aan....

(choke'te bij me zundappie ook altijd 's ochends... :+ )

1e, choke uit. In zijn 1e glijd het achterwiel hooguit een beetje als je de kopeling op laat komen, draaien doet hij bijna niet. In zijn 2 draait ie nog wat rond. Met choke aan verzuip je hem veel te snel. Succes!

Aanduwen is inderdaad bijna niet te doen, maar het kan wel. (Heb m'n RF-je helaas te vaak aan moeten duwen. Mijn GSX slechts een keer (accu bijna dood) maar toen was de motor al lekker warm (Doe bij een testrit geen uitgebreide controle met de lampen aan als de accu te wensen over laat), dus die sloeg erg vlot aan... Wel nieuwe accu bij aankoop!

1e :?

gekkenhues!! dat levert alleen een slippend achterbandje op!
Gewoon in de 2e, tikkie choke erop, en geen gas geven!!

:^

en als er ietsiepeitse stroom in de accu zit benut die ook. op het moment dat je de koppeling op laat komen de startknoppie indrukken, de combinatie zou voldoende kunnen zijn.

Jongens het is gelukt hoor, ik had genoeg loopbaan in de steeg om hem aan te krijgen. Ik heb het btw met choke aan en in 2e versnelling gedaan. Eitje.
Toch nog ff lekker gereden, dus ben :)
Strax op de terugweg ff de bandenspanning controleren en eventueel tanken, was het toch een geslaagd avondje.

1e, choke uit. In zijn 1e glijd het achterwiel hooguit een beetje als je de kopeling op laat komen, draaien doet hij bijna niet. In zijn 2 draait ie nog wat rond. Met choke aan verzuip je hem veel te snel. Succes!

Aanduwen is inderdaad bijna niet te doen, maar het kan wel. (Heb m'n RF-je helaas te vaak aan moeten duwen. Mijn GSX slechts een keer (accu bijna dood) maar toen was de motor al lekker warm (Doe bij een testrit geen uitgebreide controle met de lampen aan als de accu te wensen over laat), dus die sloeg erg vlot aan... Wel nieuwe accu bij aankoop!
had je een nieuwe accu moeten kopen in de rf(weer die rf ,slechte motoren zijn dat he)

Terug
Bovenaan Onderaan