Ik haat schijfremsloten

Lakstift dacht ik ook aan, maar dat kan volgens mij alleen bij diepe/brede krassen. Bij ondiepe krasjes krijg je zo'n opstaande rand... Of kan je die proberen weg te vegen, zodat er alleen verf in de kras zit?
Ipv het kwastje een dun penseeltje gebruiken, de haren van het bijgeleverde kwastje zijn te stug om de verf uit te smeren en daardoor trek je strepen, wat dat lelijke reultaat geeft, dus gewoon een dun hobby penseeltje.... :)
 
Weet presies wat je bedoeld.
Hoor mezelf nog zeggen in de winkel, hoop niet dat ik hem een keer vergeet. volgende dag al direct raak, baff bouncer via muurtje naar auto :?

het lullige was dat het nog mijn eigen auto was ook ;(
dus ook maar zo'n "lullig" maar werkzaam touwtje gekocht

mzzl Ray
 
Lekkere jongens die Yamahagasten hoor... :(

Lak is in verschillende tintlagen opgespoten om dat glanseffect te krijgen. Spuiters kunnen dat niet reproduceren zonder kleurafwijking.

Ook zijn er vanwege die reden geen lakstiften van Yamaha verkrijgbaar in die kleur. Moet zelf maar wat gaan uitzoeken bij de autohandel.

Ben ff aan het nagaan wat nieuwe kuipdelen kosten (just in case). Zal wel lekker duur zijn.

Misschien toch maar eens aan een ander kleurtje gaan denken... hamerslag of zo :P .

Hebben andere merken hier ook last van? Vind het eigenlijk niet netjes dat je altijd nieuwe kuipdelen zal moeten monteren wil je de motor mooi houden :(

Wat voor kleur is dat dan?? Die blauwe?
 
ik ken iemand die dit eens heeft gedaanmet zijn ducati, een 996 geloof ik. had hem net een half uur ofzo. rijd lekker vlot weg bij ons, klunk, boink, kledder, val. ja, gelijk opnieuw kunnen laten spuiten.
 
Hoi,

Jammer van de schade, ik heb het ook een keer gezien bij een gozer in frankrijk. Hij reed net weg en "KLANG" best lullig. Vanaf toen had eigenlijk zoiets da kan mij overkomen, aangezien ik af en toe best vergeetachtig ben, of in een soort roes verkeer als het om motoren gaat.
Dus heb ik meteen zo'n koordje gekocht, het ziet er idd iets minder fraai uit maar daardoor verkom je wel een heleboel ellende.

Greetzz,

Erik B.
 
Yep.

Denk alleen dat voor de andere kleuren wel hetzelfde zal gelden (al zal zwart en zilver misschien wat makkelijker gaan).

Ik heb een thundercat met dezelfde kleur. Tis de kleur DPBMC (deep purplish blue metallic C)
En die is gewoon te bestellen via de yamaha dealer hoor. Kheb hem zelf ook.
(je hebt toch een fjr1300 als ik het goed heb??)
 
Ik trekken en rukken om die fiets weer achteruit te krijgen en het wiel weer op de stoep, niet te doen dus met een fiets van 180Kg! |( En, ik kon ook niet afstappen omdat de jiffy niet uitkon, want er was geen ruimte meer onder de motor! Stond ik daar lekker voor lul zeg op een druk winkelcentrum :) Kon niet achteruit en kon niet afstappen!
180 kilo maar, das niks joh.
Ik doe dat met 285 kilo, maar dan niet met een schijfremslot.
Wel 1 keer gehad op een Shadow 600 VLX, lullen en daarna weg gaan en iets vergeten....
 
Kan vaak heel goed. Maar bv met mijn auto is het zo dat er van die kleur weer 4 nuances zijn.
En die liggen heel akelig dicht bij elkaar.

Van me motor weet ik het niet. Ik weet wel dat me onderkuip er later onder is gekomen en daar dus ook een andere teint opzit.
Kleurnummer staat op typeplaatje van je auto.
Van de motor ook ergens dacht ik.
Die kunnen ze op dat nummer exact namaken dan.
 
He daar,
Bij zo'n schijfremslot heb je toch meestal een tasje? Als je daar je motorsleutel in stopt moet je wel eerst aan je remslot denken voordat je weg rijd. Gebeurt het niet zo gauw meer.

Gr.
Renée
 
Kl#te zeg!

Ik begin d'r maar niet aan, want dat gaat dat me ook gegarandeerd een keer overkomen. Dan gooi ik het (grote) Cyclelock er wel op, want die koffers heb ik niet voor niets ;)

annyway: Suc6!
 
Twee weken geleden ook mijn schijfslot vergeten.

Remschijf zo krom als een hoepel.
Gelukkig een gebruikte gevonden voor 100 euro, alleen is die anders van kleur.
Verder nog een paar krasjes. Ben er gelukkig nog goed van afgekomen. Ga nu inderdaad zo'n mooi touwtje aanschaffen want dit gebeurd mij geen tweede keer meer.
 
Ik weet er ALLES van... dure grap zo'n kromme schijfrem. Toch maar een kettingslot gekocht en een stuk knalgeel waslijn als "reminder".

Is 100% foolproof :-)

Suc6
 
Eerst goed laten drogen (misschien moet je wel 2 of meerdere keren lakken, niet te dik per keer lakken) Dan ga je met commandant poetsen zodat het weer gelijk is met je kuip (lak) daarna kan je met de blanke lak (als het metallic is, of het erbij zit) erover heen gaan. Dat werkt hetzelfde als de gewone lak. *D
Succes

PS commandant is een poets/polijst middel om kleine krasjes weg tewerken. Maar dat werkt dus niet meer op een kras waarbij je het plastic al ziet. Dussss lekker lakken en poesten

Welk nummer commandant?
 
Kleurnummer staat op typeplaatje van je auto.
Van de motor ook ergens dacht ik.
Die kunnen ze op dat nummer exact namaken dan.

Klopt, maar dat nummer heeft weer 4 subnummertjes.
4 Nuances dus. Vorige week zelf gezien omdat buurmeisje me spiegel van de Astra had gelopen :(
 
Er zijn ook schijfremsloten met een alarm erin, dat op beweging reageert. Lijkt me wel een verstandig volgende schijfremslot (ook voor mij ;) )
 
Ik heb een thundercat met dezelfde kleur. Tis de kleur DPBMC (deep purplish blue metallic C)
En die is gewoon te bestellen via de yamaha dealer hoor. Kheb hem zelf ook.
(je hebt toch een fjr1300 als ik het goed heb??)

Volgens mijn dealer dus niet... zal wel eens rondbellen. Termaat had ook wel eens laten vallen dat ze lakstiften van Yamaha hadden (althans konden bestellen).
 
Volgens mijn dealer dus niet... zal wel eens rondbellen. Termaat had ook wel eens laten vallen dat ze lakstiften van Yamaha hadden (althans konden bestellen).
Hmm raar kheb ze hier voor me liggen. Het zijn twee lakstiften. de ene is "564/dpbmc deep purplish blue metallic" best.no 15-0567
Die andere is "Klarlack incolor, clear" best.no 13-0007.
Mischien dat die dealer hierwat mee kan.
Bij mij zaten ze bij elkaar in een doosie geloof ik, dus tis een setje.

Succes.
 
Hmm raar kheb ze hier voor me liggen. Het zijn twee lakstiften. de ene is "564/dpbmc deep purplish blue metallic" best.no 15-0567
Die andere is "Klarlack incolor, clear" best.no 13-0007.
Mischien dat die dealer hierwat mee kan.
Bij mij zaten ze bij elkaar in een doosie geloof ik, dus tis een setje.

Succes.

Ik zal hem eens achter z'n vodden zitten. Thanks.
 
Ik heb het setje bij mijn oude dealer kunnen bestellen... kan ik binnenkort eens lekker gaan kliederen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan