ik haat scooters

mucked

MF veteraan
17 jan 2002
1.559
4
Boxtel-city
en de berijders ervan.

vanmorgen weer naar m'n werk gereden, kom ik bij een kruispunt in het dorp waar een luldebehanger vanuit een fietspad met dik 50 op me afkwam om de weg over te steken en van de linkerrijbaan naar rechts toe te komen. ik reed met 15 tot 20 km rustig op een drempel af, en die gast rijdt recht tegen m'n voorwiel aan.
dan ben je toch ziek? :j

gevolg is dat ik goed stilstond. niet omgevallen gelukkig, maar m'n voorvork is krom, spatbord spiegel lamp knipperlicht voorwiel en teller-unit beschadigd en/of kapot. :(

eerst die scooter uitgescholden, bike nar de kant geduwd en flink balen

de scooter lag (terecht) total loss over de grond verspreid, al het plastic eraf, voorvork met wiel om het frame heen gevouwen etc. grote klasse voor mijn fiets dus :}

na nabellen was het weer natuurlijk wilde de politie niet op komen dagen, anders werd de koffie koud. :+

toen snel naar huis, loshangende motoronderdelen weggehaald en weer naar m'n werk rijden. het sturen ging niet zo denderend, toen kwam ik er dus achter dat m'n voorvork krom was, het het stuur niet meer recht stond. lekker dan.

nou moet ik met de auto van m'n moeder naar werk. is ook niet echt een vooruitgang, maar het rijdt.

ben benieuwd wat er morgen weer te wachten staat...
 
- Klote politie, staan liever in de berm :(
- Onverantwoordelijke scooter rijders. |(
- Kut voor jou ;(
 
Waar de politie ook tegenwoordig voor is |( |( :j

Echt klote voor je.
Toch wel kewl dat je niet bent omgevallen!!! Noem ik toch wel mazzel/wijsheid hebben. :}

Maarre, hoe nu verder??? Scooters vallen toch ook onder die beschermings-regeling??? (dat ze kwetsbaarder zijn in het verkeer net als fietsers??)
 
Scooter totall-loss. Voor wat hoort wat, had ie maar beter moeten uitkijken. Wel balen natuurlijk.

De politie heeft het inderdaad veels te druk met niets doen in een auto die in de berm staat.
 
als je wil dat de politie komt moet je gewoon zeggen dat die scooter berijder op de grond ligt
(als er een gewonde is moeten ze komen).


oke die voeg ik toe aan m'n lijfspreuk

DOOD AAN ALLE KOEKBLIKKEN C.Q. SCOOTERS C.Q. BROMMOBIELEN
 
als je wil dat de politie komt moet je gewoon zeggen dat die scooter berijder op de grond ligt
(als er een gewonde is moeten ze komen).


oke die voeg ik toe aan m'n lijfspreuk

DOOD AAN ALLE KOEKBLIKKEN C.Q. SCOOTERS C.Q. BROMMOBIELEN

Psies hehehe dat ie op de grond ligt en niet echt beweegt :) En als ze komen 'Oh, hij stond daarna op!' :) Luie kutwouten. DAMN heb met de dag een grotere schijthekel aan die lui.

Maaruh was die scooter verder ook wel verzekerd enz. ? Dat wordt flink lappen anders voor dat gozertje...

Tijd dat ze scooters eens een verplicht praktijk examen geven. Dat is echt nodig... ze kloten maar aan en vreten van 2 wallen, op de weg, en als het druk is schieten ze zo het fietspad op enz. Of naast je rijden op de weg en dan harder weg willen rijden enz. Oprotten, ga achter me rijden met je wc-pot!
 
Op vrijdag 29 maart 2002 00:42 schreef JK het volgende:Psies hehehe dat ie op de grond ligt en niet echt beweegt :) En als ze komen 'Oh, hij stond daarna op!' :) Luie kutwouten. DAMN heb met de dag een grotere schijthekel aan die lui.

Je kan hem ook eerst bewerken zodat hij op de grond blijft liggen. :)

Tijd dat ze scooters eens een verplicht praktijk examen geven. Dat is echt nodig... ze kloten maar aan en vreten van 2 wallen, op de weg, en als het druk is schieten ze zo het fietspad op enz. Of naast je rijden op de weg en dan harder weg willen rijden enz. Oprotten, ga achter me rijden met je wc-pot!

Zo'n examen wil niet alles zeggen! Grotendeels blijft het gewoon het gedrag van de tegenpartij.

Heb in Eindhoven wel eens uit irritatie geprobeert een scooter een tikkie te verkopen met een auto :j Gellukig niet raak. Moet er niet aan denken.

Mocht zoiets gebeuren met mijn motor dan weet ik zeker dat ik niet in staat ben mijzelf te beheersen })
 
Het moet niet gekker worden in dit land.... |(
Sraks wordt je nog overhoop gereden door een fiets. :)
Ik hoop dat alles weer gauw goed komt, en knap dat je bleef staan.
 
knap dat je bleef staan jha.

wat was de reactie van de tegenpartijg. ga dan aan de kant je ziettoch dat ik er aan kom.

kut scooters
 
als je wil dat de politie komt moet je gewoon zeggen dat die scooter berijder op de grond ligt
(als er een gewonde is moeten ze komen).


oke die voeg ik toe aan m'n lijfspreuk

DOOD AAN ALLE KOEKBLIKKEN C.Q. SCOOTERS C.Q. BROMMOBIELEN

Damn...die haat zit diep bij jou he nognietingebruik.. :)


Hee, maar fijn dat je zelf niks en de motor
weinig heeft, nu nog hopen dat het financieel
ook allemaal snel rond is en dan kan je snel
weer fris en vrolijk het seizoen in. :]

succes!
 
Ten eerste vind ik het stoer dat je gewoon overeind bent gebleven.

Ten tweede vind ik het klote voor je dat je bent aangereden door een scooter |( |( Als je nu tijdens een stoera actie uit de bocht was gevlogen o.i.d. (zoals FC), dan had je natturlijk een beter verhaal gehad :9

Nadeel is dan wel weer dat er niets op een tegenpartij te verhalen valt..

:( Burn Scooters Burn!! :(
 
Zo'n skooter met koter is toch een motorvoertuig?

Die hebben toch WA en moeten gewoon dokken, of heb ik het mis?
 
Wat een $@&*%scooterknul zeg! Wel :} aan je motor dat'ie de scooter total loss heeft gekregen en dat je bent blijven staan.
Hopen dat dat joch verzekerd is en dat je snel je centen krijgt.
 
Scooter huntingseason has now officialy opened!!! })

Jammer dat je zelf ook schade hebt, maar verder toppie dat die scooter helemaal in puin ligt... :}
 
Correct me if I'm wrong, maarre de kans is wel heel klein dat hij onverzekerd rondreed of niet dan? Het is verplicht je met een scooter (of andere brommer) te verzekeren, anders heb je niet zo'n klein geel plaatje met cijfers en letters achterop je scooter zitten. OK, nou kan het best zijn dat hij onverzekerd rondreed, maar dat zie ik echt heel erg weinig scooters doen. Het is eerder zo dat ze niet tegen diefstal verzekerd worden. Maar als die gozer onverzekerd rondreed, dan kan hij ook nog eens een fikse boete krijgen.
 
Als je dit ziet op een brommer (kleur van cijfers en letters is elk jaar wel anders) dan is hij WA verzekerd (minstens).

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2007/f299d7290ff2d497ac8c7c312bcc1807 (tmp001.jpg)​
 
Als je dit ziet op een brommer (kleur van cijfers en letters is elk jaar wel anders) dan is hij WA verzekerd (minstens).

Jah, zoniet sleep je hem aan z'n oren naar een politiebureau...

Mischien dat je daar een paar dienders vindt die niet aan het controleren zijn op snelheid...
 
Correct me if I'm wrong, maarre de kans is wel heel klein dat hij onverzekerd rondreed of niet dan? Het is verplicht je met een scooter (of andere brommer) te verzekeren, anders heb je niet zo'n klein geel plaatje met cijfers en letters achterop je scooter zitten. OK, nou kan het best zijn dat hij onverzekerd rondreed, maar dat zie ik echt heel erg weinig scooters doen. Het is eerder zo dat ze niet tegen diefstal verzekerd worden. Maar als die gozer onverzekerd rondreed, dan kan hij ook nog eens een fikse boete krijgen.

Er rijden er zat onverzekerd rond. Het is niet zo als bij auto/motor dat je een brief thuis krijgt waarin ze gaan dreigen met boetes enz. En niet te vergeten, als ze zijn opgevoerd zijn ze eigenlijk ook niet verzekerd en 9 van de 10 bromfietsen loopt harder.
 
Scooters vallen gelukkig niet onder die achterlijke aansprakelijkheidsregeling waarbij fietsers voor max. 50% aansprakelijk kunnen zijn.

En het positieve van de zaak is natuurlijk dat je goed werk hebt verricht :}
 
OK, het is een beetje (...) naief van mij om te denken dat de meeste scooters verzekerd zijn
wellicht.
Ik hoop in ieder geval dat je snel geld krijgt. Ach anders is het vast wel op een andere verzekering te verhalen (van die jongen of zijn ouders). Echt belachelijk trouwens dat de politie niet komt, volgende keer 112 bellen, of had je dat ook gedaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan