Ik heb óók een nieuwe motor!

Yigal

MF veteraan
25 mei 2001
1.736
3
Voorburg
Na het laatste half jaar alleen maar ellende te hebben gehad en nauwelijks aan rijden toe kwam. Op de cirquitdag deed ie het als een wonder! Althans een beetje...

Ik ben nu de trotse bezitter van een Suzuki SV650S, metallic blauw uit 2001 met 5 km op de teller. Inmiddels staat er net 1600 km op. Hij is dus net ingereden, eindelijk volgas, gillen zal ie!!!!

Nu is ie nog geheel origineel en daar moet natuurlijk verandering in komen. Voor de beste adviezen kom ik natuurlijk hier!

Nieuwe uitlaat is een must! Welk merk geeft een lekkere diepe sound en is lekker luid (loud pipes save lives heheh kom maar op met die dB meters).

Wat zijn de verdere aanpassingen aan een SV die de moeite waard zijn? Voorvering is te slap, is bekend, nu ook bij mij hahahaha. Is een WP set z'n geld waard of voldoet wat dikkere voorvorkolie ook?

Ehhh meer vragen... carburateur verwarming (ze schijnen graag te bevriezen), is dit werkelijk onder garantie te laten installeren of moet ik toch betalen? Ik had zoiets gehoord.

Als jullie nog meer leuke ideeen hebben om veranderingen te maken aan me fiets zijn die natuurlijk van harte welkom!

Oh ja als att. me nieuwe brommer!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3901/47382b23d5c7c112fbc233221a8f5805 (SVgaaf.JPG)​
 
Leuk dat je terug bent, dacht laatst nog, heb Frits ook een hele tijd niet gezien hier!

En met een nieuwe fiets, toe maar. ;) Veel plezier ermee!! :)
 
full


Kijk, dat is nog eens een gaaf fietsie!

Suc7 ermee!

ps. jij bent lang weggeweest, welkom terug :)
 
Gefeliciteerd met je mooie fiets. Veel plezier ermee.
Ik kan nog niet mee praten hoe deze motor rijdt, maar ik ga hem volgende week uitgebreid testen voor het blad motor, dus ik ben benieuwd.

Je verloren kilometers maar snel gaan inhalen nu.
 
Fritsie! mooie SV. Ik houd wel van die kleur.

Tja, wat je er verder aan aan kan passen? veel !

iig veel :] :] plezier
 
Thanks guys.

Hij rijd prima, maar ik heb er toch een aantal aanmerkingen op. Te zachte voorvering is er 1 van. Me oude Soes Impulse reageerde beter op hobbels in snel genomen bochten en dat is en oud rukding. Ook wil ie nog wel eens inhouden als je constant 4000-5000 toeren draait. Gooien en smijten is ook minder dan met die GSX, maar dit alles weegt niet op tegen de voordelen hoor! Bij lange na niet! Sound! (hoewel, ik ga dat gillende 13000rpm 400cc vier in lijn toch missen), mijn reet is ook zeer dankbaar voor de nieuwe motor hahaha. En natuurlijk is die SV 1000x mooier dan die Impulse....
 
Eehhhh ja. Ziet er errug snel uit, maar is het waarschijnlijk niet. Maar wel leuk....


Toffe fiets Frits!!!!
 
Me CB heb ik natuurlijk ook nog hoor!!! Die mag namelijk niet weg!!!

PS heeft iemend aan el-cheapo accu in de aanbieding, mag ranzig zijn vanwege kickstart...

Ik wist niet dat je die dingen kon opblazen, maar dat kan dus toch...
 
Eehhhh ja. Ziet er errug snel uit, maar is het waarschijnlijk niet. Maar wel leuk....


Toffe fiets Frits!!!!

Topsnelheid interesseert mij ook helemaal niks en het acceleratievermogen is veruit genoeg om mij een aantal jaren zoet te houden....
 
Topsnelheid interesseert mij ook helemaal niks en het acceleratievermogen is veruit genoeg om mij een aantal jaren zoet te houden....

Ik heb verschillende SV's zien rondrijden, en die zijn best snel, misschien op topsnelheid niet. Ach je haalt de 200... :+

Maar geweldige fiets!!! :+
 
Topsnelheid interesseert mij ook helemaal niks en het acceleratievermogen is veruit genoeg om mij een aantal jaren zoet te houden....

eeh, sorry voor het misverstand |( die eerste opmerking ging ook niet over jouw fiets, maar over dat aangepaste ding.
 
eeh, sorry voor het misverstand |( die eerste opmerking ging ook niet over jouw fiets, maar over dat aangepaste ding.

Ik weet zo'n aangepast ding, daar hebben ze 850cc van weten te maken. En vanalles aangepast, vandaar aangepast ding.

Die's best snel, maar ik ben van mening dat je dan geen SV meer rijdt, en dan had je beter een Mille kunnen kopen. :P
 
Nou lekker hoor!

Zie je hem een tijdje niet en ineens komt hij met een toch wel gloednieuwe motor... en nog een leuke ook...
 
Nu is ie nog geheel origineel en daar moet natuurlijk verandering in komen. Voor de beste adviezen kom ik natuurlijk hier!

Nieuwe uitlaat is een must! Welk merk geeft een lekkere diepe sound en is lekker luid (loud pipes save lives heheh kom maar op met die dB meters).

Wat zijn de verdere aanpassingen aan een SV die de moeite waard zijn? Voorvering is te slap, is bekend, nu ook bij mij hahahaha. Is een WP set z'n geld waard of voldoet wat dikkere voorvorkolie ook?

Ehhh meer vragen... carburateur verwarming (ze schijnen graag te bevriezen), is dit werkelijk onder garantie te laten installeren of moet ik toch betalen? Ik had zoiets gehoord.

Als jullie nog meer leuke ideeen hebben om veranderingen te maken aan me fiets zijn die natuurlijk van harte welkom!

Oh ja als att. me nieuwe brommer!


Ik, als ex-SV650S-rijdster, kan je wel wat meer over deze fiets vertellen.

Als eerste de uitlaat: wil je een mooie diepe sound dan zou ik bijv. kiezen voor een BSM. Ik had er een hoge BSM-Vampire (carbon) onder zitten. Geweldig geluid!!

Ik heb eerlijk gezegd niet overwogen een WP-set te nemen, wel andere olie, maar meerdere malen gehoord dat alleen olie geen/weinig verschil zou geven.

Carburateur verwarming was niet nodig. Nooit bevroren geweest. (Maar ja, misschien bij an-deren wel.)

Mijn motor was aan de achterkant in zijn totaliteit aangepast (verbouwd). Als je het eens wilt bekijken om ideeen op te doen, kijk dan eens bij MotoPort Zelhem, daar staat ie nog te koop, maar hier alvast een paar piccies:

zijkant-R-klein-nw-K.jpg


zijkant-L-nw-K.jpg


voorkant-L-nw-K.jpg


achterkant-nw-K.jpg



In elk geval heeeeeel veel plezier van je nieuwe motor, gefeliciteerd!!!


CAT
 
Allereerst natuurlijk van harte! :]

Ik heb er zelf ook een BSM Vampire Carbon op mijn SV (het lage model), en dat klinkt inderdaad errug :9~ .

Ik heb er wel WP voorveren in, alleen heb ik nog niet op een SV zonder gereden, dus ik kan je niet zeggen of het veel verschil maakt. Maar ik heb in geen last van hobbels in de bocht. Kan ook aan mij liggen hoor, dus ik zou zeggen vraag het aan de echte kenners (zitten hier ook wel op het forum).

Achtervering heb ik niks aangedaan. Ik heb voor een BT-010 en achter een BT-020.

Ik vind het een echt lekkere gooi en smijt fiets, schaamrandjes worden al minder }) ..

Anders stel je je vragen gewoon ook nog bij SVContact

In iedergeval heel veel plezier met je nieuwe motor! :)
 
gefeliciteerd veel plezier me je nieuwe fiets

is zou er een onderkuip op zetten

vind de sv beetje kaal aan de onderkant mede door het kleine blok
 
Ik, als ex-SV650S-rijdster, kan je wel wat meer over deze fiets vertellen.

Als eerste de uitlaat: wil je een mooie diepe sound dan zou ik bijv. kiezen voor een BSM. Ik had er een hoge BSM-Vampire (carbon) onder zitten. Geweldig geluid!!

Ik heb eerlijk gezegd niet overwogen een WP-set te nemen, wel andere olie, maar meerdere malen gehoord dat alleen olie geen/weinig verschil zou geven.

Carburateur verwarming was niet nodig. Nooit bevroren geweest. (Maar ja, misschien bij an-deren wel.)

Mijn motor was aan de achterkant in zijn totaliteit aangepast (verbouwd). Als je het eens wilt bekijken om ideeen op te doen, kijk dan eens bij MotoPort Zelhem, daar staat ie nog te koop, maar hier alvast een paar piccies:

[img ]http://httpd.chello.nl/~j.vanson/zijkant-R-klein-nw-K.jpg[/img]

[img ]http://httpd.chello.nl/~j.vanson/zijkant-L-nw-K.jpg[/img]

[img ]http://httpd.chello.nl/~j.vanson/voorkant-L-nw-K.jpg[/img]

[img ]http://httpd.chello.nl/~j.vanson/achterkant-nw-K.jpg[/img]


In elk geval heeeeeel veel plezier van je nieuwe motor, gefeliciteerd!!!


CAT
Ik heb ook BSM Vampires erop zitten, alleen Stainless Steel.
En op 1200 cc V4 klinkt dat erg heftig :9 :9 :9
Denk op de SV ook wel :9 :9 :9
 
Nieuwe uitlaat is een must! Welk merk geeft een lekkere diepe sound en is lekker luid (loud pipes save lives heheh kom maar op met die dB meters).

Wat zijn de verdere aanpassingen aan een SV die de moeite waard zijn? Voorvering is te slap, is bekend, nu ook bij mij hahahaha. Is een WP set z'n geld waard of voldoet wat dikkere voorvorkolie ook?

Ehhh meer vragen... carburateur verwarming (ze schijnen graag te bevriezen), is dit werkelijk onder garantie te laten installeren of moet ik toch betalen? Ik had zoiets gehoord.

Als jullie nog meer leuke ideeen hebben om veranderingen te maken aan me fiets zijn die natuurlijk van harte welkom!

Oh ja als att. me nieuwe brommer!


Ik heb ook een SV650S gehad. Bij mij zat er ook een lage BSM Vampire Carbon op. Ik ben veel aangehoord voor een Duc. Dat zegt wel genoeg. Overigens is de kwaliteit van een BSM beter dan de carbon dempers van Laser.
De voorvork is inderdaad aan de slappe kant. Regelmatig een "klonk". Ik heb hem echter altijd standaard gehouden, maar sommigen hebben er WP-veren in zitten. Dikke olie schijnt ook te helpen.
Het 2002-model heeft overigens standaard een instelbare voorvork gekregen. Suzuki heeft geluisterd.
De carb-verwarmers zijn een must als je in de winter rijdt. Deze worden gratis ingebouwd, maar alleen op aanvraag. Niet iedereen rijdt namelijk in de winter. Ik had na inbouw nergens meer last van. Aanradertje dus.

En de snelheid? Dik in orde. Ik heb 230 op de teller gehad, al schijnt deze vrij positief te tellen. De acceleratie is dik in orde. Zeker in de stad is het een zeer fijne fiets!

Succes en veel plezier met de bike (zal vast lukken!)
 
Feli, Yigal...
Mooie fiets, zo'n SV650... en dan ook nog de mooiste kleur voor zo'n fiets... Gaat je vast veel plezier geven, zo'n ding :)

Ander uitlaatje: Lazer of BSM Vampies klinken allebei mooi vol... :)

Top: Rond de 230 met Lazer-buis volgens teller ZX-6R (240 volgens teller SV!)... Niet dat het je veel interesseert geef je aan, maar leuk weetje...

Heb eens iemand gesproken die het frame in kuipkleur had... Weet niet of je dat wat vindt, (daarvoor te weinig gesproken op de MFCD)maar ik vind origineel net wat mooier...

Anyway: veel :] plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan