Oude Brikker
MF veteraan
Jawel, het is er dan toch van gekomen! Mijn CB650SC de deur uit en een Yamaha Radian erin.
Het is er eentje uit '86 met 58.000 op de teller.
Dit is de foto zoals hij op het net te koop werd aangeboden.
Het is een import-Canadees, met een km-teller ipv een mijlenteller.
Ziet er goed uit; geen rot en roest . Het org. uitlaatsysteem zit erop, zonder gaten, zware roest etc. Zelfs de bochten zijn niet roestig.
Hij heeft een ronde koplamp en de hele grote, otiginele knippers zijn vervangen door iets minder grote. Het org. stuurtje zit erop met mooie, niet al te grote spiegels. Ik hou niet zo van die grote uitstaande "flaporen" aan het stuur, dus deze blijven erop.
Hoe het blok is? Dat zal de tijd moeten leren.
Als hij stationair draait hoor je een wat dokkerend / rammelend krak-krak-krak geluid, dat bij hogere toeren verdwenen is.
Lijkt me geen ernstig gebrek, bij een Honda CB mag je tenslotte ook de primaire ketting horen rammelen. Bij het rijden hoor je ieg geen rare geluiden.
Het remt enorm ; de dubbele schijven voor (geen groeven erin en ook geen slijtageranden) zijn nog even wat anders dan de remmerij van mijn andere, de CB400F.
Het enige dat ik tot nog toe aan de fiets als minpunt heb kunnen ontdekken is een scheur op de naad van het zadeldek (is al gefixt) en het lijkt erop dat de remvoeringen achter hun beste tijd hebben gehad (slijtage indicator loopt naar het eind).
Tot mijn verbazing zat het zakje boordgereedschap er nog bij, owner's manual zal al wel lang geleden zoekgeraakt zijn.
Banden zijn OK; voor een goede BT45 en achter een of andere onbekende band, yang ying yeng fabrikaat. Wel nieuw; het profiel is behoorlijk diep.
Ketting en achtertandwiel zijn vlgs mij ook vrij nieuw, het ziet er ieg gezond uit.
Wat de kwaliteit van de diverse vloeistofjes en filters is weet ik niet; dat komt nog wel, net als misschien een ander stuurje. Beetje breder lijkt me prettiger sturen.
Nu eerst maar de papierwinkel in orde maken en dan
Het is er eentje uit '86 met 58.000 op de teller.
Dit is de foto zoals hij op het net te koop werd aangeboden.
Het is een import-Canadees, met een km-teller ipv een mijlenteller.
Ziet er goed uit; geen rot en roest . Het org. uitlaatsysteem zit erop, zonder gaten, zware roest etc. Zelfs de bochten zijn niet roestig.
Hij heeft een ronde koplamp en de hele grote, otiginele knippers zijn vervangen door iets minder grote. Het org. stuurtje zit erop met mooie, niet al te grote spiegels. Ik hou niet zo van die grote uitstaande "flaporen" aan het stuur, dus deze blijven erop.
Hoe het blok is? Dat zal de tijd moeten leren.
Als hij stationair draait hoor je een wat dokkerend / rammelend krak-krak-krak geluid, dat bij hogere toeren verdwenen is.
Lijkt me geen ernstig gebrek, bij een Honda CB mag je tenslotte ook de primaire ketting horen rammelen. Bij het rijden hoor je ieg geen rare geluiden.
Het remt enorm ; de dubbele schijven voor (geen groeven erin en ook geen slijtageranden) zijn nog even wat anders dan de remmerij van mijn andere, de CB400F.
Het enige dat ik tot nog toe aan de fiets als minpunt heb kunnen ontdekken is een scheur op de naad van het zadeldek (is al gefixt) en het lijkt erop dat de remvoeringen achter hun beste tijd hebben gehad (slijtage indicator loopt naar het eind).
Tot mijn verbazing zat het zakje boordgereedschap er nog bij, owner's manual zal al wel lang geleden zoekgeraakt zijn.
Banden zijn OK; voor een goede BT45 en achter een of andere onbekende band, yang ying yeng fabrikaat. Wel nieuw; het profiel is behoorlijk diep.
Ketting en achtertandwiel zijn vlgs mij ook vrij nieuw, het ziet er ieg gezond uit.
Wat de kwaliteit van de diverse vloeistofjes en filters is weet ik niet; dat komt nog wel, net als misschien een ander stuurje. Beetje breder lijkt me prettiger sturen.
Nu eerst maar de papierwinkel in orde maken en dan