Ik heb een CB350f gekocht!!!

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
http://groups.msn.com/_Secure/0TADSAkMWSkVEUY53lDklY*UnMx0**SuOz4RDsF6!BtGY4iOAarGSJ2WZQ35IG5DHj6rX4udGf3arhMy!BtsL!ZOaV*fJCInpF8yWf28gjGAdUwg5u1qyJw/cb350f%204.jpg?dc=4675465126745794354

http://groups.msn.com/_Secure/0UgDhAv8YehBEUY53lDklYxizsgGQHKkjbaC2e3EP5!SEH7O513Z7Gaspu9q39Q5fmWRFxSY7SqO5JO1zElL90*mgiW*T!8N5twuT6SNRRiNLCTZVeyEaFd7gLKVySzmt/cb350f%20dempers.jpg?dc=4675465391045080725

http://groups.msn.com/_Secure/0TADLAkAWh0REUY53lDklYwTCA4ocej5!TOwXzIq6wRbOBnNHpfED63ZiAvBeIitxFpSftPo1KJY6hBPWaG4EWimS3CYmyd!IbhhERsMDbbYUswqR3YG1Gw/cb350f%201.jpg?dc=4675465126738465867

http://groups.msn.com/_Secure/0UgDZAgoZlRNEUY53lDklYyPdCM96bwlSfV*lislCs7xrX3Ea7mjqbdiwj0!qMH9pIhHC7kNOOGIXFS5MwfzllwlcACWWrEWvTojRjpXhiyjgvgysiiyp4Br6mxAWqnzK/cb350f%20tellers.jpg?dc=4675465391049677931


Zo gister heb ik hem dus gekocht in het verre Arnhem...
Teruggereden gelukkig zonder regen maar wel erg koud...
Toen we (m`n vriendin en ik) bij de Mac stopten en weer wilden gaan startte hij met geen mogelijkheid meer omdat de accu leeg was van de lange stilstand.
Onverwacht kon/wilde een turk als enige ons helpen met z`n startkabels en auto. Geinig toch?

Wat denken jullie van de dempers?
Hoe kan ik die het beste laten lassen? Moet er een pijpje in tegen het vocht?

Toen ik stopte rookte hij ineens behoorlijk en ik begon al te balen dat er iets mis was met de zuigers. Maar `s ochtends bij het starten en bij een andere stop rookte hij helemaal niet meer... Hoe kan dat?

`s ochtends bleek het oliepeil een stukkie lager te staan dan `s avonds. Is dat mogelijk en wat zal de oorzaak zijn?

Wie weet ga ik op de tank streepjes maken net als bij m`n oude ss50...

Leuk ding toch?
 
Oliepeil lager komt door de manier van peilen denk ik. Als er tenminste geen grote plassen olie onder liggen :P .

Pijpies hebben een gaatje onderin voor afvoer condens.

Turken zijn ook wel eens aardige mensen :P . Heb je trouwens geen kickstarter :?

Leuke motor verder! 8-)
 
Zit wel een kickstarter op, ik weet hoe ik moet peilen en peile dus `s avonds toen hij nog warm was en `s ochtends toen hij koud was en toen zat er `s ochtends minder in??
Das toch raar....

Geen plasjes olie hoor gelukig, wel een plasje benzine omdat de kraan naar voren stond ipv naar achter en das dus net andersom dan standaard....
 
Leuk motortje, roken kan na de lange rit komen van de carterontluchting die nog na rookt, is geen probleem. Beetje poetsen en dan is ie weer zgan. Zou iemand vragen die rvs kan lassen en dan met rvs plaatjes de uitlaat dicht lassen. ZO'n 4 in 4 blijft natuurlijk het mooiste van de 350. :)
 
...ik weet hoe ik moet peilen en peile dus `s avonds toen hij nog warm was en `s ochtends toen hij koud was en toen zat er `s ochtends minder in??
Das toch raar....

Een cb'tje moet je warm peilen voor zover ik weet. Dus laten draaien, afzetten en dan peilen.

's Nachts is je peil teruggezakt, olie stroomt carter (?) in, dan meet je 's morgens dus minder. :)
 
Mooi ding 8-)

full
 
Wat denken jullie van de dempers?
Hoe kan ik die het beste laten lassen? Moet er een pijpje in tegen het vocht?

[/quote]

uitlaten niet teveel aan lassen zijn verrot je kunt deze gaten wel dicht proberen te lassen maar over een paar maand zitten er weer nieuwe gaten in :(
als je dan toch wilt lassen kun je beter de dempers van de bochten zagen en daar dan weer een 4in2 of 4in4 of 4in1 systeem van maken *D
 
Een cb'tje moet je warm peilen voor zover ik weet. Dus laten draaien, afzetten en dan peilen.

's Nachts is je peil teruggezakt, olie stroomt carter (?) in, dan meet je 's morgens dus minder. :)
Toch geen wet sump systeem met apart tankje?
Volgens mij na ritje afzetten paar minuutjes wachten tot alle olie terug in't carter zit dan peilen. Warme olie zet uit en peil is dus hoger dan bij koud.
Als ie een apart olietankje heeft dan heb ik niks gezegd
 
wees maar zunig op die aangetaste originele uitlaat,stukje rvs met rvs draad inlassen flink slijpen/politoeren ,er is niks mooier dan een blinkende 4in4 op 3,5 :}
 
Zoooo
Net even bij de kenners Menkel Motoren gewest met een ritje van 75 kilometer.
Volgens hun is het blokkie perfect, niks aan doen, geen kleppen stellen, distributie goed, gewoon echt goed blok.

Nieuwe mineraalolie erin, nieuw oliefilter, nieuwe accu want die was gestorven.

Vet zeg om met zo`n korte buddy te rijden.

4 in 4 zal toch niet verder rotten als die goed gelast is en alle rotte plekken eruit?
Kan ikhet beste er een pijpje voor condens inlassen tussen bocht en demper?

Thanks!

Wanneer is er een cb350/400 rit?
 
Een klein gaatje vlak voor de demper omhoog gaat is voldoende om condens te kunnen kwijten...
Als je zelf niet zo'n lassert bent wil ik wel een poging wagen,maar ook voor jou geldt: Goes lèg niet naast de deur....
Ik heb hééél veel lol met de 350F mogen beleven, tot diep in Italië toe....
Hou haar mooi (en origineel), nog effe en ze zijn zeldzaam. ;)

350/400F-rit? Ik weet dat er een paar CB-bezitters zo nu en dan samenkomen om te sleutelen in....eh...Noord-Brabant?? Kijk maar hier op het MF.
Strakkies in mei weer een OBT in Brabant,dan zie je er wel meer.

Welkom trouwens ;)
 
ben met zo'n groene 350er(86.000km)4in1 janton, met tijdelijk voor het gemak een cb400 tank,ermee op en neer naar de noordkaap geweest,elke dag 1000km weggedraaid,af en toe over de 170km/h,enkel een schalmpje van mijn sterk versleten/uitgerekte ketting sprong los,voor ik aan de rit begon een iets betere cillinderblok er tussen gezet,en het hele blok nog uit elkaar gehad,omdat ie uit een versnelling sprong. kenteken was xe-35-80 en is via snoek heerhugowaard bij een vrouwpersoon beland die volgens snoek later een probleem kreeg met de dynamo,maar mijn vertrouwen in het merk honda kon daarna niet meer stuk,ik heb nu na 12 honda's een cbx1000prolink. :)
 
Laatst bewerkt:
....Heleboel plaatjes....van een mooi CBtje....



Zo gister heb ik hem dus gekocht in het verre Arnhem...
Teruggereden gelukkig zonder regen maar wel erg koud...
Toen we (m`n vriendin en ik) bij de Mac stopten en weer wilden gaan startte hij met geen mogelijkheid meer omdat de accu leeg was van de lange stilstand.
Onverwacht kon/wilde een turk als enige ons helpen met z`n startkabels en auto. Geinig toch?

Wat denken jullie van de dempers?
Hoe kan ik die het beste laten lassen? Moet er een pijpje in tegen het vocht?

Toen ik stopte rookte hij ineens behoorlijk en ik begon al te balen dat er iets mis was met de zuigers. Maar `s ochtends bij het starten en bij een andere stop rookte hij helemaal niet meer... Hoe kan dat?

`s ochtends bleek het oliepeil een stukkie lager te staan dan `s avonds. Is dat mogelijk en wat zal de oorzaak zijn?

Wie weet ga ik op de tank streepjes maken net als bij m`n oude ss50...

Leuk ding toch?

Leuk ding hoor,


hehe nog een Goesenaar :+ , welkom op M-F trouwens.
 
350/400F-rit? Ik weet dat er een paar CB-bezitters zo nu en dan samenkomen om te sleutelen in....eh...Noord-Brabant?? Kijk maar hier op het MF.
Ehm... da's overmorgen dus. ;-) En de eerste keer ook nog.

ff zoeken naar 'pruts&pruttel meeting' in het 'wat is waar te doen' forum als je interesse hebt. :)


Welkom op 't motor-forum trouwens. Mooi spul hoor. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan