ik heb gevaarslichten ipv knipperlichten!

Wacko

MF'er
12 apr 2004
47
0
Eersel
Ik heb vandaag led knipperlichten op mijn Yamaha YZF600R Thundercat gemonteerd ipv de originele knipperlampen. Ook heb ik de Yamaha plug en play ledknipper relais gemonteerd, maar nu knipperen alle 4 de knipperlichten tegelijk (zoals gevaarslichten)als ik links of rechts af wil slaan. Ook met de originele knipperrelais knipperen ze alle 4 maar dan heel snel.
Nu heb ik even voor de originele lampen weer aangesloten en dan werkt het systeem wel goed. Waar kan dit aan liggen?
Misschien dat de originele lampen 21watt zijn en de led 2watt? of iets anders?
 
Dat komt door je indicatielampje op je dashboard.
Omdat dat lampje tussen beide plussen van de raw's zit loopt de stroom van de linker naar de rechterkant.
De stroom die het indicatielampje gebruikt is nu groter dan de stroom door de raw's.
Je zou om dit te voorkomen het indicatie lampje vervangen door 2 led's die verbonden zijn met min. Of je verbind de ene pool van het lampje met min en de andere via 2 diodes met de plussen van de raw's
 
Dat komt door je indicatielampje op je dashboard.
Omdat dat lampje tussen beide plussen van de raw's zit loopt de stroom van de linker naar de rechterkant.
De stroom die het indicatielampje gebruikt is nu groter dan de stroom door de raw's.
Je zou om dit te voorkomen het indicatie lampje vervangen door 2 led's die verbonden zijn met min. Of je verbind de ene pool van het lampje met min en de andere via 2 diodes met de plussen van de raw's


dat wil ik juist hebben die gevaarslichten voor in de file....ruilen _O-
 
ik wou beide. mijn kawa zephyr had a lelijke aanwijzers, B) geen alarmlichten C) geen runninglights.

alles-in-een doosje gekocht, zn safelight (www.safelight.nl) kastje. simpel aansluiten en klaar.
nouja alles-in-een...je moet dan wel mooie pinkers kopen hehe..
 
Ben er mee bezig geweest om ze voor op mijn Blade te plaatsen, krijg het dus ook niet voormekaar. Aangesloten, snel knipperen. Kijk ik even op het forum, wordt er gepraat over een belasting onafhankelijk relais? Nu heb ik even 2 vragen: waar haal je die en kan iemand mij vertellen waar het relais voor de knipperlichten zit bij een Fireblade van 98.
Ik weet wel dat er al vaker over gepraat is in het forum maar toch.
 
Ben er mee bezig geweest om ze voor op mijn Blade te plaatsen, krijg het dus ook niet voormekaar. Aangesloten, snel knipperen. Kijk ik even op het forum, wordt er gepraat over een belasting onafhankelijk relais? Nu heb ik even 2 vragen: waar haal je die en kan iemand mij vertellen waar het relais voor de knipperlichten zit bij een Fireblade van 98.
Ik weet wel dat er al vaker over gepraat is in het forum maar toch.


Iemand?
 

Uuuh...waar dat relais zit weet ik niet. Maar ik heb zelf ook zo'n universeel relais. Achter heb ik led knippers en voor de originele lantaarns. universeel relais ertussen voor 15e en alles knippert goed en op normale snelheid. waar te halen? Gewoon bij de motorboer. Mag aannemen dat ze zoiets overal wel hebben.

groeten, Jasper
 
Ben er mee bezig geweest om ze voor op mijn Blade te plaatsen, krijg het dus ook niet voormekaar. Aangesloten, snel knipperen. Kijk ik even op het forum, wordt er gepraat over een belasting onafhankelijk relais? Nu heb ik even 2 vragen: waar haal je die en kan iemand mij vertellen waar het relais voor de knipperlichten zit bij een Fireblade van 98.
Ik weet wel dat er al vaker over gepraat is in het forum maar toch.


kijk ff in het 900rr fireblade topic want RODVIL die daar ook op post heeft zijn knippers vervangen en zocht ook naar relais en die schijnt onder je cockpit te zitten maar vraag het daar ff want daar hebben ze zeker een antwoord voor je

succes :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan