Ik heb het gehad. Ik maak hem af!

Wat zitten jullie te zeuren over die plaatjes...
Die jongen wil gewoon zijn bezigheid laten zien en ik vindt dat ie goed bezig is!

Zet um op! :}
 
leuk projectje. Maar ga je hem straks laten keuren tot motor of maak je hem alleen voor de hobby?

Kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt als de eerste de beste politieagent je stilzet en je brommer afneemt.


ps. die remklauw is geen aprilia, die hebben brembo's
 
vet verslag, gewoon doorgaan ! enne, ik heb kabel en je plaatjes zijn gewoon goed.
ik heb nog een dikwandige aluminium fles staan met schroefdraad.
als je 'm wilt hebben geef maar een seintje. groeten koen.
 
lache ding!! nsr is goed keus denk ik, honda loopt zo fijn zeker in vergelijking met aprilia.. of mito.. rotzooi...
 
@kapotzer, ik weet wel zeker dat dat bandje het niet lang gaat houden... net als de achterbuglagers, de achtebrug eventueel, de voorwiellagers, de achterbrugas eventueel, de achterremblokjes........

dus daar maak ik me niet teveel druk om :P komt dan wel!

@rebelian, de voetsteuntjes zitten gewoon vastgeript (getaywrapt taiript taidinges...) aan 2 stripjes die aan het frame zijn gemaakt... op de plaats van de originele steps. Ze zitten iets hoger (3cm) en iets verder naar achter (2cm) verder perfect hoor! dus de algehele verplaatsing is dus euhmz.... 2.5 cm ofzo...

@duncan, het frame is het enige waarvan ik zeker weet dat ie het gaat houden :P en de velgen... en de voorvork. het ziet eruit alsof er idd een heel stuk mist nu enzo, maar daar komt gewoon rvs profiel in gelast (of eventueel demonteerbaar) maar reken maar dat ik het stevig maak! ik wil geen achterbrug om me linkerbeen bij wijze van spreken.

@erwin, werdt de vorige keer ook al gevraagd... het blijft een brommer, en als het keuren 10 euro kost en ik 90% kans heb om erdoorheen te komen doe ik dat... maar dat lukt toch niet ;) framenummer staat verder toch niet geregistreerd in nederland als brommerzijnde dusjah... kan gewoon 'verzekerd' worden (maw, ongeluk veroorzaken en ik ben de lul.) verder denk ik niet echt dat ik zolang ik thuiswoon van me ouders er echt op mag rijden dusjah...

Ik dacht dat die remklauw een tokico (met aprilia-reclame-indruk erin) was...maja als het een brembo is ben ik alleen maar blijer... die hebben een veel mooier stickerlogo O-)

@ 2 cylinder power (Koen) die fles klinkt interressant! is dat zo een wannabe NOS fles? dat zou echt superstrak zijn... want bij deze bus purschuim moet ik vreselijk oppassen voor deukjes (zie je meteen). Het is dan wel wat dikkere qualiteit... (1gulden statiegeld :+ ) maar toch... Dus bij deze het seintje!

@roeltjeh... je hebt gelijk... nsr125 blok is veel laagtoeriger, en wat degelijker in qualiteit... Maar ik moet zeggen, mijn mito reed echt heerlijk lekker... al was de standaard cilinder gewoon gaar van qualiteit. En tjah... wat heeft aprilia? suzuki of rotax toch?

@Xtreme R... idd :P ding gaat leuk speleding worden!

VERDER HARDSTIKKE BEDANKT VOOR DE POSITIEVE REACTIES!!! *D ECHT TOF!
 
@roeltjeh... je hebt gelijk... nsr125 blok is veel laagtoeriger, en wat degelijker in qualiteit... Maar ik moet zeggen, mijn mito reed echt heerlijk lekker... al was de standaard cilinder gewoon gaar van qualiteit. En tjah... wat heeft aprilia? suzuki of rotax toch?

rotax idd..(verder geen ervaring mee maar wat ik zo lees hier op 't forum :X ) ik had een rs50je(minarelli) da ding was altijd kapot!!!(liep overigens wel gruwelijk hard) ook ooit eens op een nsr50 met getunede belgische 50cc gereden en dat ging zooooo heerlijk!!!
 
jah maar heej.... dit blok is niet te vergelijken met een nsr50 blok hoor... is compleet anders :+

en minarelli... tjah... tis maar hoe je er zelf mee omgaat... het spul KAN het opvoeren aan... als je met beleid ermee omgaat daarna. en lagers zijn lagers, en bakken zijn bakken...
 
ja nee snap ik dat 't ander blok is :) maar de vergelijking is dus wel beetje te maken rs50/nsr50 en mito,rs/nsr
 
ja nee snap ik dat 't ander blok is :) maar de vergelijking is dus wel beetje te maken rs50/nsr50 en mito,rs/nsr
Ik snaps ;)


en tjah... je moet toch ergens een mooie plek vinden om een foto te maken :+

Ik denk dat ik nu ondertussen maar es ga beginnen met me bloksubframe... NU ongeveer. ciao.
 
En wat moet dit worden? Een brommer met 125cc die eigenlijk zijn vermogen niet aan kan? Waar moet je ermee rijden? Op de openbare weg in ieder geval niet; je bent te jong voor een motor en als brommer riskeer je in-beslag-name.
Op zich best een gaaf project, maar heb wel m'n twijfels erover.
Ga je nu ook je koppeling met je voet bedienen en je achterrem met je linkerhand zoals je mij weleens hebt uitgelegd :P
Veel succes in ieder geval!!
 
En wat moet dit worden? Een brommer met 125cc die eigenlijk zijn vermogen niet aan kan? Waar moet je ermee rijden? Op de openbare weg in ieder geval niet; je bent te jong voor een motor en als brommer riskeer je in-beslag-name.
Op zich best een gaaf project, maar heb wel m'n twijfels erover.
Ga je nu ook je koppeling met je voet bedienen en je achterrem met je linkerhand zoals je mij weleens hebt uitgelegd :P
Veel succes in ieder geval!!

tjah... gewoon... speleding :P

op de openbare weg rijden... tjah... snachts op zondag ofzo...
nix te jong voor motor :( ben wel 18 nu ja :(

:+

en dat idee heb ik maar laten varen, omdat mijn voorrempomp nu niet hetzelfde is als een achterrempomp van een scooter.
 
Daan :} :} :} :} !!!!!!!
En niet alleen omdat je een bekende voorvork erin hebt staan 8-) maar gewoon omdat je zo ,,jong,, al ervaring opdoet met het bouwen. Zonder gein...ik wou dat ik zo vroeg was geweest! Laat je niet afzeiken en knutsel lekker verder!
Wees blij dat er internet is om het een en andr uit te vogelen dat maakt het een stuk ,,makkelijker,,!
 
Ik vind het het heeeeeel vet project, heb altijd veel respect voor mensen die zoveel zelf kunnen.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
En wil je alleen mee geven als tip, doe voorzichtig ermee, want als je brokken maakt ben jij en evt een ander niet verzekerd, zal je vast al weten maar het zou zonde zijn van alle ellende. en je mooie motobrommert.
 
Daan :} :} :} :} !!!!!!!
En niet alleen omdat je een bekende voorvork erin hebt staan 8-) maar gewoon omdat je zo ,,jong,, al ervaring opdoet met het bouwen. Zonder gein...ik wou dat ik zo vroeg was geweest! Laat je niet afzeiken en knutsel lekker verder!
Wees blij dat er internet is om het een en andr uit te vogelen dat maakt het een stuk ,,makkelijker,,!

Eejjj *D daar is die gek met die guzziebouwwerken *D ja kan me voorstellen dat het voor jou ook wel lollig is om te zien dat t ding daadwerkelijk wordt gebruikt :)

Post jij nou ook es een topic met je bouwwerken met fotos?
 
Weinig, twee redenen: duurt altijd even voor ik m'n ideen gerealiseerd hebt en dan gaat iedereen met m'n ideen en oplossingen lopen ergo ik heb nix unieks meer en ik ben een ontzettende computer nono die slecht post en verkleind enz...
Maar her en der zwerven wel fotoos rond van m'n baksel(s) op bijv radicale verbouwingen...
 
Okey :) naja .... dan zien we het ooit nog wel es... of ik kom es een keer langs als ik na december me rbw heb :) ben toch wel benieuwd naar je vorderingen...!


enne De plaatjes doen het weer correct :9~


:Z

enne nogwat... in me blok zaten 4 hele lange m6bouten... en ik haat stalen bouten :P dus nu heb ik ff van 4korte imbusjes en een lang stuk rvs draadeind 4 lange bouten gemaakt... (gelast enzo dus) die kan ik er es ingaan zetten als ik zin heb...


ook nog iets van 1 kilo aan rvs imbussen gekocht voor me kappen enzo ter zijner tijd (of hoe je dat ook schrijft :P laat mij maar duur doen)

edit: en ook nog 2 mooie slangklemmen meegenomen die rond me carb passen.

Verder moet ik nog een slang vinden van xx (veel) milimeter die als luchtslang kan dienen. want nu heb ik een mooie hele dikke doorzichtige olieslang als luchtslang.. maar ik gebruik liever mijn kelk ook op me carb.. dat grijze plastick ding op de grond. en aangezien ik toch nog geen aansluiting op me filter heb gemaakt... kan ik nog ff doorzoeken...




hoe zat het nou met die dikwandige alu fles?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan