Ik heb het gehad. Ik maak hem af!

daan da man

MF veteraan
15 mei 2003
2.229
0
Schiedam
al eerder geprobeerd een goed lopend topic aan te maken... maar er kwamen veel zaakjes doorheen, echtscheiding, faillissement en dergelijke.
Ik heb het echt gehad, dat ding is me enige echte hobby, hij komt gewoon af. klaar.


Vooraf ging dit:

De demontage van me rs50, af1 futura achtige roestdingens.
VH2UO4QMZ342


Me mooie voetsteuntjes die eropkomen:
2UAH853IWA5W


Mijn zelfgemaakte aluminium motordemper. is verkocht nu.
VJ0O2A10ANXJ


de eerste gedachte, dubbele voorremschijf. toch maar vanaf gezien. en oja de rs kuip natuurlijk. achter nog niet opgehoogd enzo...
5HPW2XC7M049


fototje van de 28mm naast een 17.5
FB205375LASI


Nog een fototje van mijn del, gestraald, ultrasoon gereinigd en wel
I9C4Q80G2WBN


Cagiva krukas... naast een AM5/6 krukas
ZARY2M40MV3V


Cagiva mito blok onder project... toen werdt pas echt duidelijk hoe kut de ophangpunten zaten...
729U5RZW06OQ


Een ECHT membraan... ipv die stomme mini hebo enzo membaanpjes ;)
806H1A858AV0

Ps. degene in het honda blok is NOG groter :P en carterinlaat ipv cilinderinlaat

het cagiva mito blok, waar ik toch maar van afgezien heb
O1L4B5W6ULO6


en de subframes losgeslepen
3PKECKXUBNC0


De schijfrem die ik nu ga gebruiken... 3xx mm -ik dacht 318-, volledig zwevend.
wordt in gebeten met een 4 zuiger tokico 'aprilia' remklauw.
N4H7HXQ1GU1K

vergelijk met schoenmaat 46,5 (kistensize)

De koplampjes die eropkomen (of erin... of hoe je het wilt noemen) In de originele rs koplamp. tevens mooi in mijn zelfbouw streetfighterkapje. met behulp van een area51 koplamp.
UFM1OSR7O02N


Ohja ik geil trouwens enorm op enkele achterbruggen, en usd voorvorken... weten jullie meteen waardoor ik die fetish heb opgelopen:
[img_large]http://www.2tausend1.de/motors/normal/Honda-RVF750R-1996.jpg[/img_large]
ik heb namelijk deze een keer in het echt gezien met een ducati 748 voorkap en een yamaha r1 achterkap erop geflext... nou das me een partij geil. kan er helaas geen fotos van vinden. maja dat moest ik ook :P

Oja als iemand mij toevallig een rs50 nieuw model frame wil geven of verkopen voor <100 euro... dan gebruik ik dat :P ik wil eigenlijk een alu frame maarja. is te duur.

Oja ik vindt net nog een foto:
[img_large]http://www.2tausend1.de/motors/normal/Honda-NR750-1992.jpg[/img_large]
Hij gaat dus met een beetje fantasie wel hierop lijken... (kontje, achterbrug enzo)


T gaat dus (voor degenen die het niet weten) om een aprilia rs50/af1 futura frame, wat helemaal verlast/bouwd/slepen is, met een 125cc USD voorvork, 318mm zwevende voorremschijf, 4zuiger tociko-aprilia remklauw, enkele achtebrug, originele velgen, omwisselbare kappen-kuipset (streetfighter of volledige racer) en uiteraarrrd dubbele seatpipe.
krachtbronnetje is een 125ccer. plan om een cagiva mito 7speedblok te gebruiken is van de baan, het ding was gewoon niet monteerbaar. ophangpunten zaten VEELSTE verkeerd (recht achter de aandrijfas-tussen de ketting zegmaar. en daar is geen plaats voor enzo) Plus de 2ehands cilinder (ori was kapot) was niet echt in topconditie, en daarom hebben we (ik :P ) nu dus gekozen voor een

honda nsr125 blok.

2 fototjes, de motor, en het ding zelf. zijn alweer ver-oude-rde fotos, dus stelt niet veel voor.

p.jpeg

p.jpeg


en ja ik weet het, de voorvork staat expres met de remklauw naar voren ;-)

oh en je ziet het niet zo goed, maar het kontje is ook 10cm opgehoogd... niet via de achterbrug, maar verlast dus.
 
Laatst bewerkt:
hij wordt dus ombouwbaar van Streetfighter, naar volledige kuip-racer.

Maw. Streetfighter:
Soloseat Futura kontje dat vastgepolyesterd is aan de tank, mooi voorkapje, geen cockpit, en onderkap (blokspoiler)
en Racer:
Soloseat RS50 o-m kontje, zijkappen rs50, voorkap rs50, rs50 tank

Totaalshotje:
5J6BH0QH6757


Nog een:
7LZFIW32M44I


Kontje met seatpipejes, Zijn volledig RVS, moet nog gepolijst/spoten worden.
5PG6BZ41QS2T


nog eentje:
S88OTQQ31RGM


Het blokje, de voetsteuntjes
8A40M6UAEA03


De voorvork en remschijf/klauw
L8I0B18445ZV


Nog eentje maar dan van de andere kant. en ja ik blijf de kleine originele radiator gebruiken... of ik moet een mooie, goedkope vinden, die iets groter is.
WNV37UFG7U49


Let wel, de voorvork en velg wordt dus nog omgedraaid he.
 
Om het passend te maken heb ik zelf een balhoofdas moeten draaien. die heb ik toen thermisch laten harden. Zelfde met de vooras. normaal is die vrij dik voor een grote velg. omdat ik mijn originele kleine velgjes wil gebruiken (als setje dus) met een klein lagergat, en geen ruimte om uit te draaien voor grote lagers, heb ik dus een vooras moeten draaien met een verdikking aan de ene kant en aan de andere kant IN de vork een busje met schroefdraad, wat wordt ingeklemd door de 2 imbussen. de andere kant, na montage wordt dan ook geborgd met 2 imbussen. Dit ook laten harden $$$.
onee €€€


D0V5713WF469


zo kheb dus nu een hele zooi met slangen en rvs gevlochten ommanteling gekocht, om de radiatorwirwar mooi te maken. ps als je goed oplet is zowat alles al rvs op de boutjes in de tank na dan, maar das omdat dit me oude tank is.

de kont en deze rooie tank gaan aan elkaar worden gepoliesterd. verder wordt het clean gemaakt, dus geen happen meer waar 1 boutje in zit enzo. monozitje wordt dan gepoliesterd enzo.

verder hebik zelf een luchtfilter (powerfilter) gemaakt, maar dan wel met de proporties die ikzelf mooi vindt.

fotos komen daarvan.

verder is het wachten op een kettingset, en bobine... dan kan ik em voor de eerste keer starten, en de ophanging aflassen... ivm uitlijnen ketting.
 
DMM0P4L5ZG3M


3V50IV2L5OQ9


8QZN55GK06A5


929B0242U1HK


VGZONJ9G4K97


63L2J6K0Y969


0294ISTZ8G6H


4NFTF2S67V7T


KP7M5VR0W809


de lege alu bus purschuim wordt mijn olietank.

verder doen geloof ik een hoop fotos het niet op dit moment....
picserver.org heeft onderhoud
 
Een goed lopend topic zou ik beginnen met werkende en iets minder grote foto's duurt eeuwen. Heb ik zelfs met ADSL het geduld niet voor. Kom nog wel eens kijken als ze wat kleiner zijn...
 
Sorry het ligt nu ff niet aan mij dat ze het niet doen... zijn gewoon maximaal 800*600 en verder 640*480 als ik me niet vergis, en allemaal minder als 200Kb (meer kun je niet uploaden bij picserver.org)

ik heb net een mailtje gestuurd naar de 'eigenaar' daarvan... ik wacht dus op antwoord. normaal gaan de fotos via picserver.org echt MEGAsnel... en hij doet het zowat altijd. is dus ook nieuw voor mij.

hoop dat er snel verandering in komt
 
Sorry het ligt nu ff niet aan mij dat ze het niet doen... zijn gewoon maximaal 800*600 en verder 640*480 als ik me niet vergis, en allemaal minder als 200Kb (meer kun je niet uploaden bij picserver.org)

ik heb net een mailtje gestuurd naar de 'eigenaar' daarvan... ik wacht dus op antwoord. normaal gaan de fotos via picserver.org echt MEGAsnel... en hij doet het zowat altijd. is dus ook nieuw voor mij.

hoop dat er snel verandering in komt
Je eerste fotootje is al 900kb....... Schiet niet echt op zo.
 
huh ? welke is 900kb?

... ik vat em effe niet meer hoor...

je kunt nieteens fotos van meer als 200kb uploaden...

of bedoel je 1 van die 2 groto fotos, van vfr en die nr750? die heb ik al in links veranderd
 
maar heb je nu stukken frame weggehaald ? Ben je niet bang dat dat de stevihgeid verminderd?, zeker als je van 50 naar 125 cc gaat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan