Ik heb het ook zitten..

Jb_khan

Die hard MF'er
1 mei 2002
367
0
Tremelo
Onderstaande heeft gisteren zijn 1e snelheidsovertreding thuisgekregen! Nu ben ik belg en kom ik nooit in NL. Ik ben er 1 keer met de motor geweest, met de meeting in Veenendaal, en ik heb heel de weg op mijn snelheid gelet omdat ik weet hoe gevoelige ze bij jullie zijn op dat punt. En ja hoor, op de ring van Tilburg pakken ze me voor 4 km/h te snel... Stelletje mierenneukers... 28 euro de goot in...

In Belgie let ik zelden op mijn snelheid... en dat is 30.000km goed gegaan. Kom ik 1 keer in NL terwijl ik er echt op let om niet te snel te rijden, hebben ze me toch wel zitten zeker...
 
volgens mij kwam het door je nummerbord ;)

tja, balen man. gelukkig valt het bedrag nog mee, maar leuk is anders :(
 
Tja, join the club. Ik kreeg zaterdag ook zo'n prent opgestuurd.
Slechts 6 km te hard (na meetcorrectie) waarvoor Eur. 28.

Het gebeurt me bijna nooit dat ik de maximum snelheid zo close benader })
 
Weet iemand eigenlijk tussen welke EU-landen bekeuringen doorgestuurd worden?
Ik lees hier dus dat tussen België en Nederland de bekeuringen doorgestuurd worden?
Ik ben met 'n spaans kenteken geflitst in Noorwegen ,Nederland en Frankrijk (vorig jaar allemaal) en heb daar nooit wat van gehoord. O-)
 
jaja... het lijkt wel mode. Ik krijg ook net een boete binnen voor overschrijding van de snelheid met 51-55 :( .

Nu vraag ik me dus af. Heeft het zin om een bezwaarschrift in te dienen of maak ik het daarmee alleen maar erger?!? Geregistreerd sta ik toch al of niet?
 
jaja... het lijkt wel mode. Ik krijg ook net een boete binnen voor overschrijding van de snelheid met 51-55 :( .

Nu vraag ik me dus af. Heeft het zin om een bezwaarschrift in te dienen of maak ik het daarmee alleen maar erger?!? Geregistreerd sta ik toch al of niet?

volgends mij is het niet zo dat als je bezwaarschrift indient dat je dan een hogere boete krijgt. zou een beetje raar zijn...
 
Je boete wordt niet hoger maar er worden administratiekosten in rekening gebracht voor het opvragen en opsturen van de foto en eikingsrapport als ik me niet vergis.
 
WOEHAHAHA
laugh2.gif
......de volledige 4km/h te hard |( .....en daar dan nog 28 euro voor moeten betalen
crying2.gif
....mierenneukers
eviltongue.gif
.......
 
en dan lees je zo vaak, o o wat is nederland toch zon rijk en welvarend land, en nou zie hoe. :j
 
Altijd een bezwaarschrift indienen met de vraag om nadere uitleg en waar je precies (dus op welk gedeelte) je de overtreding begaan hebt.

En dan afwachten maar!
 
Weet iemand eigenlijk tussen welke EU-landen bekeuringen doorgestuurd worden?
Ik lees hier dus dat tussen België en Nederland de bekeuringen doorgestuurd worden?
Ik ben met 'n spaans kenteken geflitst in Noorwegen ,Nederland en Frankrijk (vorig jaar allemaal) en heb daar nooit wat van gehoord. O-)

Ik mocht een jaar of 3 geleden 800 gulden overmaken naar de Zwitserse justitie, dat vonden ze blijkbaar wel de moeite om me even een aangetekend briefje te sturen.
 
Daarom, als je te hard rijd, altijd 10km/u te hard, niet lopen kutten met minder. Nu betaal je voor 4km/u te hard 28 euro, terwijl je voor 10km/u te hard hetzelfde moest betalen...... zonde van die 6km/u !!!!!
 
Ach wees blij dta je als nederlander niet in belgie geflitst wordt dan kun je meer betalen als de belgen zelf doen.
Denk dat we dat ook maar moeten invoeren voor belgen :P


Nee is erg klote en over die altijd 10km te hard rijden moet je wel 13 doen meetcorectie is nl 3 km dus met 13 haal je nog net de 10 :z
 
he Khan. (echte Belgische naam? :? )

Hoe kan je die boete nu al binnen hebben? Ik rij met mijn koekblik ook met Belgisch kenteken omdat ik in Zellik werk, en heb wel eens boetes in NL maar dat duurt ongelooflijk lang eer ik ze op mijn bureau krijg. Ongeveer 3 maanden!)

Wees blij in Belgie wordt het steeds gekker met controles en ben dit jaar al 5 keer geflitst in Belgie. Vooral regio Aalst en Antwerpen maar Brussel wordt ook erg nu! ;( En de boetes zijn 2 keer zo hoog in Belgie! :(
 
Boetes onder de 5 km/h te hard moeten ook afgeschaft worden vind ik.
4 km/h te hard (correctie is er waarschijnlijk af af ok......) gaat toch nergens over.

Ik vind persoonlijk dat er een grens moet worden gesteld en die hebben we dan ook. Dat er vanaf dan boetes uit KUNNEN worden gedeelt vind ik ook nog wel ok. Maar de hoogte van de boetes, (vooral die van kleine overtredingen) is a-sociaal. 28 € voor een overtreding van 3 km/h na correctie slaat echt nergens op. Ik zou een bedrag van 5 € logischer vinden. Dan kan je vervolgens naarmate de overtreding erger wordt, de hoogte per te snel gereden kilometer opvoeren. Ik denk dat dat al veel eerlijker zou zijn dan het huidige systeem.
 
Ehmm..even over het buitenland. Ik heb van een agent mogen vernemen dat je boetes in Duitsland maar beter wel kan betalen. Hij had er zo een smerige grijns bij... Ik ben overigens met 200+ in Oosterijk geflitsts. Boete nooit gezien, maar zo te horen heb ik gewoon geluk gehad. Heb al meerdere malen gehoord dat de boetes gewoon binnen kwamen.
 
Weet iemand eigenlijk tussen welke EU-landen bekeuringen doorgestuurd worden?
Ik lees hier dus dat tussen België en Nederland de bekeuringen doorgestuurd worden?
Ik ben met 'n spaans kenteken geflitst in Noorwegen ,Nederland en Frankrijk (vorig jaar allemaal) en heb daar nooit wat van gehoord. O-)

Belgie schijnt zowat het enige EU-land te zijn dat consequent persoonsgegevens verstrekt aan politiediensten van andere landen indien er een Belg daar een snelheidsovertreding begaat (althans dat zijn men toch eens op het VRT-nieuws).

Ken het gevoel trouwens. Heb vorig jaar net hetzelfde meegemaakt. Kom ik voor een keer in Nederland om van de Belgische kust op m'n gemak naar huis te rijden en eens niet de saaie autosnelweg te nemen en word ik ook geflitst voor 5 km/u te snel. Je vloekt dan toch wel, temeer omdat je het ganse traject op je snelheidsmeter zit te staren, wel wetende dat in Nederland heel wat meer controles zijn.

Dit jaar ben ik in augustus naar de Europese manche rallycross in Valkenswaard geweest. Op de terugweg rijdt daar een auto 60-70 km/u, waar je 80 mag. Ik steek hem na een tijdje wachten voorbij en staat daar net een flitspaal. Ik reed toen toch ongeveer 90, kwestie van die auto zo snel mogelijk voorbij te zijn... Ik hoor het wel als ze me weer geflitst hebben, maar het is toch alweer 2 maanden geleden, dus ik blijf hopen. Toppunt is dat die auto meteen na m'n inhaalmanoeuvre een andere weg insloeg.
 
Laatst bewerkt:
Welke Ring ben je geflitst? Ringbaan West?
Enne: 54 km is na hermeting. Je reed dus minimaal 57...en das te hard.
Ik heb er drie op mijn naam staan binnen de bebouwde kom: 54, 54 en 57.
Allemaal 28 euro. Schiet niet op. Mijn vrouw rijdt door het rood en krijgt meteen 86 euro. :P Kijk, dát schiet wel op...
 
Moet je in nederland 70 rijden waar je 80 mag misschien om niet geflitst te worden? Jeezus 4km te rap en geflitst, das toch gewoon absurd |(
 
heb er 3 jaar gelede met de wagen ook eentje gehad ginder, 12 te snel.. nooit betaald }) ze hebben het opgegeven na de 2e herinnering.

niet dat je't zelfde moet doen: heb ondertusse ook al horen waaien dat de uitwisseling van die dingen beter is geworden.

blijft |( natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan