Ik heb het overleefd, de tocht van de achtiende

Eska

Die hard MF'er
25 apr 2002
548
0
Groningen
:]

Jee, wat was ik zenuwachtig gistermorgen toen ik bij Mac Donalds uitstapte. Aan de motoren te zien nogal een racemonsters, was dit wat ik wou? Ik mijzelf voor de gek houdend nou dat kan best wel meevallen , daarom hoeven ze nog niet snel te rijden, het is toch immers een toertocht.

Maar nu de vraag doe ik het of doe ik het niet, uiteindelijk toch maar naar de groep van MF toegestapt en mij voorgesteld. Toen wij vertrokken was het onduidelijk bij wie ik achterop ging, daar stond ik, en wat nu, bij wie ga ik achterop? Het werd uiteindelijk Sander. Sander en ik hebben even kort wat dingen doorgesproken w.b.t. het motorrijden. Ik voelde mij al heel snel veilig bij Sander achterop de motor, mischien vreemd want ik kende Sander alleen maar via het forom dus niet in real life. Sander checkte regelmatig of het wel ging, ik vond het goed gaan en hij ook, dit maakte dat hij na een tijdje wat sneller ging rijden. Dit maakte dat we sneller en schuiner door de bochten gingen, ik keek goed mee, wat denk ik het rijden voor Sander prettiger is geweest en voor mij een stuk leerervaring, en op rechte stukken soms even goed snel. De bedoeling vooraf was dat ik bij meerdere mensen achterop zou, uiteindelijk heb ik de gehele rit met Sander meegereden. In Dokkum zou ik nog geswits worden, maar die persoon is per ongeluk doorgereden? Na Dokkum was een stuk wat Sander wel graag even alleen wou rijden, hierna zou ik dan weer bij hem achterop gaan.

Ik vond het een mooie tocht, mooie landweggetjes met mooie bochten erin. Lauwersoog en Holwerd waren ook goed uitgekozen stops, mooi! Een leuke groep mensen bijelkaar, alhoewel het wel leuk is als er wat meer vrouwen bij komen. Al met al vond ik het een fantastische dag, ik ben blij dat ik deze ervaring op heb gedaan.

Ik ben ook heel blij dat het goed klikte tussen Sander en mij, dat ik mij veilig voelde. Want deze dag had voor mij ook heel anders kunnen verlopen, van het zelfde geld was ik bij iemand achterop gegaan waarbij bij mij het angstzweet was uitgebroken. Ik had van te voren denk ik ook niet moeten weten, dat Sander een tijdje geleden in de krant samen met nog een paar als snelheidsduivels zijn genoemd omdat ze met 220 over de snelweg reden. Immers ik wou niet bij een snelheidsduivel achterop. Ondanks dat Sander mischien een snelheidsduivel is of dit is eigelijk wel zeker, heb ik toch heel snel gemerkt dat hij heel goed weet waar hij mee bezig is dit maakte dat ik mij veilig voelde.Ik had het niet van mijzelf verwacht maar ik vond het supergaaf om snel te gaan. Nou Sander hartstikke bedankt, ik vond het heel fijn heb veel gezien en geleerd ,nu het nog in de praktijk brengen maar dat zal wel lukken. En mensen van het mf die gisteren meereden, ik heb niet met iedereen gesproken wel vond ik het leuk om jullie te ontmoeten.

Trouwens wat ik ook erg leuk vond was de bezienwaardigheid, in die kleine dorpjes waar mensen verbaast staan te kijken om dat er twintig motoren voorbij komen, en bij Lauwersoog en holwerd waar een invasie aan motorrijders het terras op komen lopen.
En omdat wij achteraan reden was het ook een prachtig gezicht om alle motorrijders in de verte van de eerste tot ons achterelkaar te zien rijden.

Dit is mijn verslag van de eerste toertocht en van de eerste keer dat ik bij iemand achterop heb gezeten, een hele ervaring.

Eska 8-)

PS: Mischien heel wonderlijk, maar ik heb gelukkig geen spierpijn, had ik er overigens er wel voor over gehad.
 
Tja, zo blijkt maar weer hoe suggestief de term snelheidsduivel is! :P
Maaruh Eska, vind het toch dapper/knap van je dat je idd zo maar met een "wildvreemde" groep motorduivels mee op stap gaat :}
En voor de toekomst: snel slagen, motor kopen en meerijden de volgende keer. Komen er vanzelf meer dames/vrouwen/ meisjes mee!

8-)
 
Erg dapper van je dat je heb doorgezet.
Nu nog slagen voor het rijbewijs en lekker zelf een fiets kopen.

Heb je een idee wat voor fiets je zelf zou willen?
 
Die grote boze motorrijders vielen best mee hè ;)

En dat er meer dames mee moeten, daar ben ik het HELEMAAL mee eens *D
 
Bij de volgende toertocht ben je er wel met een eigen motor natuurlijk :)

En waar blijven die pics?
Ik heb mensen met een digicam gezien. Dus kom niet aan met:"het rolletje is nog niet vol" ;)
 
Nu nog slagen voor het rijbewijs en lekker zelf een fiets kopen.

Heb je een idee wat voor fiets je zelf zou willen?

Nog niet precies, mijn voorkeur gaat in de eerste instantie uit naar een toer/sport motor. Er zijn op dit moment meerdere modellen/types die mij aanspreken. Binnenkort ga ik een hele zaterdag op stap, kijken naar motoren, verderop in het land. Samen met ook een hele enthousiaste motorrijdster, haar eerste les was tevens mijn eerste les, en na een uur rijden waren we beiden niet meer te houden :P . Zij mag binnenkort afrijden, ik moet nog even geduld hebben :( . Dus wat betreft de volgende tocht ik zou heel graag meerijden op m'n eigen motor, maar of dat er dan al in zit denk ik nog niet. Overigens, vind ik het geen probleem om nog een keer bij iemand achterop mee te rijden, graag zelfs.

Eska 8-)
 
Leuk dat je het leuk vond. Ik was er zelf niet bij, maar ik verwacht dat je vaker zal komen.

Veel plezier met de komende MF-activiteiten en zo....
 
Terug
Bovenaan Onderaan