ik heb het toch gedaan

velgen polijsten

  • wel doen

    Stemmen: 11 31,4%
  • niet doen

    Stemmen: 17 48,6%
  • is dom {pekel}

    Stemmen: 7 20,0%
  • bling bling

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35

basboy

Die hard MF'er
31 aug 2005
516
0
Na lang piekeren of ik het toch zou doen ,heb ik toch gedaan .mijn velg gepolijst {achter wiel komt nog} *D *D Ziet er toch wel beter uit vind ik Niet te veel bling bling maar net genoeg


full
 
was op het werk had niks te doen {nachtdienst} uurtje of 6
alles met schuurpapier en plakband gedaan en met mijn handjes best resultaat vind ik


sssssttttt was in de baas zijn tijd niet door geven hoor
 
Laatst bewerkt:
was op het werk had niks te doen {nachtdienst} uurtje of 6
alles met schuurpapier en plakband gedaan en met mijn handjes best resultaat vind ik


sssssttttt was in de baas zijn tijd niet door geven hoor


Ik heb alleen mijn velgrand gepolijst maar daar had ik dus echt geen tijd voor op mijn werk! :N

full



Je hebt je eigen velg gepolijst en krijgt er nog geld voor ook. :}

Wat hebben sommige mensen het toch goed hé. 8-)
 
tja kan er ook niks aan doen .heb het thuis af gemaakt hoor maar bij D@ve ziet het er ook strak uit ook nieuwe vingertjes besteld of niet
 
Ik heb trouwens met deze velgrand gewoon heel 't jaar doorgereden en er is geen plekje te zien wat eventueel aangetast is door pekel oid. :N

Gewoon na elke rit schoonmaken en daarna wat WD40 op je vinger spuiten en langs het gepolijste gedeelte gaan zodat er een beschermlaagje op komt.(minuten werk) :]

Bijhouden is het antwoord. :Y

Goed gedaan trouwens! :}
 
tja kan er ook niks aan doen .heb het thuis af gemaakt hoor maar bij D@ve ziet het er ook strak uit ook nieuwe vingertjes besteld of niet


Ik zit in de metaal en daardoor werk ik heel de dag met mijn vingers.

Dus die vingers van mij die zijn wel wat gewent. :P

Maar het is inderdaad wel een monikkenwerk geweest. :9
 
het spreek woord zegt :


wie mooi wil zijn moet pijn lijden :X

een ieder geval van de week nog een gaatje vinden om de achter velg te doen
het was eigenlijk een winter project. wil nog de velg zwart hebben steek dan nog beter af op het gepolijste gedeelte {winter klusje}
en verder:
rem klauwen stralen wordt zwart
getint ruitje erin
uitlaat aanpassen meer geluid {niet teveel maar wel hoorbaar is nu zoef zoef geluid} komt allen goed
 
weer vroeg op gestaan :? :? achtervelg voor de helft gepolijst ,nu effe rust ik heb zere vingers tot en met volgende week maar eens kijken {of op het werk ;) ;) }voor de laatste kant te doen .
met dank aan uitleg op dit forum

hier piccie


full
 
de ene zegt met wd40 bijhouden ander weer dat .nu heb ik met neverdul nagepoetst en ligt in de kruip-olie gezet ,vinger werk zou dat voldoende zijn om mooi te houden
 
sommigen doen er ook nog wax op ofzo maar daar wordt tie toch weer dof van lijkt mij
ik zal het ook eens een keer met diesel proberen ,krijg je tenslotte ook je ketting vet mee af van je velg .gaat tie volgens mij ook van blinken :Y :Y
 
sommigen doen er ook nog wax op ofzo maar daar wordt tie toch weer dof van lijkt mij
ik zal het ook eens een keer met diesel proberen ,krijg je tenslotte ook je ketting vet mee af van je velg .gaat tie volgens mij ook van blinken :Y :Y


Pas wel op dat je hem niet te enthousiast insmeert met diesel anders zit het dadelijk op je band door de centrifugaal krachten,en dat rijd niet zo prettig in de bochten. :N
 
jaja met het wijze vingertje van jou toch dan komt dat toch goed of nie *D *D
 
in ieder geval straks weer lekker naar buiten en genieten van alle mooie motoren op de weg .en een hoop rij plezier

enjoy the ride met een big


full
 
Mooi gedaan man! Snap precies waarom je het gedaan hebt. Mijn voorvelg ziet er ook niet meer uit en zou deze ook graag polijsten. Heb jij de hele velg gedaan (dus ook de 3 spaken om ze maar zo te noemen) of alleen het buitenste gedeelte?

Zelf heb ik alleen mijn originele potten gepolijst. Het oude model zzr (91-93) had dof rvs potten. Tsja die moesten dus even over de polijstband op het werk... maar dat was slechts anderhalf uur werk. Velgen kunnen niet op die band... dus wordt echt dremelen oid vermoed ik. Waar heb jij het mee gedaan? En heb je het wiel geheel gedemonteerd en de band eraf gehaald?

(ff piccie van mijn zzr met gepolijste potten)

DSCN0881.jpg
 
ik heb het nieuwe model[e] maar dat maakt niet uit.de velg rand [voorvelg]heb ik alleen gedaan ongeveer 2,5 cm is die ,maar ik heb alles alleen met schuurpapier gedaan van niet te grof 180 tot fijn schuurpapier 400 daarna met command cleaner
en fijn schuurpapier ,daarna met een doek en command cleaner poetsen en daarna met neverdul nog een keer gepoets en wrijven en natuurlijk wrijven tot dat die goed blink naar je zin wel alles met je handje gedaan totaal 8 uur werk voor 1 velgrand

achtervelg de helft gedaan nu ongeveer 4 uur ook de rand is 2,5 cm maar misschien in de winter dat ik die andere rand erbij doe heb ook nog een deksel gedaan ivm krassen je moet toch wat ,trouwens verf is niet dik gespoten op de velg vond ik
full
 
Laatst bewerkt:
ziet er ook strak uit maar het moet niet te bling bling voor mij zijn
heb je ook je achtervelg gedaan piccie :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan