ik heb het verkloot, hulp gevraagd!!

harryv8

MF'er
1 mrt 2015
141
0
Goedenavond,

Na me voorvork olie gewisseld te hebben en de dop op de bovenkant willen draaien ging het fout. Waarschijnlijk scheef erop gedraaid en nu is dat hele fijne alu schroefdraad vermoerd.

Wat kan ik nu doen? Als een redneck proberen toch door te draaien wat volgens mij helemaal de vork helemaal verkloot. Nieuw schroefdraad draaien? Of een iets waar ik echt niet op te wachten zit...en nieuwe poot.
 
Gaat om een KLX650 R. Zit een standaard kayaba upside down vork op.

Waarschijnlijk heb ik dus niet alleen de dop verkloot maar ook de binnenkant van de poot.
full
 
Laatst bewerkt:
aan de dop zie ik zo niets, die is nog te redden.
als het vorkgedeelte er ook zo uit ziet is de opmerking met de draadvijl tot nu toe de beste,
denk ik.


edit;
aan een draadvijl zit ook een gedeelte om binnenschroefdraad op te knappen namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Meer dan dit is het niet... de poot zelf is nog minder. Als je goed kijkt (op foto niet te zien) zie je dat het schroefdraad ergens stuk is gedraaid. Op een gegeven moment loop die vast met aandraaien.

Hoe weet ik welke maat ik nodig heb kwa draadvijl? En kan dan alleen de dop doen en niet de poot zelf toch?
 
Meer dan dit is het niet... de poot zelf is nog minder. Als je goed kijkt (op foto niet te zien) zie je dat het schroefdraad ergens stuk is gedraaid. Op een gegeven moment loop die vast met aandraaien.

Hoe weet ik welke maat ik nodig heb kwa draadvijl? En kan dan alleen de dop doen en niet de poot zelf toch?


lees mijn reactie!
met de dop naar de gereedschapboer gaan en die draadvijl erop houden, dan weet je alles
 
De binnenpoot is van staal en de dop van alu. Als je mazzel hebt is dus alleen de dop stuk en zal je die moeten bestellen. Bovenstaande tip zou ik ook even proberen, even de dop van de andere poot proberen.

Geld voor alle soorten en maten schroefdraad maar met name voor grote diameters: Altijd eerst met de hand een paar slagen erin draaien en er dan pas een stuk gereedschap opzetten. Dus denk aan deze dop, maar ook oliefilters, bougies, vul/aftappluggen en dergelijke.
 
De binnenpoot is van staal en de dop van alu. Als je mazzel hebt is dus alleen de dop stuk en zal je die moeten bestellen. Bovenstaande tip zou ik ook even proberen, even de dop van de andere poot proberen.

Geld voor alle soorten en maten schroefdraad maar met name voor grote diameters: Altijd eerst met de hand een paar slagen erin draaien en er dan pas een stuk gereedschap opzetten. Dus denk aan deze dop, maar ook oliefilters, bougies, vul/aftappluggen en dergelijke.

Is een usd, dop zit dus in het aluminium.
 
Ik ga nu voor een week weg van huis dus kan helaas zaterdag weer aan de gang.

Zou mooi zijn als het met een draadvijl op te lossen is, klx650 onderdelen zijn er niet zo heel veel en een losse poot vinden zal lastig en duur worden.

FF een domme vraag maar hoe krijg ik het draad van de buitenste poot weer goed? Ben beginnende sleutelaar en heb niet veel ervaring met draad tappen...
 
Als je de losse poot hebt, kan ik het waarschijnlijk wel voor je repareren......
draadvijl heb ik liggen in 8 maten en kan eventueel iets van de beschadigde schroefdraad weg draaien...
kan ook de draad eventueel opnieuw nasnijden, maar dat kost wel wat meer moeite.
 
Dan zou ik ff bij van Maanen kijken, leuk klein ouderwets zaakje iemand met verstand
van zaken en niet duur. Ik heb al heel wat onderdelen bij hem weggehaald.
Bloemstraat, goed kijken je rijdt er zo voorbij :)


Tot voor 5 minuten wist ik, eerlijk gezegd, niet eens wat een KLX 650 is. Ik heb moeten Goeggelen voor een paar afbeeldingen.
Maar ik concludeer dat jij goede ervaringen met van Maanen hebt, kon zo maar dat het, ook hier, ooit nog van pas komt. Bedankt.

:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan