Ik heb mijn fiets!!

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Yes Yes Yes!!!

Sinds vrijdag de trotse bezitter van een
gifgroene \'99 zx6-r 8-)

De eerste 300km zitten er op en tot nu toe
pas een rotonde gemist }) ...oeps...iets te overmoedig..


Wel meteen ff een paar vragen van een onervaren
rijder...

1. Het heeft dit weekend stevig geregend hier, hoef ik nu mijn fiets niet meer af te spoelen ivm pekel
of blijft die rotzooi langer liggen dan ik kan zien :?

2. Mijn apparaat heeft geen brandstofmeter..
Dat me dat niet eerder was opgevallen |(
Zelfs mijn brommer had een meter EN een lampje.
Jullie gebruiken altijd de tripmeter of zo :?

En nu het mindere...

3. Mijn fiets wil nog wel eens stilvallen als ik
de koppeling intrek vanaf +/- 4000rpm, dan zakt het toerental helemaal weg en slaat hij af, ook als hij
warm is. Ben er al ff mee terug gegaan en de monteur
zei me dat de carburateurs door het lange stilstaan
nog wat vies konden zijn, dit zou vanzelf weg moeten
gaan en anders moest ik ff een afspraak maken.

Iemand hetzelfde gehad :?
Ik wil mijn motor dus niet terugbrengen, veel te mooi
weer om te rijden.. :]


Pics komen er aan deze week!
 
Geen brandstof meter? Ik heb geen toerenteller, geen neutral lampje, geen olielampje. Alleen een snelheidsmeter,km-teller, dagteller en een high beam lampje. Dus niet klagen over je benzine meter! ;)

Gewoon je dagteller op 0 zetten als je hebt getankt. En dan kijken hoeveel je kan rijden met 1 tank. Dan weet je ongeveer wanneer je weer moet tanken. Op mijn GS500e zat ook geen benzinemeter. Is ook niet echt nodig, gewoon elke rit even in je tank kijken wat je nog over hebt.

Wat betreft het stilvallen : kan vanalles zijn. Ik zou wel even een afspraakje maken. Is vervelend, maarja, zo door blijven rijden is ook niet alles, en tenslotte heb je nu nog garantie.

Veel plezier met je motor en wat betreft het afspoelen, er ligt nog wel iets rotzooi op de weg volgens mij, dus eventjes schoonmaken kan geen kwaad ;)
 
Laatst bewerkt:
Veel fun :)

Enne, een paar keer tot op reserve rijden en na het tanken dagteller op nul zetten. Weet je precies hoeveel km je op een tank haalt...
 
Ahhhh...tof man! Gefeli!

Zelf had ik ook bijna een groena zx6r gekocht, echt een heel mooie fiets!

Piccies zijn natuurlijk wel verplicht he, dat je het maar weet! :) :)
 
Ik heb wel een benzinemeter maar gebruik altijd met tripteller omdat dat veel duidelijker is. Als ik naar mijn benzinemeter kijk moet ik om de 100 km tanken :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan