Ik heb mijn rijbewijs!!!!

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
Hij is binnen...heb mijn motorrijbewijs! Heb me al een keer voorgesteld (maar is al tijd geleden), dus doe het nog een keer. Ben Justien en woon in Heemstede en heb dus sinds gisteren mijn motorrijbewijs (2 examens allebei in een keer gehaald :) )
Nu nog een motor...en dan kan het genieten beginnen :]
Ben in ieder geval superblij *D
 
gefeliciteerd.jpg
 
Gefeliciteerd! Ik ben je afgelopen maandag voorgegaan :)

Onderschat de proefritten niet, ook al denk je dat je weet wat je wilt.

Het was heel verhelderend voor me om op een aantal totaal verschillende motorfietsen een rondje te rijden. Ben er zeker van dat je verschillende zithoudingen probeert. Bijvoorbeeld: chopper, hoge zit rechtop (enduro/allroad fiets), en een 'badkuip'.

Probeer ook verschillende blokken (4-cyl inline en V-twin bijvoorbeeld).

Ik ben naar een dealer gestapt (Solo-Moto in Geffen in mijn geval) voor de proefritten, en deze was prima bereid om mee te werken en commentaar over wat ik wel/niet fijn vond te vertalen naar het soort fiets. Ik heb deze manier van werken als erg prettig ervaren, en ik kan het dus ook van harte aanbevelen.

Motoren huren zoals vaak voorgesteld word kan natuurlijk ook, alleen huur je dan nogal recente motoren. Als je ook van plan bent om een nieuwe aan te schaffem is dit geen probleem. Maar als je, zoals ik, het geld voor een nieuwe niet hebt, dan ben je beter af met proefrijden op fietsen rondom de prijsklasse/leeftijd die je wel kunt betalen.
 
Bedankt voor de leuke reacties! Ben nog student, en heb dus geen 'enorm' budget :( Ik ga in ieder geval een aantal motoren huren deze zomer, of ik koop een brikkie.
Een honda cb-1, FZR600 of een zxr400/750 lijkt me een leuke fiets. Ik ben echter 1.90 en denk dat de cb-1 wat klein is. Hij is echter wel betaalbaar!
'Echte' choppers (dus heftige verbouwde fietsen) vind ik ook geweldig (de uitstraling, 'easy rider' gevoel), maar deze zijn vaak niet te betalen, en ik wil ook weleens plat door de bocht :]
Ik zit er ook sterk over te denken om een honda cb750, suzuki gsx750e of een andere oldie te kopen, en deze daarna helemaal te verbouwen naar eigen smaak. Ben er nog niet uit *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan