IK heb mijn winterfiets al gescoord: XT600!

Motorrad heeft eens een test gedaan en daar kwam de T63 op de 2de plaats

1. Conti TKC 80
2. Michelin T63
3. Metzeler MCE karoo of zoiets


Is wel meer all-road dan asfalt
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag een XT600 uit 1992 gescoord voor weinahg!
staat 50k op de teller maar heeft nog genoeg compressie(auw)
Lekte wel olie aan de koppelingskant door de pakking heen dat heb ik vanavond opgelost door deksel eraf te halen,de oude pakking te verwijderen en met vloeibare pakking het deksel weer te monteren,morgen maar kijken of dat teritorium afzetten dan afgelopen is.
Ketting en tandwieltjes moeten nog gewisseld worden,die zijn gewoon op !!


MAAR NU komt het ik wil er ook andere banden opzetten,wie van de die hard hardcore xt rijders kan mij een advies geven welke banden ik eronder moet zetten.
Voor me sportfiets weet ik het wel maar ik ben helemaal onbekend met het all road gebeuren.

degene op de foto is niet mijn fiets maar heb wel exact dezelfde.
full

Én? weet je al waar het oliepijlstokje zit?
Én? weet je al hoe je de olie moet pijlen?

Hier mijn XT die ook het gehele jaar door rijdt, naast mijn FJR ;)

full
 
Nou Vouwer, zeg het dan eens, hoe peil je de olie bij je XT? Dat staat niet in je boek nl.
Peilstok vind je voor bij het balhoofd achter een mooi afdekkapje
olie peilen!!
motorfiets warmrijden, rechtop neerzetten,paar minuten wachten en dan met behulp van het eerder genoemde peilstokje meten of er voldoende olie in het frame aanwezig is.

Wat heb ik nu gewonnen Bolski ??
 
Peilstok vind je voor bij het balhoofd achter een mooi afdekkapje
olie peilen!!
motorfiets warmrijden, rechtop neerzetten,paar minuten wachten en dan met behulp van het eerder genoemde peilstokje meten of er voldoende olie in het frame aanwezig is.

Wat heb ik nu gewonnen Bolski ??
Shit, hij weet het precies. Je hebt een plaatje van een Yamaha gewonnen:
full

(ken je hem nog?)
Maarre, niet de peilstok erin draaien bij het meten. Insteken en aflezen.
 
Peilstok vind je voor bij het balhoofd achter een mooi afdekkapje
olie peilen!!
motorfiets warmrijden, rechtop neerzetten,paar minuten wachten en dan met behulp van het eerder genoemde peilstokje meten of er voldoende olie in het frame aanwezig is.

Wat heb ik nu gewonnen Bolski ??

Nou dat niet maar ik heb nog (van de vorige eigenaar) een set cross-banden voor je XT en chromen velgen met de hele set losse spaken.
Die liggen een beetje laveloos in mijn kelderbox.
Mail me maar, misschien dat we het eens kunnen worden over de vriendenprijs ;)
 
Winterfiets?? Het is bijna 30 graden buiten maar oke.

Wat kost zo'n fietsje nou?? Er staat wel wat euro's, maar hoeveel is dat zo'n beetje?? Iets van 300, 700 of 1500? (of meer :? )

Want ik wil ook een brikkie voor de winter.
Ik wil wel een fietsje wat motorisch goed loopt...
 
Kun je gelijk met een setje bandenlichters je bandjes wisselen. Weet je ook weer hoe dat werkt voor als je ooit lekrijd.
 
Hoi, wie kan mij vertellen wat de zithoogte van die XT600E is.
Kan die worden verlaagd tot 76 cm.
Bij wie kan even passen.
Als je niet harder dan 110km per uur gaat, dan kan je wel lange afstanden mee afleggen toch ?
 
man wat een koopje. Ik hoop ook voor volgend jaar zo een koopje te vinden. Ik wil stiekum toch ook een off-road winterfietsje ;)

hoe heeft ie het gedaan deze winter??
 
Laatst bewerkt:
Hoi, wie kan mij vertellen wat de zithoogte van die XT600E is.
Kan die worden verlaagd tot 76 cm.
Bij wie kan even passen.
Als je niet harder dan 110km per uur gaat, dan kan je wel lange afstanden mee afleggen toch ?
De veerweg is enorm hoor. Dus als je niet al te licht bent zakt ie nog een end in.
Bij mij kan je wel even proefzitten, ik weet niet waar je woont?
 
man wat een koopje. Ik hoop ook voor volgend jaar zo een koopje te vinden. Ik wil stiekum toch ook een off-road winterfietsje ;)
Kijk maar uit, voor je het weet ben je verkocht, door de lekkere zit, de lange veerwegen en de hoge funfactor.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, wie kan mij vertellen wat de zithoogte van die XT600E is.
Kan die worden verlaagd tot 76 cm.
Bij wie kan even passen.
Als je niet harder dan 110km per uur gaat, dan kan je wel lange afstanden mee afleggen toch ?


Weet niet de hoogte, maar ik vindt dit geen probleem bij deze lichte motor (ben zelf 1.68m). Passen mag, maar denk dat de afstand wat ver is.

Denk dat het geen probleem moet zijn om lange afstanden te rijden, wil hem dit jaar eigenlijk meenemen op rondje Europa (ben nog in twijfel of de r1150r).


Gebruik hem nu als winterfiets
 
De veerweg is enorm hoor. Dus als je niet al te licht bent zakt ie nog een end in.
Bij mij kan je wel even proefzitten, ik weet niet waar je woont?

Helaas ben ik nog geen 55 kg en 1.60 m lang.
Ik woon in Amstelveen en kan naar Beverwijk komen.
Mailen wij rechtstreeks ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan