Ik heb net een motor gekocht! :)

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Een collega van me wist een Yamaha FZR400 te koop staan voor weinig geld (5250,-). Ik moet 31 juli as. afrijden maar er waren meer belangstellenden voor deze motor, ik ben dus vanavond erheen geweest om hem te bekijken. Hij zag er perfect uit, slechts 25.000 km gelopen. Ik was er gelijk verliefd op! :}
Ik mag er dus als het goed is over een dag of 10 pas op rijden en ik kan nu al niet wachten! :)
Lijkt me iig wel een geschikte fiets om op te beginnen.

/me is blij! :) :]

Foto:
retrieveimage.jpg
:}
 
Oh ja, het leuke aan deze 400 is wel het maximum toerental: 14.000! :} :9~
 
Gaaf ding Rev.! Ennuhh 14000rpm is toch echt wel :9~ . M'n CB doet max 10000 (zonder begrenzer en goede teller, dus ik wil er wel eens overheen gaan, wat trouwens goed te voelen is => siddering door de fiets, oeps...) en m'n GSX400X doet max 12500 en dat vindt ik al een wreed geluidje :9 .
 
Gaaf ding Rev.! Ennuhh 14000rpm is toch echt wel :9~ . M'n CB doet max 10000 (zonder begrenzer en goede teller, dus ik wil er wel eens overheen gaan, wat trouwens goed te voelen is => siddering door de fiets, oeps...) en m'n GSX400X doet max 12500 en dat vindt ik al een wreed geluidje :9 .
Thanks Frits! :)

Oh ja, ook wel grappig. Het is een Amerikaanse uitvoering (ofzo :? ) en de teller telt dus in mijlen. :)

Denk je dat je 100 rijdt, rij je in werkelijkheid 160. ;) :]
 
whooooooo 14.000 dan zit je toch wel op zijn uiterste(ofniet)
mijn cbr 600 zit dan zwaar in het rode |( de begrenzer is dan erg dicht bij , maar is een mooie machine om op te beginnen (is het een 25 kw)

ik heb een motormaat die rijd kawasakie zx-400 moet oficieel nog 25 kw rijden (heel makkelijk op te lossen , bij elke carbarateur zit tussen het spruitstuk en de carbarateur een rond plaatje haal die eruit en je gaat als een speer)


veel plezier alvast met motorrijden!!!!!!!!!!!!!!! :]
 
Ha wat is 14.000 toeren nou Pfff Die van gaat tot 15.000 ;)

Ook een yamaha.

Moest wel weer even wennen toen ik op de CBR van mijn broer reed, steeds in de tourenbegrenser.
 
whooooooo 14.000 dan zit je toch wel op zijn uiterste(ofniet)
mijn cbr 600 zit dan zwaar in het rode |( de begrenzer is dan erg dicht bij , maar is een mooie machine om op te beginnen (is het een 25 kw)

ik heb een motormaat die rijd kawasakie zx-400 moet oficieel nog 25 kw rijden (heel makkelijk op te lossen , bij elke carbarateur zit tussen het spruitstuk en de carbarateur een rond plaatje haal die eruit en je gaat als een speer)


veel plezier alvast met motorrijden!!!!!!!!!!!!!!! :]
Het rode gebied begint bij 14.000 tpm.
Het is geen 25 kw, ding heeft iets van 65 pk geloof ik en een top van dik 200 meende ik. Hard zat dus in het begin, eerst maar es wat ervaring opdoen. :)

Auke, inderdaad is een R6 nog meer :9~ :9~ dan een FZR400 ;) maar toch, ik denk dat ik me ook op mijn 400 wel ga vermaken. :]
 
Ik weet wel zeker dat je je gaat vermaken een prachting ding wat je gekocht hebt. Gefeliciteerd. en :] :]
 
hehe, en 2 dagen erna ga ik NOG maar eens examen doen :)
jij alvast succes gewenst rev!
eneuhh.. mooie fiets!
 
hehe, en 2 dagen erna ga ik NOG maar eens examen doen :)
jij alvast succes gewenst rev!
eneuhh.. mooie fiets!
Jij gaat het deze keer ook halen Poohbeer!! :)

Dan kun je daarna ook eens naar Nederland komen op je Suus!
 
Op 2001-07-22 18:08, schreef poohbeer:
Op 2001-07-22 14:09, schreef Revolution:
Jij gaat het deze keer ook halen Poohbeer!! :)

Dat zei men hier de vorige keer ook.. ik hecht er geen waarde meer aan dus :)
Altijd positief blijven! Je hebt nu iig wel voldoende rij-ervaring. :)
 
Gefeliciteerd :)
Happy motorrijden en succes bij je examen :]
Daarna succes met het opzoeken van de 14.000rpm 8-)
 
Dank, dank. :} ;)

iig beter dan die gare lesmotor van mij, bij 4500 tpm schakelen hoor! :( (aldus instructeur) Dat zuigt, nu al zin in die 14.000 rpm. :}

Maar poohbeer, ik denk toch dat het je nu wel moet lukken, je hebt iig al een veel betere controle over de koppeling en gas enzo, en gewoon wat bijremmen met je achterrem, dan moet het toch wel lukken?

Wat waren precies de vereisten ook alweer, bij het Belgische langzaamrijden? Ben benieuwd, zal het dan zelf ook eens proberen, of het mij lukt. :)
 
Hartstikke mooie fiets joh, ik hoop voor je dat je de eerste keer slaagt }) , zal toch wel?? Anders hoef je toch niet te wachten met rijden tot je je herexamen haalt hoor, je mag er namelijk op lessen :9~ De motor moet aan bepaalde eisen voldoen (zoals vermogen en spiegels en remkracht enz.), L bord er op, radio in je oor, instrukteur erachter en rijden maar :] Vraag maar eens aan je instrukteur.... Oh nee, hoeft niet want je haalt het gewoon de eerste keer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan