Erik nogal de Perik
MF veteraan
Ik zelfs op 84%.......rij altijd op 85% van mijn kunnen , beetje angst angst is goed tegen overmoed. mensen die geen angst kennen zijn dom in mijn ogen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zelfs op 84%.......rij altijd op 85% van mijn kunnen , beetje angst angst is goed tegen overmoed. mensen die geen angst kennen zijn dom in mijn ogen.
Ik zelfs op 84%.......
Oh, jij had je BS-detector ook aan staan?Ik altijd op 99%, je moet een beetje marge over houden he
Wie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.
Op een klaverblad is het vele malen erger dan een "bepaalde" bocht ergens. Daar kan ik wel redelijk doorrijden maar nog niet zo gerust als op het circuit.
Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.
Terwijl ik dit op het circuit vrijwel helemaal niet heb. Op het circuit durf ik echt de grens van de motor op te zoeken en zit het tussen de oortjes helemaal goed.
Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".
Een ieder die zich het asfalt van de openbare weg toeëigend als test cq racebaan is in mijn ogen volslagen idioot bezig
Daar is dit asfalt niet op berekend
Daar staan bomen ipv baco`s.
Daar liggen sloten ipv grindbakken.
Daar staan tuinhekken etc. ipv strobalen of autobanden.
Daar rijden fietsers,brommers en koekblikken die in tegenstelling van een circuit, kriskras door elkaar waarvan je hun doel niet kent
etc.etc.
130 niet, maar ik zit meestal op 100/110 op Gorinchem of een ander klaverblad. Maar goed, daar ga ik maar eens mee stoppen.Ik hoor nog wel eens wilde verhalen over 'met 130 over het klaverblad'
`n beetje lullig, maar 't lukt me tot nu toe niet om over het klaverblad met een hogere snelheid dan 60/80 km/h te gaan.
Je bent gewoon verstandig door het op een circuit te doenDus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".
Angst ontstaat op het moment dat een sytuatie niet meer te overzien isik rijd alleen hard op plaatsen waar ik bekend ben.
6 jaar geleden ook de vangrails opgezocht door de fout van een ander die mij
meenam op een klaverblad. toen alles weer genezen en hersteld was ben ik als
1e rit naar die bocht gegaan om hem over te doen zonder die mafkees in de buurt.
en angst in het algemeen heeft ieder mens wel eens last van.
net als overmoed en zelfonder/over-schatting .
zijn gewone menseneigenschappen.
degene die geen angst kent moet nog geboren worden.......
Klinkt mooi Maar is niet helemaal juist.het mooie van angst is dat je er tijdens een ongeval of ander adrealine-achtige momenten geen last van hebt .
meestal doe je automatisch de juiste handelingen gericht op eigen lijfs-behoud.
maar de angst waar de TS het over heeft is vooraf aan het rijden voor hij opgestapt is .
dat zit puur tussen je oren en is een normale reactie van iemand die eerder slechte ervaringen gehad heeft op een klaverblad.
waarschijnlijk slaat die angst al toe wanneer hij nog maar besluit om te gaan motorrijden .
ook denk ik dat het als sneeuw voor de zon verdwenen is als ie eenmaal op z,n motor zit en wegrijdt.
niet gek he ? voor een Nep-Spiegoloog.......hahahahahaha
ZOoo moet je helemaal niet willen rijden!!Kijk nou dit filmpje:
http/media.putfile.com/Sportsbikes
Die gasten zitten lekker in de bocht, ik kan dat ook wel, maar met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk om zo de bocht te pakken maar aan de andere kant enorm bang dat ik onderuit ga. Dan zit ik zo'n bocht en dan zie ik die lantaarnpalen en dan denk ik "wat als ik nu val..". En dan gaat het gas alweer dicht. Dus ik doe het voortaan maar niet meer.. maar de verleiding blijft.
ZOoo moet je helemaal niet willen rijden!!
Dit soort gedrag valt onder de "KIJK MIJ NOU" rubriek
In dit soort gevallen mogen ze van mij zelfs de motorfiets in beslag nemen
Los van het feit dat ze zichzelf onnodig in gevaar brengen want hoe harder hoe beter in dat opzicht
Maar al diegenen die ze ongevraagt hun leven ontnemen is gewoon onacceptabel
Je bent pas stoer als je dit soort dingen kunt doen en daarbij 100% de veiligheid van andere in acht neemt, of wel....
die paar knaken er afentoe voor uit durft te geven om op het circuit te gaan bulderen, en je zelf ondanks dat je véél beter kunt, in bedwang weet te houden als je op de openbare weg zit met al de gevaren die er op de loer liggen.
Dan pas ben je in mijn ogen stoer en verdien je alle respect van de wereld
Klinkt mooi Maar is niet helemaal juist.
Het gaat er juist om dat ik me niet goed voel als "we" af en toe eens gaan rijden op een klaverblad.
Kijk nou dit filmpje:
http/media.putfile.com/Sportsbikes
Die gasten zitten lekker in de bocht, ik kan dat ook wel, maar met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk om zo de bocht te pakken maar aan de andere kant enorm bang dat ik onderuit ga. Dan zit ik zo'n bocht en dan zie ik die lantaarnpalen en dan denk ik "wat als ik nu val..". En dan gaat het gas alweer dicht. Dus ik doe het voortaan maar niet meer.. maar de verleiding blijft.
Je bent al voorzichtig maar nog niet genoegDus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".
Je bent al voorzichtig maar nog niet genoeg
Je kunt 3x het zelfde rondje rijden, de 4e x is die vrachtauto net wat diesel of zand verloren.
Niet doen!!
Okal zit je van top tot teen in beschermende kleding.
Stoot je knie eens tijdens het lopen. stel je nu hetzelfde voor met 40 km/h
Klaverblad "racen" is killing
Dé wegmisbruiker
OkayFuck Safety
Beste Paul,Een ieder die zich het asfalt van de openbare weg toeëigend als test cq racebaan is in mijn ogen volslagen idioot bezig
Daar is dit asfalt niet op berekend
Daar staan bomen ipv baco`s.
Daar liggen sloten ipv grindbakken.
Daar staan tuinhekken etc. ipv strobalen of autobanden.
Daar rijden fietsers,brommers en koekblikken die in tegenstelling van een circuit, kriskras door elkaar waarvan je hun doel niet kent
etc.etc.
In feite geld hier het zelfde als met je werk
Weet het gescheiden te houden, dan leef je het langst
Voor hen die toch menen dat het anders moet.....
Part-1
Part-2
Part-3
Part-4
Part-5
En binnenkort Part-6