Ik heb niet zo'n groot hart als de rest

Een ieder die zich het asfalt van de openbare weg toeëigend als test cq racebaan is in mijn ogen volslagen idioot bezig :(

Daar is dit asfalt niet op berekend |(
Daar staan bomen ipv baco`s. |(
Daar liggen sloten ipv grindbakken. |(
Daar staan tuinhekken etc. ipv strobalen of autobanden. |(
Daar rijden fietsers,brommers en koekblikken die in tegenstelling van een circuit, kriskras door elkaar waarvan je hun doel niet kent |(
etc.etc.

In feite geld hier het zelfde als met je werk O-)
Weet het gescheiden te houden, dan leef je het langst ;)


Voor hen die toch menen dat het anders moet.....
Part-1
Part-2
Part-3
Part-4
Part-5
En binnenkort Part-6 :? |( |(
 
Wie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.

Op een klaverblad is het vele malen erger dan een "bepaalde" bocht ergens. Daar kan ik wel redelijk doorrijden maar nog niet zo gerust als op het circuit.

Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.

Terwijl ik dit op het circuit vrijwel helemaal niet heb. Op het circuit durf ik echt de grens van de motor op te zoeken en zit het tussen de oortjes helemaal goed.

Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".

Je angst is gegrond.
Op de nederlandse wegen ligt tegenwoordig veel meer vuil dan zeg even 15-20 jaar geleden.
Een barst in de autoruit kwam vroeger 1 keer in de 15 jaar voor, nu is het elke 3-4 jaar prijs. dat zegt wat over de kwaliteit van de wegen.
 
15-20 jaar geleden was er ook aanzienlijk minder verkeer. Meer verkeer = meer slijtage van de wegen. Daarnaast is ZOAB leuk, maar ik krijg toch wel sterk de indruk dat het na een winter makkelijker stuk is waardoor er meer kleine steentjes zijn... Ik heb in 3 jaar met de auto op de ring van Amsterdam evenzovele autoruiten mogen vervagen B| Blij dat ik tegenwoordig motor rij :+

@TS: misschien is je hart dan wat minder groot, maar je hersens zijn wel groter ;) . Openbare weg is geen circuit
 
Angst is de slechtste raadgever die er is. Het heeft namelijk als nare eigenschap, dat hij meestal bewaarheid gaat worden. Dus wanneer het tussen jouw oren niet goed zit, laat dit niet noodzakelijke trucje dan lekker fijn achterwege.
 
Ik vind bochies rijden op de snelweg ook niet zo geweldig hoor, 5 kilometer rechuit rijden, 4 bochies pakken, en dan weer van voor af aan beginnen
 
Een ieder die zich het asfalt van de openbare weg toeëigend als test cq racebaan is in mijn ogen volslagen idioot bezig :(

Daar is dit asfalt niet op berekend |(
Daar staan bomen ipv baco`s. |(
Daar liggen sloten ipv grindbakken. |(
Daar staan tuinhekken etc. ipv strobalen of autobanden. |(
Daar rijden fietsers,brommers en koekblikken die in tegenstelling van een circuit, kriskras door elkaar waarvan je hun doel niet kent |(
etc.etc.


:} Helemaal mee eens. Ga 1x op het circuit rijden en je ziet debiel het is om de openbare weg als circuit te zien.
 
Ik duik wel eens een snelwegbocht in (waarschijnlijk slechts op 15% van mijn kunnen, maar het voelt heel anders) en dan schiet er geregeld door mijn hoofd: "Als ik nu een schuiver maak..." en dan: "is het het waard om op een anonieme dag in een anonieme bocht door een anonieme vangrail te worden verminkt?". Het antwoord is altijd "NEE!!!".

Ik val dan liever op een mooie zomerdag van de Matterhorn af of zo.
 
Okay, ik lees heel veel herkenbare dingen. Vind het het dus ook niet (meer) waard. Ik rijd dan veel liever lekker sportief over de kronkelweggetjes in de Eifel of in de Alpen.

Ik hoor nog wel eens wilde verhalen over 'met 130 over het klaverblad' *O*

`n beetje lullig, maar 't lukt me tot nu toe niet om over het klaverblad met een hogere snelheid dan 60/80 km/h te gaan. -O-
130 niet, maar ik zit meestal op 100/110 op Gorinchem of een ander klaverblad. Maar goed, daar ga ik maar eens mee stoppen.
 
Mijn grootste angst en doordoor remming om tot het uiterste te gaan is meer omdat ik het me niet kan veroorloven om de motor in puin te rijden,
Heb met moeite deze '89er ZXR 750 kunnen aanschaffen en rijdt er het hele jaar door mee naar het werk en waar ik maar ook moet/wil zijn.
Ik moet er niet aan denken geen motor meer te hebben en zolang ik geen ander kan aanschaffen (wil tzt een ZX-10R hebben en deze als pekelfiets houden omdat de inruilwaarde toch niet veel zal zijn) en dan zal ik wel iets meer durfen maar dan ook op deze en niet op de nieuwere omdat dat dan weer te kostbaar is.
 
ik rijd alleen hard op plaatsen waar ik bekend ben.

6 jaar geleden ook de vangrails opgezocht door de fout van een ander die mij
meenam op een klaverblad. toen alles weer genezen en hersteld was ben ik als
1e rit naar die bocht gegaan om hem over te doen zonder die mafkees in de buurt.

en angst in het algemeen heeft ieder mens wel eens last van.
net als overmoed en zelfonder/over-schatting .
zijn gewone menseneigenschappen.

degene die geen angst kent moet nog geboren worden.......
 
ik rijd alleen hard op plaatsen waar ik bekend ben.

6 jaar geleden ook de vangrails opgezocht door de fout van een ander die mij
meenam op een klaverblad. toen alles weer genezen en hersteld was ben ik als
1e rit naar die bocht gegaan om hem over te doen zonder die mafkees in de buurt.

en angst in het algemeen heeft ieder mens wel eens last van.
net als overmoed en zelfonder/over-schatting .
zijn gewone menseneigenschappen.

degene die geen angst kent moet nog geboren worden.......
Angst ontstaat op het moment dat een sytuatie niet meer te overzien is O-)
Slechts enkele gevallen zijn toe te delen aan de medemens op het moment dat deze tot suisidale of ander soort absurde akties over gaat :?
In de meeste gevallen echter is het toch wel degelijk eigen fout |(
Maar natuurlijk is het makkelijk verschuilen achter anderen :+

En op een bepaald moment in je leven kàn alles héél erg betrekkelijk worden . zelfs angst !!
 
het mooie van angst is dat je er tijdens een ongeval of ander adrealine-achtige momenten geen last van hebt .
meestal doe je automatisch de juiste handelingen gericht op eigen lijfs-behoud.

maar de angst waar de TS het over heeft is vooraf aan het rijden voor hij opgestapt is .
dat zit puur tussen je oren en is een normale reactie van iemand die eerder slechte ervaringen gehad heeft op een klaverblad.
waarschijnlijk slaat die angst al toe wanneer hij nog maar besluit om te gaan motorrijden .
ook denk ik dat het als sneeuw voor de zon verdwenen is als ie eenmaal op z,n motor zit en wegrijdt.

niet gek he ? voor een Nep-Spiegoloog.......hahahahahaha :W :Y :W :Y
 
het mooie van angst is dat je er tijdens een ongeval of ander adrealine-achtige momenten geen last van hebt .
meestal doe je automatisch de juiste handelingen gericht op eigen lijfs-behoud.

maar de angst waar de TS het over heeft is vooraf aan het rijden voor hij opgestapt is .
dat zit puur tussen je oren en is een normale reactie van iemand die eerder slechte ervaringen gehad heeft op een klaverblad.
waarschijnlijk slaat die angst al toe wanneer hij nog maar besluit om te gaan motorrijden .
ook denk ik dat het als sneeuw voor de zon verdwenen is als ie eenmaal op z,n motor zit en wegrijdt.

niet gek he ? voor een Nep-Spiegoloog.......hahahahahaha :W :Y :W :Y
Klinkt mooi ;) Maar is niet helemaal juist.

Het gaat er juist om dat ik me niet goed voel als "we" af en toe eens gaan rijden op een klaverblad.

Kijk nou dit filmpje:
http://media.putfile.com/Sportsbikes

Die gasten zitten lekker in de bocht, ik kan dat ook wel, maar met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk om zo de bocht te pakken maar aan de andere kant enorm bang dat ik onderuit ga. Dan zit ik zo'n bocht en dan zie ik die lantaarnpalen en dan denk ik "wat als ik nu val..". En dan gaat het gas alweer dicht. Dus ik doe het voortaan maar niet meer.. maar de verleiding blijft.
 
Kijk nou dit filmpje:
http://media.putfile.com/Sportsbikes

Die gasten zitten lekker in de bocht, ik kan dat ook wel, maar met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk om zo de bocht te pakken maar aan de andere kant enorm bang dat ik onderuit ga. Dan zit ik zo'n bocht en dan zie ik die lantaarnpalen en dan denk ik "wat als ik nu val..". En dan gaat het gas alweer dicht. Dus ik doe het voortaan maar niet meer.. maar de verleiding blijft.
ZOoo moet je helemaal niet willen rijden!! |( |(

Dit soort gedrag valt onder de "KIJK MIJ NOU" rubriek :?
In dit soort gevallen mogen ze van mij zelfs de motorfiets in beslag nemen :(

Los van het feit dat ze zichzelf onnodig in gevaar brengen want hoe harder hoe beter in dat opzicht *O*
Maar al diegenen die ze ongevraagt hun leven ontnemen is gewoon onacceptabel |(

Je bent pas stoer als je dit soort dingen kunt doen en daarbij 100% de veiligheid van andere in acht neemt, of wel....
die paar knaken er afentoe voor uit durft te geven om op het circuit te gaan bulderen, en je zelf ondanks dat je véél beter kunt, in bedwang weet te houden als je op de openbare weg zit met al de gevaren die er op de loer liggen.

Dan pas ben je in mijn ogen stoer en verdien je alle respect van de wereld *D
 
Inderdaad, is het mij ook niet (meer) waard. Áls het op zo'n klaverblad fout gaat, dan gaat het goed fout. Ook voor een ander eventueel.

Laat ze maar lekker.
 
Ik ken het en heb het ook maar niet alleen op klaverbladen maar elke bocht.
Maar dat is ook omdat ik weet dat ik geen goeie kleding heb, en als ik ga dat ik heel veel pijn ga hebben.




ps: Nu is het niet zo dat ik afstap voor elke bocht en er lopen door ga hoor. :z
 
ZOoo moet je helemaal niet willen rijden!! |( |(

Dit soort gedrag valt onder de "KIJK MIJ NOU" rubriek :?
In dit soort gevallen mogen ze van mij zelfs de motorfiets in beslag nemen :(

Los van het feit dat ze zichzelf onnodig in gevaar brengen want hoe harder hoe beter in dat opzicht *O*
Maar al diegenen die ze ongevraagt hun leven ontnemen is gewoon onacceptabel |(

Je bent pas stoer als je dit soort dingen kunt doen en daarbij 100% de veiligheid van andere in acht neemt, of wel....
die paar knaken er afentoe voor uit durft te geven om op het circuit te gaan bulderen, en je zelf ondanks dat je véél beter kunt, in bedwang weet te houden als je op de openbare weg zit met al de gevaren die er op de loer liggen.

Dan pas ben je in mijn ogen stoer en verdien je alle respect van de wereld *D


:} :} :} :}
 
Klinkt mooi ;) Maar is niet helemaal juist.

Het gaat er juist om dat ik me niet goed voel als "we" af en toe eens gaan rijden op een klaverblad.

Kijk nou dit filmpje:
http://media.putfile.com/Sportsbikes

Die gasten zitten lekker in de bocht, ik kan dat ook wel, maar met gemengde gevoelens: aan de ene kant heerlijk om zo de bocht te pakken maar aan de andere kant enorm bang dat ik onderuit ga. Dan zit ik zo'n bocht en dan zie ik die lantaarnpalen en dan denk ik "wat als ik nu val..". En dan gaat het gas alweer dicht. Dus ik doe het voortaan maar niet meer.. maar de verleiding blijft.

Als je dat soort bochten voor het eerst neemt heb je een soort 'gezonde' angst. Het is niet echt angst, maar meer 'spanning'. Helaas wen je er snel aan en wordt de 'spanning' steeds minder en heb je steeds meer uitdaging nodig om dezelfde 'spanning' te krijgen. Maar je weet van jezelf dat je, om het zelfde 'spanning' gevoel te houden je steeds verder moet gaan en dat je op een gegeven moment dus over de rand zal gaan. Het is net als met een verslaving; je hebt steeds meer nodig.

Maar gelukkig zijn er meerdere uitdagingen die in het begin ook zo'n gezonde spanning geven. Mijn eerste 30 vrije vallen waren geweldig, de eerste 4000-er was een belevenis, mijn eerste mega-order op de optiebeurs gaven geweldige hart-kloppingen, mijn eerste casino bezoek (met al het geld dat ik in mijn vakantie had verdient) zal ik nooit meer vergeten. Sta je daar als broekie van 18 jaar even nonsjalant 'mille a rouge' ze roepen, terwijl je hartslag richting 180 gaat. Echt Geweldig met een hoofdletter G!! Maar wel op tijd weten te stoppen en een andere uitdaging zoeken, anders gaat het fout. En op dat punt ben je volgens mij nu beland.
 
Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".
Je bent al voorzichtig maar nog niet genoeg


Je kunt 3x het zelfde rondje rijden, de 4e x is die vrachtauto net wat diesel of zand verloren.

Niet doen!!

Okal zit je van top tot teen in beschermende kleding.
Stoot je knie eens tijdens het lopen. stel je nu hetzelfde voor met 40 km/h

Klaverblad "racen" is killing
 
Je bent al voorzichtig maar nog niet genoeg


Je kunt 3x het zelfde rondje rijden, de 4e x is die vrachtauto net wat diesel of zand verloren.

Niet doen!!

Okal zit je van top tot teen in beschermende kleding.
Stoot je knie eens tijdens het lopen. stel je nu hetzelfde voor met 40 km/h

Klaverblad "racen" is killing
Dé wegmisbruiker

Okay ;)
 
Een ieder die zich het asfalt van de openbare weg toeëigend als test cq racebaan is in mijn ogen volslagen idioot bezig :(

Daar is dit asfalt niet op berekend |(
Daar staan bomen ipv baco`s. |(
Daar liggen sloten ipv grindbakken. |(
Daar staan tuinhekken etc. ipv strobalen of autobanden. |(
Daar rijden fietsers,brommers en koekblikken die in tegenstelling van een circuit, kriskras door elkaar waarvan je hun doel niet kent |(
etc.etc.

In feite geld hier het zelfde als met je werk O-)
Weet het gescheiden te houden, dan leef je het langst ;)


Voor hen die toch menen dat het anders moet.....
Part-1
Part-2
Part-3
Part-4
Part-5
En binnenkort Part-6 :? |( |(
Beste Paul,
Jij spreekt helaas uit ervaring en weet waar je over praat!
Respect voor je verhalen. :}
Dat hakt er aardig in zeg!
Als je het van zo dichtbij meemaakt en ook nog een maatje verliest,
weet je het helemaal zeker:
"Het is het allemaal niet waard"

Sterkte met je verdere herstel en de strijd met de instanties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan