Ik heb niet zo'n groot hart als de rest

Beter op het klaverblad onderuit; dan krijg je tenminste geld van de verzekering (als je All-risk verzekerd bent). Als je op het circuit onderuit gaat, dan krijg je helemaal niets van de verzekering.

Niet dat ik nou zo'n held ben op klaverbladen. Bij mij zit er ook nog een kleine rand aan de zijkant v/d banden en dat heb ik liever dan dat de glanzende kant het asfalt raakt.
 
Beter op het klaverblad onderuit; dan krijg je tenminste geld van de verzekering (als je All-risk verzekerd bent). Als je op het circuit onderuit gaat, dan krijg je helemaal niets van de verzekering.

Niet dat ik nou zo'n held ben op klaverbladen. Bij mij zit er ook nog een kleine rand aan de zijkant v/d banden en dat heb ik liever dan dat de glanzende kant het asfalt raakt.
Weer zo`n kwats verhaal |( |(

Ten eerste stel je het feit dat je wel of niet geld terug zou krijgen indien het fout gaat, BOVEN je veiligheid :o
Ten tweede, zodra het rijvaardigheid betreft, ook al is het op circuit, krijg je bij de meeste m\\tschappyen uitbetaald.

Moet je wel aantonen dat het niet ging om competitie`s of wedstrijden.
 
Idd, ik stel dat vooralsnog boven m'n veiligheid. Ik zal niet de eerste zijn die na een ongeluk (even afkloppen, want dat is gelukkig nog nooit gebeurd) gelijk naar zijn motor vraagt of rent (indien mogelijk) om te kijken of die niks mankeert.
 
Idd, ik stel dat vooralsnog boven m'n veiligheid. Ik zal niet de eerste zijn die na een ongeluk (even afkloppen, want dat is gelukkig nog nooit gebeurd) gelijk naar zijn motor vraagt of rent (indien mogelijk) om te kijken of die niks mankeert.
Het feit dat je eerst naar je motor kijkt hoe die het overleeft heeft, wil ook niet zeggen dat je dat boven je veiligheid steld |(

Naar je motor gaan kijken doe je zodra een ongeluk gebeurd is.
Je veiligheid en dus het bv. verschil tussen klaverblad rijden of circuit, overweeg je vóórdat en juist ter verkoming dat je op een bepaald moment naar je motor zou moeten rennen. |(

Kortom.... ook dit zijn wéér twee totaal verschillende dingen waar je een gelijk tussen wilt trekken O-)
 
Hmmm.... you've go a point ;)
Maar waarom is het dan zo dat er in heel veel verzekeringspolissen is opgenomen dat ongevallen op het circuit niet vergoed worden. M'n baas is het ook al eens overkomen namelijk en die kreeg ook niks vergoed (dat wist hij van tevoren en heeft dus een listige truc bedacht)
 
Hmmm.... you've go a point ;)
Maar waarom is het dan zo dat er in heel veel verzekeringspolissen is opgenomen dat ongevallen op het circuit niet vergoed worden. M'n baas is het ook al eens overkomen namelijk en die kreeg ook niks vergoed (dat wist hij van tevoren en heeft dus een listige truc bedacht)
Dat ongevallen op circuit niet vergoed werden door verzekeringen is omdat voorheen altijd automatisch spraken was van competitie.
Ik ben bekend met circuit ongevallen waarbij vervolgens motor opladen werd om hem ergens anders neer te leggen etc.etc.

Maar tegenwoordig worden circuits ook gebruikt voor vaardigheids trainingen en gewen dagen etc.etc.
Dat brengt een betere motorbeheersing te weeg waardoor men beter kan antisiperen en dus beter in staat is om ongevallen te mijden dan wel schade beperkend kan handelen.

Daarnaast.....
Bij het inschrijven voor circuitdagen word explesiet gesteld dat het verboden is om competitie aan te gaan met overige baan gebruikers, dat is een van de voorwaarde waarvoor je tekend.
Dus kan een verzekering het ook nooit aanmerken als racen ;)

Meeste verzekeringen zijn zich hiervan ter degen bewust en veel maatschappijen zijn dus al wat ruimer met circuit rijden om aan het gaan.
Echter is het geen standaart doorgevoerde regel en moet je je verzekering dus vragen hoe dat bij hun geregeld is, en misschien moet je uit gaan kijken naar een verzekering die het wél vergoed :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan