Ik heb niet zo'n groot hart als de rest

Globetrekker

Banned User
29 apr 2006
733
1
Wie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.

Op een klaverblad is het vele malen erger dan een "bepaalde" bocht ergens. Daar kan ik wel redelijk doorrijden maar nog niet zo gerust als op het circuit.

Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.

Terwijl ik dit op het circuit vrijwel helemaal niet heb. Op het circuit durf ik echt de grens van de motor op te zoeken en zit het tussen de oortjes helemaal goed.

Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".
 
:} goed juist dat je op de openbare weg niet de grens opzoekt.

Ik had wel last van grenzen zoeken op straat en dat heeft me al 1 motor gekost, met een beetje pech kost het je leven en dat is het niet waard. :N


Op straat moet je gewoon lekker genieten van het motor rijden zonder dat die bochtjes met steppie geschraap bereden worden.
 
rij altijd op 85% van mijn kunnen , beetje angst angst is goed tegen overmoed. mensen die geen angst kennen zijn dom in mijn ogen.
 
rij altijd op 85% van mijn kunnen , beetje angst angst is goed tegen overmoed. mensen die geen angst kennen zijn dom in mijn ogen.
Ken je nagaan dat de mensen die geen angst kennen er meestal zonder kleerscheuren vanaf komen, en de mensen met angst (die normaal rijden en niks opzoeken) meestal ernstige verwondingen oplopen of erger.

Maar angst maakt je alert. Je gaat meer kijken en al die dingen. Dus een beetje angst maakt je in prinsiepe een betere bestuurder.
 
ik rijd op het circuit ook altijd meer op de grens enz. Ik hoef ook echt niet zonodig op de openbare weg een knee down te doen, vangrail koppen is nou enmaal niet mijn hobby :X
 
Wie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.

Op een klaverblad is het vele malen erger dan een "bepaalde" bocht ergens. Daar kan ik wel redelijk doorrijden maar nog niet zo gerust als op het circuit.

Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.

Terwijl ik dit op het circuit vrijwel helemaal niet heb. Op het circuit durf ik echt de grens van de motor op te zoeken en zit het tussen de oortjes helemaal goed.

Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".


dat noemen ze overlevingsdrang :Y :]
 
Ik vind klaverbladen ook niet echt super.. ga daar niet mijn grenzen opzoeken :N
Geef mij maar weggetjes binnendoor :9
 
Oke, gelukkig dat jullie het als positief zien. Binnendoor wegen zonder meubilair langs de weg gaan al beter. Maar als ik op het klaverblad zit en ik zie die vangrail, lantaarnpaal of andere harde dingetjes dan voel ik me gewoon niet meer op m'n gemak.
 
Ken je nagaan dat de mensen die geen angst kennen er meestal zonder kleerscheuren vanaf komen, en de mensen met angst (die normaal rijden en niks opzoeken) meestal ernstige verwondingen oplopen of erger.

Maar angst maakt je alert. Je gaat meer kijken en al die dingen. Dus een beetje angst maakt je in prinsiepe een betere bestuurder.
Voor een deel waar. Maar angst heeft ook een keerzijde.
verkramping, vernouwing van je blikveld, niet logisch nadenken.
 
Ik kom uberhaupt niet op klaverbladen met vangrails :X
Kom je daar niet? Rijd je dan helemaal ofzo als je ergens heen moet? Dát noem ik pas angst ;)

Ik ga ook niet "sporten" op kb's met vangrails hoor. Maar lantaarnpalen staan bij op alle kb's aan de buitenkant, en die geven ook NIET mee :)
 
Zo staat t iets beter.


Als jij je er niet goed bij voelt moet je niet zo rijden, dan blijf maar als een oud wijf rijden.


Anders is het niet kan t hooguit anders verwoorden ;) :+


Maar als je op een klaverblad niet sportief rijdt, wil het nog niet zeggen dat je voor de rest als een oud wijf rijdt O-)
 
Geeft niet, zijn er meer :Y

Vind motorrijden nog steeds leuk zonder de grens op te zoeken :Y

Vanaf volgende week woon-werk met de motor :P
 
Ik ga ook niet "sporten" op kb's met vangrails hoor. Maar lantaarnpalen staan bij op alle kb's aan de buitenkant, en die geven ook NIET mee :)
Bij ons staan de lantaarnpalen allemaal aan de binnenkant en geen vangrails, zijn echt heerlijke bochten om tegen de grens aan te gaan hangen. (7 stuks met nieuw strak asfalt en mooie verkanting en gras uitloop, maar gras doet tollen en tollen doet pijn)

Maar ik denk/hoop dat ik die tijd gehad heb, ben weer heek snel motor mobiel en hoop dus een stapje terug te kunnen nemen.
 
Dan is de situatie al beter. Als je nu ook nog zeker weet er geen (onzichtbare of moeilijk zichtbare)) vloeistoffen zoals diesel of olie ligt, is het helemaal goed ;)

Maar goed, de openbare is geen circuit natuurlijk, maar een beetje spelen mag wel :]
 
Die angst ken ik ook wel, ben zelf ook met de motor onderuit gegaan in de bocht ( te plat... ) en heb bij bepaalde bochten nog steeds dat spookbeeld in mijn hoofd ondanks een VRO cursus. Dan maar niet de knieen aan de grond maar lekker rijden in een tempo wat je zelf aan kunt en durft, en op mijn manier ga ik lekker door de bochten, alhoewel ik weet dat een Rossi of wie dan ook van de GP, mij binnendoor, buitenom voorbij rijdt maar who cares ? IK rij.... *O*
 
Precies. Denk dat het ook voornamelijk door mijn schuiver komt 2 jaar geleden. Toen reed ik hetzelfde als "de rest". Zat in een bocht, alles aan de grond, en hop, zomaar ineens achterwiel weg. Sindsdien ben ik heel wat voorzichtiger geworden, vooral op de openbare weg.

Maar als ik dan weer eens op het klaverblad beetje aan het sturen ben voel ik soms weer het achterwiel glijden, niet echt natuurlijk, maar tussen m'n oren. En dan dat geluid van dat ijzer schrapen over het asfalt ;(

Dan ga ik meestal maar weer van het klaverblad af ;)


Ik denk dat degene met wie ik "de rest" bedoel ook nog wel aan de beurt komen, al gun ik dat niemand natuurlijk.

Is ook wel de reden dat veel mensen stoppen met het rijden op de openbare weg en circuit gaan rijden denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.


als ik na 3 of 4 rondjes er nog niet uitben, dan haal ik ff de wegenkaart tevoorschijn,


:+
 
Ik hoor nog wel eens wilde verhalen over 'met 130 over het klaverblad' *O*

`n beetje lullig, maar 't lukt me tot nu toe niet om over het klaverblad met een hogere snelheid dan 60/80 km/h te gaan. -O-

Ik ben inelkgeval niet van plan de lak van m`n kuip op het spel te gaan zetten.

Ik heb 't meer op kleinere scherpe bochten, om de en-of- andere reden durf ik daar veel meer.
 
Wie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.

Op een klaverblad is het vele malen erger dan een "bepaalde" bocht ergens. Daar kan ik wel redelijk doorrijden maar nog niet zo gerust als op het circuit.

Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.

Terwijl ik dit op het circuit vrijwel helemaal niet heb. Op het circuit durf ik echt de grens van de motor op te zoeken en zit het tussen de oortjes helemaal goed.

Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".
Denk dat de meesten wel bang zijn om onderuit te gaan,natuurlijk heb je en houd je altijd"bazen boven bazen"daarbij gaan de "ervaren"klaverblad racers meestal een zgn opwarm/proefrondje rijden om zich ervan te gewissen dat het "cicuit"er goed bij ligt,dus geen steentjes/troep/afgevallen lading/diesel of oliesporen,soms vergaloperen sommigen zich hier toch omdat er tussentijds toch nog een auto voorbij is gekomen,die na een tankbeurt z,n tankdop is vergeten,het resultaat laat zich dan wel raden,dus als je verantwoord wil racen,schrijf je je in voor een circuitdag oid ;) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan