Ik heb nog een paar vragen voor de kenners???

Thomanita

Rookie
5 mei 2006
27
8
Rosmalen
Ik heb diverse bikes gehad maar ik zit nog met een paar vragen met mijn TLS uit '97:

1. Ik rijd altijd lange ritten >50km. Olie Motul 5100 (halfsynt) en is 2500km oud. Ik heb geen last van wiite schuim, maar de olie lijkt wel erg dun zoals ik het tenminste zie in het peilglas bij koude motor. Lijkt wel zo klotserig als water. Is dat normaal of zou er toch al benzine in de olie zitten? Ik start altijd met choke uit en draai kort stationair warm. Ik weet dat de '97 modellen nogal rijk staan stationair.

2. Na een rit zitten mijn ram-air buizen links en rechts elke keer los op het filterhuis. Zijn er meer die hier last van hebben. Lijkt me niet goed voor een goede loop.

3. Koude start doet ie prima meestal in 1 keer. Alleen wel op 1 cilinder en de 2e komt er met een "big bang" na een 5 tal seconden bij. Ik denk zelf afstelling TB en TPC. Alleen rijdt hij uitstekend met weinig schokken, goed oppakken en redelijk mooi verbruik van 1:16 tot 1:19. Als ik op reserve zit met mijn benzine dan duurt het bijna een minuut voor de tweede cilinder mee gaat doen.

Ik zou graag iets horen van de kenners hier.

Gr,


Marcel

Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan