Ik heb ook een startprobleem

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik ben gister een lekker stuk gaan rijden en op een gegeven moment ben ik even bij een vriend koffie gaan drinken. een paar uur later wilde ik weer wegrijden, maar de motor gaf geen kik, de startmotor wilde niet rond. dus heb ik even wat hulp gevraagd en hebben we de motor aangeduwd en ben ik naar huis gereden.

ik dacht altijd dat een accu langzaam minder werd en dat het starten steeds moeilijker ging, maar nu is het dus van het een op het andere moment niet starten. ik heb nog even gecontroleerd of de accu bijgeladen wordt. als ik de motor uit heb staat er een spanning van 12.5volt over de accu en als ik de motor start (met startkabels) staat er met draaiende motor 14.5volt over de accu. volgens mij laad ie dan wel gewoon goed bij? toch?

wat denken jullie? nieuwe accu, of is er iets anders mis? oh. de huidige accu is ongeveer 5 jaar oud.
 
Vloeistofniveau in de accu controleren. Hoe lang heeft het ding stilgestaan?
Een accu gaat meestal ongeveer 3 jaar mee.
is een gesloten accu, dus volgens mij valt er niks aan te controleren. ding heeft ongeveer 2 uur stil gestaan, daarvoor een rit van 200km gemaakt. :)

dus het zou de accu kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
- Staat de dodemansknop goed?
- Staat de motor niet in de versnelling?
- Maken de polen van de accu goed contact?
- ...

Sorry, niet goed gelezen. Je kunt dus wel starten met behulp van een andere accu?
 
14.5 V bij een lopende motor duidt op een normaal werkend laadsysteem. Motor uit en 12,5 v is ook prima. Je probleem ligt dus zeker niet in het laadcircuit. Ik zou de accu (gezien de leeftijd zeker aan vervanging toe) maar eens vervangen (€ 50).
Succes ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan